Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

 

Føler dere i tek-samfunnet ikke en viss skam over hvor dårlig kvaliteten på sidene deres har blitt det siste året?

 

Tror ikke det. I en annen tråd blir man oppfordret til å finne seg et annet forum, om man er uenig med hvordan dette forumet styres.

 

Dem mente det vell ikke slik, det sier bare at om man ikke følger reglene kan man flytte til et annet forum. Regler er der ikke for å brytes liksom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt å lese tek.no sidene med reklame, det går ikke. ~80% reklame som hopper rundt på skjermen har skremte meg andre steder.
Dere leverer noen bra artikler, men nivået er ikke mer enn på hobby+

Hvis jeg føler for å lese noe nå gjør jeg det på mobilen, der er det fortsatt mulig, selv med reklame.
Kan sikkert finne en måte rundt reklamen, men gidder ikke..

Lenke til kommentar

Har forsøkt å lese tek.no sidene med reklame, det går ikke. ~80% reklame som hopper rundt på skjermen har skremte meg andre steder.

 

Hei, det hørtes voldsomt ut. Har du mulighet til å legge ut et skjermbilde eller prøve i en annen browser? Vi har sett flere den siste tiden som har fått malware på maskinen som legger på ekstra annonser på sidene, og jeg lurer derfor på om dette kan være tilfelle her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Har forsøkt å lese tek.no sidene med reklame, det går ikke. ~80% reklame som hopper rundt på skjermen har skremte meg andre steder.

 

Hei, det hørtes voldsomt ut. Har du mulighet til å legge ut et skjermbilde eller prøve i en annen browser? Vi har sett flere den siste tiden som har fått malware på maskinen som legger på ekstra annonser på sidene, og jeg lurer derfor på om dette kan være tilfelle her.

 

 

Klart det kan være tilfelle med malware, når dere samtidig anbefaler brukerne å fjerne browsersikkerheten.

 

Kanskje dere burde komme med en bruksanvisning der det kanskje finnes en løsning på alle registrert problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart det kan være tilfelle med malware, når dere samtidig anbefaler brukerne å fjerne browsersikkerheten.

Den forstod jeg ikke helt. Kan du utdype?

 

Kanskje dere burde komme med en bruksanvisning der det kanskje finnes en løsning på alle registrert problemer.

Vi har laget guider for de vanligste annonseblokkeringsverktøyene som er tilgjengelig fra meldingen om annonseblokkering. Når disse grepene ikke fører frem opplever jeg at det svært ofte er unike kombinasjoner av programvare eller innstillinger som er årsaken til problemene. Det gjør det vanskelig å lage en brukervennlig og enkel bruksanvisning som er til god hjelp.

 

I stedet forsøker vi å hjelpe brukerne som har problemer ved å svare på spørsmål både i denne tråden og selvfølgelig på epost for de som henvender seg der. Som regel finner vi raskt ut av problemet og løser det forhåpentligvis like bra som en utførlig bruksanvisning ville gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Dere vil ikke at man bruker noe blokkeringsverktøy. De samme verktøyene forhindrer malware i å komme inn på maskinen. Malware gjør at sidene dere oppleves som horrible.......
Ser du ikke sirkelen?

Lenke til kommentar

Dere vil ikke at man bruker noe blokkeringsverktøy. De samme verktøyene forhindrer malware i å komme inn på maskinen. Malware gjør at sidene dere oppleves som horrible.......

Ser du ikke sirkelen?

 

Artiklene vi skriver finansieres av annonsevisninger, og vi er derfor avhengig av at de som ønsker å lese oss gratis faktisk ser annonser. Derfor krever vi at leseren skrur av annonseblokkering på våre (malware-frie) sider for å lese artiklene. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan dette er med å gi folk malware på maskinene sine.

Lenke til kommentar

En heldig bi-effekt av det hele er jo at folk faktisk oppdager malware og annet dritt de til nå har skjult. Kan ikke si det er negativt at folk finner og fjerner malware, for selv om reklamen det genererer er skjult, så kan fortsatt andre ting programmet gjør være uheldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viste seg jo tidligere at det var null kontroll på den reklamen her da det kom en svær videofil og noen greier, så da er det vel ingenting i veien for at det kan plumpe inn noe malware der også.. Beste er vel å holde seg unna som jeg gjør. Nå gikk ekstraabonnementet mitt ut også og har ikke tenkt å fornye det siden jeg har sluttet å lese HW.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ganske plagsomt at reklamen er animert. Og at jeg til stadighet blir blokkert, selv om jeg har reklamer skrudd på.

