Gå til innhold

Er det rettferdig at de smarteste tjener mest penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du viser gang på gang at du liker å krangle, vri og kverulere. Du er rett og slett en vanskelig person å ha med å gjøre.

 

Tro det eller ei men dette er godt ment. Du trenger å høre det!

 

Trenger å høre at du ikke er enig?

 

Krangler?

 

Snedig å høre at alle kverrulanter beskylder alle som ikke er enige med dem for å kverrulere, noen som ser ironien?

 

Han har jo rett!!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du viser gang på gang at du liker å krangle, vri og kverulere. Du er rett og slett en vanskelig person å ha med å gjøre.

 

Tro det eller ei men dette er godt ment. Du trenger å høre det!

Og jeg tror du har godt å høre av at det du sier ikke gir mening. Det handler ikke om å være vanskelig, men om å påpeke at hele premisset for diskusjonen din er feil.

 

Personlig synes jeg for øvrig det er vesentlig vanskeligere å forholde seg til personer som ikke klarer å uttrykke seg fornuftig, enn personer som tør å stille spørsmål ved en påstand...

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda har vi ikke hørt en hvordan egentlig TS definerer smart i denne tråden... ren IQ?

 

Hvis man lister opp de 1000 aller smarteste i Norge (hvis det var mulig) og de 1000 som er rikest/tjener mest tviler jeg sterkt på at mange hadde hatt navnet sitt på begge listene.

 

MEN når det er sagt er det ikke noe tvil om at de som tjener mest (som ansatt) eller de som selv har bygd seg opp formuer i form av innsats og hardt arbeid nok er over gjennomsnittet intelligent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du viser gang på gang at du liker å krangle, vri og kverulere. Du er rett og slett en vanskelig person å ha med å gjøre.

 

Tro det eller ei men dette er godt ment. Du trenger å høre det!

Vanskelig person å ha med å gjøre? Ja, det skjønner jeg, jeg stiller jo kritiske spørsmål du ikke klarer å besvare. Da er det enklere å skylde på han som stiller spørsmålet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en slik sammenheng? Jeg ønsket bare å vite hva du mente med smart. Er det ren IQ? Er det andre kriterier?

Jeg mener smart som på folkemunne. Ikke heng deg for mye opp i hva som står i wikipedia. Tenk mer på hva en vanlig person mener når han sier smart. Prøv å tolke det på en folkelig måte og ikke på en teoretisk

Lenke til kommentar

Jeg mener smart som på folkemunne. Ikke heng deg for mye opp i hva som står i wikipedia. Tenk mer på hva en vanlig person mener når han sier smart. Prøv å tolke det på en folkelig måte og ikke på en teoretisk

 

Jeg tolker det på vanlig måte, altså smart på folkemunne... og ender opp med at du har like mye feil som rett!!

 

Å være smart er ikke er bra nok kriterie for å tjene mye penger... å ha middels/under middels intelligens er heller ikke ett hinder for å tjene mye penger.

 

MEN er man stokk dum så er nok sjansen for å tjene mye mer enn gjennomsnittet ikke veldig høyt... man har ihvertfall oddsene litt mot seg.

 

EvilSeagull, jeg vil oppfordre deg til ikke å bare komme med påstander men heller argumentere for det du mener. Man argumenterer dårlig med å kalle folk kverrulanter, det har en tendens til å slå tilbake på seg selv.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Verden er ikkje rettferdig. Dei som er smarte, dei greier å få seg eit greitt levebrød som regel. Dei som har blitt velsigna med høg tiltrekning får lettare vennar. Dei som ser bra ut og har ein behagelig måte å oppføre seg på får lettare kjæreste osv. Slik er det, og slik vil det alltid være. Så handlar det også om personen som har fått kroppen og sjølvsagt.

Lenke til kommentar

Verden er ikkje rettferdig. Dei som er smarte, dei greier å få seg eit greitt levebrød som regel. Dei som har blitt velsigna med høg tiltrekning får lettare vennar. Dei som ser bra ut og har ein behagelig måte å oppføre seg på får lettare kjæreste osv. Slik er det, og slik vil det alltid være. Så handlar det også om personen som har fått kroppen og sjølvsagt.

 

Å de som er flinke til å slå en liten ball langt med en jernstang (golf) kan fort tjene millioner på en dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener smart som på folkemunne. Ikke heng deg for mye opp i hva som står i wikipedia. Tenk mer på hva en vanlig person mener når han sier smart. Prøv å tolke det på en folkelig måte og ikke på en teoretisk

Folkelige betydningen av ordet smart? Ok.

 

Er det rettferdig at de smarteste tjener mest penger?

 

Dette er feil. Det er ikke de smarteste som tjener mest penger, men de som er mest vågale, og de som står mest på.(*)

Se f.eks på Olav Thon. Han er ikke en kar jeg vil karakterisere som direkte smart. Han er veldig dyktig i det han gjør, men smartere enn folk flest er han nok ikke.

Det gjelder vel forsåvidt en hel haug med andre milliardærer. De har ikke fått rikdommen sin gjennom å være smart, men å være dyktige i det de gjør. Og å være vågale. Se på Bjørgen og Northug. Er de så fryktelig smarte? Nei, det tror jeg heller ikke. Men de er jævla gode.

 

Så, hvor er de smarte du snakker om, som tjener så jævlig mye? Kan du komme med noen eksempler på hva du mener? Det hadde gjort alt mye enklere å diskutere. Det er tross alt du som legger ut påstanden, og da hadde det vært greit for oss at du hadde noen eksempler å vise til. :)

 

 

 

(*) Unntaket er selvfølgelig de som får pengene i fanget grunnet arv og slikt.

Lenke til kommentar

De som tjener minst begrenser seg selv.

De som tjener mest ser ingen begrensninger.

 

Om noe så er det vel urettferdig for de som tjener mest at de hele tiden må forholde seg til gjengen som ikke forstår at "sky's the limit".

 

Det som er urettferdig for smarte er at de må forholde seg til vissvass som at det bare går på holdninger hva man tjener.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...