Gå til innhold

Er det rettferdig at de smarteste tjener mest penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Det han sier er helt sant. Du må nesten utdype litt mer enn å bare slenge ut en sånn kommentar.

Så jeg må utdype akkurat som Pondus gjorde det?

 

Det er vel ikke så mye å utdype... det er rett og slett ikke alle (da mener jeg laaangt i fra) som bare kan tjene godt med penger hvis de vil!!

 

Da har ihvertfall jeg utdypet det like mye som Pondus... men kan vel gjøre det enda mer.

 

 

 

Før jeg begrunner og utdyper vil jeg gjerne høre hva Pondus legger i sin påstand!!!

Endret av Malvado
Fjernet tidligere quotet innhold
Lenke til kommentar

Så jeg må utdype akkurat som Pondus gjorde det?

 

Det er vel ikke så mye å utdype... det er rett og slett ikke alle (da mener jeg laaangt i fra) som bare kan tjene godt med penger hvis de vil!!

 

Da har ihvertfall jeg utdypet det like mye som Pondus... men kan vel gjøre det enda mer.

 

 

 

Før jeg begrunner og utdyper vil jeg gjerne høre hva Pondus legger i sin påstand!!!

 

 

Hvis man virkelig vil jobbe å tjene godt, så er dette mulig. Men man må VILLE det, og legge tid og energi i det.

 

Min onkel droppet skolen etter 10. klasse. I dag er han plattformsjef i nordsjøen med en årslønn på ca 1.5mill, fremdeles uten utdanning.

Endret av Malvado
Fjernet tidligere quotet innhold.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis man virkelig vil jobbe å tjene godt, så er dette mulig. Men man må VILLE det, og legge tid og energi i det.

 

Min onkel droppet skolen etter 10. klasse. I dag er han plattformsjef i nordsjøen med en årslønn på ca 1.5mill, fremdeles uten utdanning.

 

 

Om du bytter ut "alle" med "de fleste" så er jeg enig... Noen folk er bare håpløse, og duger ikek til noe, på samme måte som noen klarer alt....

Endret av Malvado
Holder oss til tråden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du bytter ut "alle" med "de fleste" så er jeg enig... Noen folk er bare håpløse, og duger ikek til noe, på samme måte som noen klarer alt....

 

Er enig i at mange kan tjene masse penger hvis de vil men å slenge det ut som en generell kommentar til at det gjelder omtrent alle og de det ikke gjelder er sjeldne unntak er rett og slett feil.

Lenke til kommentar

Det er det vi kommer til å bli dømt for i neste århundre!

 

Hver generasjon dømmer det forrige århundret for deres feilgrep. Jeg GARANTERER at det er dette det neste århundret kommer til å dømme forrige generasjon for

Tjener de smarteste mest penger? Nei.

Er de blant toppen? Nei.

Finnes det noen unntak? Selvfølgelig.

 

Hva om vi omformulerer spørsmålet ditt?

Er det rettferdig at de dyktigste tjener mest penger i forhold til sine kolleger? Ja. Er det rettferdig at en Pop-sanger tjener mer penger enn en toalettvasker? Tja, da kommer vi inn på et tema som er vanskeligere å diskutere.

Lenke til kommentar

De er selvsagt ikke uforenelige. En idiot ville ikke klart å tjene store mengder penger. Men om man skal se på gruppen av befolkningen som ville regnes som de aller smarteste, så er det ingen tvil om at disse i stor grad tilhører realfag. Ingen av verdens fremste tenkere er husket for deres store formuer. Å ha fokusert på å opptjene en størst mulig formue, beviser bare at du har nedprioritert å oppnå kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...