Gå til innhold

Sony A9, A7, A7r, A7s tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Jeg fikk mitt Sony A7+35mm levert fra Fotovideo idag, så de er kommet til norge isåfall

Er det a7 du har fått og ikke a7r? det ser ikke ut til butikkene har a7 på lager ,kun a7r..

Men det kan jo være at de forhåndsbestilte ikke blir tatt med i en evt. lagerbeholdning.

Har selv forhåndsbestilt a7 + 35mm f/2,8 som på sikt kommer til overta for rx1 som jeg er fornøyd med men savner bl.a støv/fukt tetting,muligheten til å laste ned apper slik som : multieksponering,timelapse.

Og også muligheten til fjernstyring via NFC med mobiltlf.

:)

Lenke til kommentar

det ser ikke ut til butikkene har a7 på lager ,kun a7r..

 

I starten er det ofte begrensede leveranser og kameraene går ut av butikken så fort de kommer inn. Så hvis du ikke vil sitte og følge med på lagerstatus kan det være lurt å forhåndsbestille. Men siden du allerede har RX1 kan du jo også vente en stund, kanskje det kommer noen tilbud etter hvert også.

Endret av se#
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

 

I starten er det ofte begrensede leveranser og kameraene går ut av butikken så fort de kommer inn. Så hvis du ikke vil sitte og følge med på lagerstatus kan det være lurt å forhåndsbestille. Men siden du allerede har RX1 kan du jo også vente en stund, kanskje det kommer noen tilbud etter hvert også.

Har som sagt forhåndsbestilt.

Når en går og venter faller alltid tiden for lang , jeg ville vel helst allerede hatt det i hende.

Lenke til kommentar

Er det a7 du har fått og ikke a7r? det ser ikke ut til butikkene har a7 på lager ,kun a7r..

Men det kan jo være at de forhåndsbestilte ikke blir tatt med i en evt. lagerbeholdning.

Har selv forhåndsbestilt a7 + 35mm f/2,8 som på sikt kommer til overta for rx1 som jeg er fornøyd med men savner bl.a støv/fukt tetting,muligheten til å laste ned apper slik som : multieksponering,timelapse.

Og også muligheten til fjernstyring via NFC med mobiltlf.

:)

Ja, A7, ikke A7r. Og det var en tidlig forhåndsbestilling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Jøss. Jeg har forhåndsbestilt for flere uker siden og har fått opplyst av samme butikk at de ikke får inn kameraet før til neste uke.

Jeg vet ikke hva som regnes for tidlig forhåndsbestilling i dette tilfellet , selv forhåndsbestilte jeg de 17.10 - for over fem uker siden hos Japan Foto. Og leveringsdato har jeg ikke fått

Lenke til kommentar

Jeg har lest rykter om at 24-70mm ikke kommer før neste år.

Håper virkelig ikke dette er tilfelle? Noen som kan avkrefte? Noen som har kjøpt eller forhåndsbestilt dette?

 

Den var jo spådd å komme på slutten av året, men ser den står som ubekreftet 01.02.2014 hos FotoVideo, noe som sannsynligvis betyr en gjetning fra FV eller Sony. Det er ganske vanlig at startdato på uferdige produkter er ønsketenkning eller kanskje når objektivet begynner å forlate samlebåndet. Selvsagt mulig at det var et realistisk anslag denne gangen (det skjer det også) og det kommer før jul, men jeg ville ikke basert meg på det. Men 28-70 og 35mm ser ut til å være tilgjengelig.

Endret av se#
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Jeg fikk A7R igår fra fotovideo. Jeg bestilte en halvtime etter annonsering/ pressekonferansen så jeg tror jeg var blant de første også :)

 

A7R med PEN F 60mm f/1.5@f/2

 

big_3128_a7r01_penf60mm_01_1.jpg

Det virker som om Sonybutikken ,Fotovideo og Japan Foto har a7r på lager mens a7 ikke er kommet på lager enda. 35mm f/2.8 er også på lager.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den er så ille, litt mer lyd en min OMD, men egentlig en koselig lyd. :)

 

Enig, forbausende mye lyd, men ikke en ubehagelig lyd og man hører lyden mye mer selv enn folk rundt gjør. A7 har forøvrig mulighet for elektronisk første "lukkergardin", noe A7r ikke har så hvis lavt lydnivå er målet er nok A7 litt bedre (har ikke hørt A7, bare A7r).

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

 

 

A7 har forøvrig mulighet for elektronisk første "lukkergardin"

Hva mener du egentlig her? Hva begge har lukkergardin? Kan du utdype?

 

Jeg liker forøvrig at lukkeren skaper lyd. Da kjenner jeg at jeg tar bildet når jeg fyrer av. Det er en god følelse.

 

 

 

Jeg har testet A7R med RF optikk med kort registeravstand og som ventet sliter den i vidvinkelområdet.

RF-optikk? Hvem lager dette? Er det fullformat? Det er vel ikke å utelukke at objektiver må spesiallages til kameraet for å oppnå best resultater.

 

Jeg har lest flere utenlanske anmeldelser der folk tyr til å bruke all mulig rar optikk, utenom den som er standard. Leica osv... skjønner egentlig ikke poenget med dette?

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig her? Hva begge har lukkergardin? Kan du utdype?

 

Jeg liker forøvrig at lukkeren skaper lyd. Da kjenner jeg at jeg tar bildet når jeg fyrer av. Det er en god følelse.

 

RF-optikk? Hvem lager dette? Er det fullformat? Det er vel ikke å utelukke at objektiver må spesiallages til kameraet for å oppnå best resultater.

 

Jeg har lest flere utenlanske anmeldelser der folk tyr til å bruke all mulig rar optikk, utenom den som er standard. Leica osv... skjønner egentlig ikke poenget med dette?

Elektronisk første lukkergardin betyr at eksponeringen starter elektronisk, dvs. mens den mekaniske lukkeren hele tiden er åpen, eksponeringen avsluttes så ved at den mekaniske lukkeren lukkes. Mindre lyd, og også mindre potensielle kamerarystelser under eksponeringen.

 

RF-optikk er rangefinderoptikk, rangefinder-kameraer er speilløse kompakte kameraer som i dag stort sett bare lages av Leica, men tidligere ble laget av de fleste store produsentene.

 

Fordelene med RF-optikk er først og fremst den kompakte størrelsen man kan oppnå uten den avstanden mellom filmplan og objektiv som speilet krever, og poenget med å bruke slik optikk på Sony A7 er at du får svært kompakt optikk tildels av svært høy kvalitet og/ eller med interessant klassisk tegning. Sony A7 gir deg mulighet for å bruke denne optikken på et fullformat digitalt kamera som ikke koster skjorta (Les:Leica)

Endret av twoeyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...