Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å klatre oppover ladder de siste dagene med midrange druid og Rogue, og kom ingen vei. Sto på stedet hvil mellom rank 4 og 3. Mellom hver gang jeg vant, møtte jeg på en mech mage eller Face hunter med syke starter som knuste meg ettertrykkelig nesten hver gang. I et frustrert øyeblikk i går bestemte jeg meg for å gå over til den onde siden, og satte raskt sammen et Zoo deck med 2 x Argent Squire, 2 x Sea Giant og Echoing Ooze. Fikk en syk winstreak etter å ha vært heldig med matchupene, noe som kulminerte med at jeg ble legend 3-4 timer senere.

 

Det er egentlig ganske interessant å se hvor sykt mye Hearthstone forandrer seg fra dag til dag. En uke kan et deck være et tier 4 nisjedeck du bare finner på rank 17 og lavere, mens neste uke kan det samme decket totalt dominere metaen fra rank 10 til legend. Et annet eksempel er Freeze mage, som plutselig florerer etter at Zoo ble populært igjen. På den andre siden er Druid et synkende skip etter å ha dominert i flere måneder, nå som Warrior plutselig har blitt comboklasse nummer én etter at Grim Patron gjorde sitt inntog. Om to uker er sikkert combowarrior et nisjedeck igjen, noe som kan bety at druid kommer sterkt tilbake igjen. Det er faen meg ikke lett å bli klok på dette :p

Lenke til kommentar

Tja, synes egentlig det er veldig lite variasjon, bortsett fra når det dukker opp nye kort. Selvfølgelig møter du variasjoner av decks fra uke til uke, men jeg synes trenden er den samme. For min del spiller det liten rolle om motstanderen er en ny variasjon av mage eller warrior så lenge 70-90% av dem du møter er aggro.

 

Men det var morsomt å spille i dag. Prøvde ut en paladin drage deck og møtte folk som prøvde det samme med forskjellige klasser. Ingen som spilte en million minions på runde 1 og 2, men det ble heller lengre og tettere kamper der initiativet gikk fra ene til andre siden. Det var faktisk litt spennende å spille hs igjen. Bare så synd det ikke kommer til å vare.

Lenke til kommentar

Så irriterende det er med OTK. Møtte på den grim patron komboen, og gikk fra full kontroll med 30 helse til 1 helse og vanligvis en tapt kamp. Alt det på en enkelt runde. Veldig morsomt. Det som derimot var morsomt var at han tabbet seg ut og misset lethal, og at jeg heldigvis hadde equality + concecration + healbot (pga Thaurissan), og kunne følge opp med Tirion runden etter. Alltid stas å vinne når motstanderen spiller en op kombo og går på trynet :)

Lenke til kommentar

Ikke si at du følger Lea May på Twitch? Sitter og glor med lyden muta da eller? ;) Men ja, er enig. Vil heller ha single player adventure enn bare en haug med kort. Er ganske befriende å få alle kortene med en gang istedenfor å måtte kjøpe en million kortpakker for å kanskje få de fleste av dem.

 

Synd at AI'en ikke er bedre, men gir som nevnt grei variasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...