Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bremseklosser på biltema


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlige bremseklosser kan gi lengre bremsestrekning, men her høres det ut som en dårlig sjåfør. Virket bremsene igjen etter kræsjen?

 

Jeg så en dokumentar på NRK om piratkopier (ikke mp3, men fysiske produkter) som er livsfarlige i bruk.

Mobilladere som starter brann eller gir deg elektrisk støt, bremseklosser med 30% lengre bremsestrekning, bremsebelegg som er iblandet sagflis, bremsebelegg som løsner fra festet sitt, jakker med miljøgifter og "medisin" som inneholder radioaktivt slagg fra gruveindustrien.

 

Jeg tror ikke Biltema sine klosser er de verste, men de er neppe best heller.

Bruk de ekstra pengene og kjøp kvalitet fra merkeverkstedet. Noen ganger kan det bli svært dyrt å være gjerrig.

 

Jeg vet ikke om de klossene som jeg nevnte i mitt forrige innlegg var fra Biltema, men de kan ha vært det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det finns et hav av leverandører mellom orginalt og biltema.

 

Biltema funker for de som kjører pent. Kjør bilen hardt og du kan skrubbe kast i skivene på 1 hard oppbremsing. Klossene smulderer også opp og det er bare søppel.

 

Kommer helt ann på kjørestil. Liker du å kjøre hardt kjøper du ikke biltema bremser. Tenk også på om du evt. skal kjøre med henger noe som går hardt utover bremsene.

 

Biltema bremser er fint for gamle kjerringer som bor i byen.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ser at biltema selger bremseklosser uftattelig mye billigere enn originaldeler. Samtidig har noen sagt til meg at jeg ikke skal kjøpe slike ting der. Er det noen som har erfaringer? De kan jo ikke selge bildeler viss de ikke var trygge...

 

Tenk deg om. Er bremser på en bil noe du virkelig vil spare penger på?

Lenke til kommentar

Ikke prøv å spare penger på sim-ringer heller.

Bilen min fikk ny støtdemper framme, og da ble drivakslingen fjernet og satt på igjen med ny, uoriginal sim-ring. Reparasjonen gikk greit, men den uoriginale sim-ringen lakk et par år senere, og alt måtte tas av igjen.

Ikke prøv å spare penger på sim-ringer. Arbeidet kostet tusenvis, og selve ringen koster sikkert en femtilapp.

 

 

Grunnen til at jeg fikk slike jalla-deler var at bilens spiralfjær knakk i nærheten av et allverksted.

Ellers ville jeg brukt merkeverksted, eller gjort jobben selv med originaldeler.

Selve jobben var upåklagelig utført. Eneste problemet var en uoriginal sim-ring som lakk girolje.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har brukt Biltema bremseklosser på flere biler og aldri merket noe negativt. For tiden har jeg også bremseskiver og bremsekalippere fra Biltema - som egentlig er originale saker i Biltema esker etter det jeg har forstått.

 

Ja, også har jeg selvsagt Biltema bremsevæske!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske hvem som sa dette, men jeg mener å ha hørt om noen u-originale bremseklosser som var så harde at bremseskivene ble utslitt, mens klossene var like hele.

 

 

Jeg kjøpte for mange år siden noen EBC Green Stuff-klosser og noen skiver jeg handlet samme sted (Brakes Norge elns på Alnabru, ble senere Be-4-you elns)

Sånn møkk kommer aldri til å monteres på noen bil jeg eier igjen, klossene ble glassert av ingenting, og førte til at skivene ble slitt som få..

Dette førte igjen til at felgene mine fikk brent i filler lakken og ble umulig å få både rene og fine igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...