Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har kansellert abonnementet på Ekstra. Artiklene er ikke verdt prisen. De vanlige artiklene er heller ikke verdt bryet med å dempe sikkerhetsinnstillinger for å kjöre reklame hvor de som får inntektene ikke engang vet hvilken kode som kjöres.

 

Så da blir det å holde seg til diskusjon.no, frem til de får for seg at man skal betale her også.

 

Tviler på at Tek tør å gjøre det. Det er tross alt her den største brukerbasen er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Tviler på at Tek tør å gjøre det. Det er tross alt her den største brukerbasen er.

Så der det er mest å tjene, der vil de ikke gjøre det - men der det er færre, der bruker de tid og energi på det?. Skjønner ikke helt hva det er å tørre her kontra der.

 

 

Fordi det å gjøre det på en så populær side som Diskusjon.no kan ha veldig dårlig effekt på brukerne. Hvorfor skulle vi måtte betale for å bruke tjenesten?

 

Det blir nok bruker flukt dersom det skjer, så jeg tviler sterkt på at det skjer.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det blir nok bruker flukt dersom det skjer, så jeg tviler sterkt på at det skjer.

Noe som er veldig populært burde vel brukere være villig til å betale litt for - kontra å ha en slik løsning på plass der det er færre brukere/lesere, som leser mye copy/paste for pengene.

Personlig tror jeg man må gå bort fra løsning hvis man vil overleve - vet flere som ikke gidder å bruke HW lengre pga den løsningen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Det blir nok bruker flukt dersom det skjer, så jeg tviler sterkt på at det skjer.

Noe som er veldig populært burde vel brukere være villig til å betale litt for - kontra å ha en slik løsning på plass der det er færre brukere/lesere, som leser mye copy/paste for pengene.

Personlig tror jeg man må gå bort fra løsning hvis man vil overleve - vet flere som ikke gidder å bruke HW lengre pga den løsningen

 

 

Så lenge ikke tjenesten blir tvunget på folk, så er det bra, men f.eks HW så blir man jo tvunget til å bruke det.

Lenke til kommentar

 

Tviler på at Tek tør å gjøre det. Det er tross alt her den største brukerbasen er.

Så der det er mest å tjene, der vil de ikke gjøre det - men der det er færre, der bruker de tid og energi på det?. Skjønner ikke helt hva det er å tørre her kontra der.

 

 

Fordi forumet blir i all hovedsak er billigere i drift da arbeidet som foregår her i all hovedsak blir gjort av frivillige. Slik sett kan man anta at så sant ikke vi som innehar en rolle som veileder, moderator og administrator begynner å kreve betalt for det vi gjør så vil Diskusjon være en liten utgiftspost i forhold til HW, Gamer, amobil osv..

Lenke til kommentar

Fordi forumet blir i all hovedsak er billigere i drift da arbeidet som foregår her i all hovedsak blir gjort av frivillige. Slik sett kan man anta at så sant ikke vi som innehar en rolle som veileder, moderator og administrator begynner å kreve betalt for det vi gjør så vil Diskusjon være en liten utgiftspost i forhold til HW, Gamer, amobil osv..

 

Om forumet starter å ta betalt kan det vel fort gå den rettningen vil jeg tro, at teamet begynner og ville ha betalt. Tipper noe sånt er starten på slutten for forumet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper ikke dem ødelegger forumet da jeg ELSKER dette forumet. Jeg digger også det moderatroene og administratorene driver med, og vil påstå dem holder forumet veldig seriøst og profesjonelt.

Lenke til kommentar

Om forumet starter å ta betalt kan det vel fort gå den rettningen vil jeg tro, at teamet begynner og ville ha betalt. Tipper noe sånt er starten på slutten for forumet...

Jeg tror selv at skulle de begynne å ta betalt for at folk skulle ha tilgang til Diskusjon.no så ville nok det store flertallet ha forsvunnet, om ikke alle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nysjerrig: Hvordan er man ikke herre over det?

 

Geir :)

 

Man kan ikke slette det man har skrevet og Diskusjon.no står seg fritt til å bruke det i sine artikler på Teknettverket uten å spørre deg som forfatter om tillatelse.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Diskusjon.no står seg fritt til å bruke det i sine artikler på Teknettverket uten å spørre deg som forfatter om tillatelse.

Hvor kan jeg lese om dette?

 

 

Har du ikke leste retningslinjene for dette forumet?

 

De to siste punktene i denne.

 

 

 

  • Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.
  • Gjennom dine debattinnlegg sier du ikke ifra deg opphavsretten, men gir tillatelse til spredning og eksemplarfremstilling. Denne tillatelse gjelder også om tjeneste tilbys i annen mediekanal enn den opprinnelige, med mindre annet er angitt. Bruker kan selv velge om publisering av opphavsrettslig materiale på tjenesten skal finne sted, og kan derfor ikke på noe tidspunkt kreve vederlag eller kompensasjon for slikt materiale. Opplastet vedlegg (Bilder, musikk, film o.l.) vil ikke bli brukt av andre tjenester enn Diskusjon.no uten tillatelse fra opphavsmann. Spørsmål angående tillatelse til å bruke vedlegg på andre steder enn Diskusjon.no gjøres mot den enkelte bruker og ikke Diskusjon.no.
Lenke til kommentar

Har du ikke leste retningslinjene for dette forumet?

Jo, men jeg tolker det annerledes. Hvis de kan bruke innholdet fritt (som du sier) innebærer det at de rettmessig kan legge ut innhold som forumbrukere har skrevet og påstå at de selv har skrevet det. Dette er ille.

Jeg tolker imidlertid retningslinjene sånn at tek kan reprodusere innhold fra forumet, men de har ikke lov til å påstå at de selv har skrevet det.

Lenke til kommentar

Jeg tolker imidlertid retningslinjene sånn at tek kan reprodusere innhold fra forumet, men de har ikke lov til å påstå at de selv har skrevet det.

 

 

Det stemmer nok. Du beholder opphavsretten til det du poster. Ok det er grunnen til at jeg ikke bryr meg så mye. Det jeg skriver er allerede offentliggjort når jeg postet det på forumet, og hvis det kan komme andre til nytte gjennom andre kanaler er det greit nok.

 

Det finnes en enkel måte å omgå det på, om det er materiale du ønsker å markere at ikke skal spres mot din vilje: Post det på en annen side, for eksempel din egen blogg, og link til det fra forumposten.

 

Når det gjelder skapende aktivitet, som bilder eller musikk, er de altså spesielt unntatt. Det sikrer at om jeg poster en av mine låter på forumet så kan den ikke ende opp på en CD mot min vilje. Nå har jeg det ikke med å poste slikt på forumet uansett.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...