Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

Har tapt en gang selv på hunter, har spillt ganske mange ganger også. Da jeg conseda hver gang på mage pga jeg ikke kunne spille mage for da hadde jeg completa et 40 g quest.

Kan du oversette dette til logisk? Du conceda med mage fordi du ikke ville fullføre et quest? Hva i alle dager er poenget med det?

Fordi jeg aldri fullfører 40g quests da jeg taper gull på det. Jeg bytter det i 50/60/100 quests.

Edit: ellers leste eg over det igjen, og det står veldig logisk der :)

 

Med det i bakhodet så blir det logisk ja, tenkte ikke på at man utsatte quests til man fikk 50+ versjonene. Gidder ikke det selv, da ender jeg opp med å måtte spille hunter iblandt og det gidder jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det var en relativt bra tavern brawl, mest på grunn av en haug med nye kort. Litt høy RNG-faktor på hunter decken, men det føles bra når man får til en skikkelig lock and load kombo. Mage decken er nok klart best, men det er mye jevnere enn Ragnaros vs Nefarian var.

Lenke til kommentar

Cluet med hunter er at man må spille ekstremt control i begynnelsen for å hindre at mage får kontroll over brettet og knuser deg med mange inspirere minions samtidig. For å få til det må man være litt heldig med draws i starten, men kommer man seg forbi tur 6 uten å miste kontrollen vinner man gjerne.

Lenke til kommentar

Syns det var en relativt bra tavern brawl, mest på grunn av en haug med nye kort. Litt høy RNG-faktor på hunter decken, men det føles bra når man får til en skikkelig lock and load kombo. Mage decken er nok klart best, men det er mye jevnere enn Ragnaros vs Nefarian var.

 

Helt uenig, de to deckene er ganske balansert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kortspill er jo så enkelt som at er du uheldig med draws så vinner du minimalt med kamper. Dessverre er aggro en slags fiks på det punktet fordi det spiller ikke SÅ stor rolle hva du trekker og i hvilken rekkefølge. Når jeg kom hjem sent i går så kikket jeg litt på Trump sin stream hvor han spilte en quartermaster paladin som vant mye, så jeg bestemte meg for å teste den ut før jeg hoppet i køya. Jeg spilte 8 kamper og vant alle. I dag derimot så er situasjonen en helt annen. Brukte 11 kamper for å fullføre paladin questen (3 seiere). Helt krise. Møter de samme deckene som i går, men i dag får jeg elendige åpningshender og motstandere med perfekte åpninger. Når jeg i tillegg er uheldig med rng så er jeg rett og slett sjanseløs.

 

Jeg skal ikke påstå jeg er blant de beste hs spillerne der ute, langt ifra. Men jeg må si jeg begynner å lure på hvor mye ferdigheter egentlig har å si i hs. Har du uflaks så er du nesten sjanseløs, med mindre motstanderen din også har uflaks. Og med tanke på hvor mye rng de fortsetter å pumpe inn i spillet så er jeg blitt litt lunken. Jeg lurer litt på hvorfor Blizzard tok denne retningen i utgangspunktet. Det kan nesten virke som et verktøy for å få folk til å spille mer, da uflaks spiller mindre rolle i det lange løp, med mindre du er verdens mest uheldige person da.

 

Så forresten slutten på streamen til Kripp i dag, hvor han spilte litt ranked med control warrior. I går vant han visstnok 9 på rad med samme decken, men sluttet streamen med å tape 6 på rad tror jeg det var. Jeg vil påstå han er en spiller av et visst kaliber, og gikk altså fra å vinne 9 på rad til å tape 6 på rad, med en solid deck som har vært der "for alltid". Det vil alltid være tilfeldigheter, men er det virkelig nødvendig med så mye rng i tillegg til alt det tilfeldige som er umulig å unngå i et kortspill? Er rng noe som tiltrekker seg flere spillere? Har alltid lurt på om jeg er en av få som ikke liker når tilfeldigheter avgjør kamper :hmm:

Lenke til kommentar

Uenig i der. Aggro er mindre avhengig av flaks, siden alle kortene ligger mellom 1-4 Mana (med et par unntak). Kortene i et aggro deck er relativ uavhengig av hverandre, eller de kan kombineres med hva som helst. Dvs du kan nesten alltid spille noe som aggro, og har nesten aldri "døde" kort i hånda. F.eks. en Priest deck er den rake motsetningen. Noen ganger får du for store minions/spells, eller halvparten av en kombo, og da dør du før du får ut noen brukbare kort.

Lenke til kommentar

 Men jeg må si jeg begynner å lure på hvor mye ferdigheter egentlig har å si i hs.

 

Er en grunn til at de fleste som er Legends blir det hver sesong, mens andre ikke kommer seg forbi rank 10. :p

 

er veldig mye ferdigheter i HS. Man må tenke, flere runder frem, kalkulere mye. Flaks spiller selvsagt en stor rolle..

Lenke til kommentar

Nerowulf: Du får for den høyeste ranken du nådde den sesongen. Er bare å stikke inn på questloggen så ser du på toppen hvilken ranked chest du ligger an til å få.

 

Så når du en viss rank som er innen en ny tier (rank 15-20, rank 11-15, rank 6-10, rank legend-5) så har du allerede sikret deg denne, og du trenger ikke være redd for å miste noe om du taper kamper og rank.

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar

Nerowulf: Du får for den høyeste ranken du nådde den sesongen. Er bare å stikke inn på questloggen så ser du på toppen hvilken ranked chest du ligger an til å få.

 

Så når du en viss rank som er innen en ny tier (rank 15-20, rank 11-15, rank 6-10, rank legend-5) så har du allerede sikret deg denne, og du trenger ikke være redd for å miste noe om du taper kamper og rank.

Det var flott :) Nettopp spillt meg fra rank 7 til 13, hehe ;) Spiller warrior for å lvl til 60.

Lenke til kommentar

 

Syns det var en relativt bra tavern brawl, mest på grunn av en haug med nye kort. Litt høy RNG-faktor på hunter decken, men det føles bra når man får til en skikkelig lock and load kombo. Mage decken er nok klart best, men det er mye jevnere enn Ragnaros vs Nefarian var.

 

Helt uenig, de to deckene er ganske balansert.

 

AtW

 

 

Tviler på at den påstanden stemmer overens med statistikken. Kripp sa i en video om brawlen, at du nesten må regne med å tape som hunter.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...