Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

H7-pærer - hvilke anbefales


SaJo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Philips XtremeVision-pærer, og de fungerer helt supert! Mye bedre lys enn alt annet jeg har prøvd. Levetiden er også upåklagelig. Byttet her om dagen, og da hadde de virket i 2 år/ca 40 000 km. Byttet fordi jeg greide å ødelegge pæren da jeg skulle fikse en dårlig kontakt, så de hadde nok egentlig holdt enda lenger. Jeg bytter alltid begge sider samtidig.

 

Når det gjelder biltema-pærer vil jeg anbefale å styre unna. Jeg hadde biltemapærer av den litt "dyrere" sorten, og den ene pæren røk etter ca 2 måneder. Pappa hadde samme biltemapærene, og hans varte i ca 6 måneder, mot originalpærene i bilen som varte i 11 år.

Jeg byttet også parklys i en bil til biltema-parklys (T4W), den ene varte i tre måneder, mens den andre bare ble svakere og svakere til det nesten ikke var lys igjen, etter ca 5 mnd. Begge pærene var av biltemas "Long Life"-serie. Men man får jo en del biltema-pærer for prisen av en kvalitetspære, så det kan hende det ikke er så gale, så lenge det er lett å bytte pæren. XtremeVision-pærene koster vel rundt en 120 kr/pr stk. hos Mekk. Dette er for H1, men vil tippe de andre ligger på et lignende prisnivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere som kritiserer Biltema-pærene svare på om kritikken også gjelder de E-merkede pærene?

 

Jeg kjøper kun E-merkede pærer. Det kan godt være at H1 og H4 fra Biltema er OK, jeg har kun erfaring med H7-pærene (har prøvd både de vanlige og Mega Blue, sistnevnte er enda dårligere enn de vanlige).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt både Osram night breaker og Philips X-treme. Begge er bra så de kan jeg anbefale.

 

Mekonomen selger H4, H7 og sikkert flere varianter av typen "Ring Automotive - xenon ultima"

med 100% xenon gass. Disse er lovlige iflg mekonomen. De har ikke et veldig blått lys, men er endel hvitere, xenon looc

Noen som har erfaringer med disse pærene?

Lenke til kommentar

Jeg bytta nettopp et par e-merkede BIltemapærer med totalt feil lysbilde. Dvs. det var feil lysbilde på den ene pæra. Alt lyset havna rett foran bilen. :p

Det kan også være fordi du dytter pæra for langt inn i sokkelen. Opplevde det samme en gang. Dro den litt lenger "ut" og lysbildet ble som det skulle.

Lenke til kommentar

Altså, det går med både "vanlige" osram og nightbreaker. Har ikke prøvd andre merker.

 

Jeg trodde heller ikke det gikk an og skjønte ikke hvorfor lyset ble så rart etter jeg bytta pærer. Men det var derfor, de satt litt for langt inn.

 

EDIT: Dette er altså H1

 

Disse lyktene: http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/vw/passat-3b-3bg/frontlykter/ad-dayline_3

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Philips xtreme vision er nesten for gode?

 

Kjører dem i nær H7(høst og vinter, xenon look på vår/sommer) og H1 fjernlys, lys mønsteret er korrekt og kalibrert, er likevell alt for mange biler som kjører på med fjernlysene sine etter de har dimmet når jeg kjører på mørke lande veier, selv om jeg har dimmet for lengst ned til nærlys, ikke at det gjør meg så mye, da jeg bare gir dem 4x Xtreme vision tilbake (nær + fjern)

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Hva gjør du da? Setter inn en godkjent pære?

Eller blir det stor ståhei og stryk på EU-kontrollen?

Om jeg har tid til å bytte pære uten å bli forsinket tilbyr jeg eier det. Samtidig spør jeg eier om han har byttet pære selv og forklarer at jeg mistenker at pæra kan være grunnen til at lyset ikke kan godkjennes. Har jeg ikke tid til et pærebytte blir ikke bilen godkjent. Anmerker feil lysinnstilling og fritekster under at lysbildet er feil og at lyset derfor ikke kan justeres og at pæra er en mulig feilkilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...