Vi skulle gjerne sett mindre animasjoner i annonsene. Svært ofte ser vi at annonser uten animasjon fungerer bedre enn annonser med animasjon. Derfor oppfordrer vi annonsørene til å begrense bruken av animasjon der det er mulig.

 

Angående blokkeringen så høres det ut som om det er noe galt. Har du andre nettlesertillegg installert, f.eks. Ghostery, Collusion eller DotNotTrack? Vi opplever at disse nettlesertilleggene sperrer for lastingen av enkelte annonser, og dermed resulterer i at blokkeringen dukker opp i disse tilfellene. Kan det være årsaken?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Opera 12, så nei, jeg har ingen sånne ting installert. Om jeg laster siden på nytt så funker det ofte. Jeg forventer ikke at dere skal tilpasse alt til gamle browsere, men dette opplegget deres er litt merkelig, ærlig talt. Det å sjekke om annonsene er lastet inn burde jo være banalt enkelt for et så stort firma som dere.

Lenke til kommentar

Ser du annonser i de tilfellene blokkeringen dukker opp? Har du forresten antivirus installert? Vi har også vært borti at programmer som Avast Antivirus blokkerer for annonselastingen.

 

Som du sier skal dette i utgangspunktet være en enkel sjekk for å se om annonsene lastes. Det vi har lært underveis er at det ofte er andre programmer enn bare adblock som stopper annonselastingen, og at mange av tilfellene er umulig for oss å reprodusere på vår side. Dette gjelder for eksempel når det er innstillinger i brannmuren til brukeren som hindrer annonselastingen. Til nå har vi likevel alltid funnet årsaken til problemene som har dukket opp ved å ha en god dialog og målrettet feilsøking sammen med brukerne.

Lenke til kommentar

Jeg har MS Security Essentials. Jeg tror ikke det er noe annet som påvirker, nei. Opera har ikke den samme muligheten for interferens som andre browsere, f.eks. er det ikke noe sånt som IE "browser helper objects".

 

Noen ganger ser jeg annonsene før blokkeringen dukker opp, men jeg vet ikke om det alltid skjer.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Er det ikke like greit å bare innrömme at dere har gått for langt, når dere faktisk må be brukere skru av sikkerhetsfunksjoner for å kunne lese en artikkel?

 

Når det samtidig viser seg at dere ikke har kontroll på koden som generer annonser, frister det jo ikke akkurat å dempe sikkerhetsnivået.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Enig med TEE, er hos meg mulig å lese hvis jeg slår av adblockeren, men gidder ikke dette ettersom den eneste måten å deaktivere min adblock of choice (abp adblock plus) er å avinstallere den for så å installere den på nytt senere.

Jeg har også abp adblock plus, men min har en default funksjon som heter "disable on hw.no".

Merkelig at du ikke har denne :hmm:

Jeg har denne funksjonen alle steder jeg har installert det...

Lenke til kommentar

Er det ikke like greit å bare innrömme at dere har gått for langt, når dere faktisk må be brukere skru av sikkerhetsfunksjoner for å kunne lese en artikkel?

Vi ber ikke folk om å skru av sikkerhetsfunksjoner. Vi ber leserne om at annonsene må lastes på siden dersom de ønsker å lese oss gratis. Hvis du betaler for å lese innholdet stiller vi selvsagt ikke noe krav om at annonsene vises ettersom betalingen er med på å finansiere driften. Når sikkerhetsprogramvaren er så hissig at den også fjerner helt vanlige annonser på våre sider ser jeg ikke noe galt i at vi ber brukerne som har dette installert går inn og åpner spesifikt for dette for å lese oss.

 

Når det samtidig viser seg at dere ikke har kontroll på koden som generer annonser, frister det jo ikke akkurat å dempe sikkerhetsnivået.

I løpet av de 16 årene jeg har jobbet med dette har jeg ikke opplevd at vi har spredd ondsinnet programvare gjennom annonsene. Fra tid til annen kan det selvsagt skje at det sniker seg inn en annonsebanner i feil format, eller at en annonse som lastes er tyngre enn det retningslinjene våre sier, men i slike tilfeller retter vi opp feilen så snart vi blir klar over dem.

 

Opplever dere ofte å få malware og annet uønsket installert på maskinene deres når dere surfer på nettet? Jeg kan ikke huske sist noe slikt skjedde hos meg, og er derfor nysgjerrig på hvor utbredt dette faktisk er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...