Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Er da HW juridisk og økonomisk ansvarlige hvis denne koden som kjøres er ondsinnet og medfører økonomisk tap for brukerne?

Strengt tatt tror jeg de er det uavhengig av om de krever reklame avslått eller påslått. Men internettet har jo på en måte vært et lovløst sted der man måtte tåle en støyt. I fremtiden er jeg ikke i tvil om at det kommer erstatningssøksmål hvis en bedrift får virus fra dagbladet.no eller lignende.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er da HW juridisk og økonomisk ansvarlige hvis denne koden som kjøres er ondsinnet og medfører økonomisk tap for brukerne?

Strengt tatt tror jeg de er det uavhengig av om de krever reklame avslått eller påslått. Men internettet har jo på en måte vært et lovløst sted der man måtte tåle en støyt. I fremtiden er jeg ikke i tvil om at det kommer erstatningssøksmål hvis en bedrift får virus fra dagbladet.no eller lignende.

 

Men spørs da om det er Dagbladet som er ansvarlig eller annonseselskapet som leverer reklamen. Det har jo skjedd en del ganger tidligere at store sider har hatt reklame som har infisert leserne sine med malware.

 

Noscript filtrerer bort cross site scripting, samtidig som reklame kan vises på siden.

 

Men Hw.no, sett standard mål på reklamene deres så ikke sideinnholdet vises villkårlig på siden deres! Og ikke fyll over 50% av skjermen med reklame øverst!

 

Flashreklame må selv aktiveres. Reklame som benytter seg av cross site scripting vises ikke. Også et eksempel på hvor idiotiske målene er på reklamen på sidene deres noen ganger. På den bærbare med 10" må jeg scrolle ned for å i det hele tatt komme til innholdet på siden.

post-143435-0-49835600-1392986954_thumb.png

post-143435-0-94895800-1392986971_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jævla reklamehelvete. TEK har sunket lavt. Det finnes utallige sider med bedre innhold på nett også tror dere at vi skal godta dette!?

Skulle gjerne betalt for HW-medlemskap selv, men de skriver om alt for lite som jeg synes er interessant.

 

Jeg kan godt skjønne at sider som er reklamefinansiert ønsker å vise reklame, men om de skal tvinge det på leserne:

 

1. Ikke vis reklame for forsiden. Dere har i det minste gjort slik at forsiden ikke blir blokkert om noen har på addblock.

 

2. Dropp flash, bevegelige bilder, og annet som forstyrrer. Selv om reklamen har blitt notert, er det irriterende å ha et flashende bilde i rundt på siden mens man leser.

 

3. Gi leserne reklame som er målrettet om hva dere skriver om, ikke hva alle andre i et nettverk søker på. Jeg får totalt uinteressante reklamer ut ifra hva andre har søkt på.

 

4. Hold reklamen innenfor rimelige størrelser og i et design som passer bra til layouten til siden deres. Det at dere har reklame i margen ser rotete og stykt ut, det at den er sticky gjør det bare enda verre. Og dere har enda ikke sluttet å fylle hele skjermen med reklameså jeg må skrolle for å komme meg til innholdet.

 

5. Ikke godta cross site scripting, Java, Flash og andre potensielle sikkerhetstrusler som kan føre til spredning av malware.

Endret av Tamarin
Lenke til kommentar

Du har brukt opp din kvote på én gratis Ekstra-sak per måned.

 

Var det ikke én uke før?

Jeg stusset på det samme, var det ikke en sak i uken før?

Tydelig at de er enda mer innbitte på å få alle over på betalingsløsningen. Jeg tror de gjør samme feil som spillbransjen, ikke eksisterende demoer eller sterkt begrensede. Hvis dette skal fungere så er de nødt til å levere knallsterke artikler, så de kan overbevise leseren med den ene artikkelen de får lest i måneden. Med tanke på at artiklene stort sett har vært middelmådige på det beste, med noen få unntak, så tror jeg det vil bli vanskelig å få nye abonnenter.

 

Slik ekstra er i dag, så er det uaktuelt for meg å abonnere. Jeg hadde definitivt vurdert å abonnere hvis hw.no hadde fokusert langt mer på hardware. Og Ikke legge det bak en betalingsmur. Hvis jeg kunne bidratt med mine kroner til en mer profesjonell nettside, og ikke en nettside som ligger bak alle andre på nyheter, og når de først kommer så har de faktafeil/oversettingsfeil osv.

Det er så himla mye hw.no kunne gjort for å gjøre nettstedet bedre. Øke kompetansen i redaksjonen, mer tester, mer guider, mer av alt. Mer IT, mindre "IT-tabloid".

 

Hva med f.eks Windows Server, Linux server osv. guider? Gjerne video. Jeg har stor tro på at det er mulig å forlate tabloid formatet, hvis det er vilje til å satse litt mer enn bare på "mannen i gata"/"VG-lesere".

 

Eller er jeg helt på villspor?

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns Anand Shimpi skriver det bra her:

 

 

In the early days of technology reporting on the web the focus was almost exclusively on depth. We had a new medium for content that didn't come with the same restrictions as more traditional forms. We could present as much data as we felt was necessary and we could do it quicker.

As the web grew, so did the approach to gaining readership. In many cases, publishers learned from the tips and tricks of more traditional media to growing their audience. The focus shifted away from ultimate understanding of what was being reported, to producing content significantly motivated by increasing traffic, or revenue, or both. Thorough observations were out; sensationalism, link baiting, and the path to shallow 10-o'clock-news reporting were in.
While I believe it's definitely easier to produce content by going this route, I don't believe it's the only way to build a well read website.

Min utheving.

 

http://www.anandtech.com/home/about

 

Mister ingen nattesøvn over at jeg ikke leser hardware lengre, verden går videre.

Lenke til kommentar

Jeg har kansellert abonnementet på Ekstra. Artiklene er ikke verdt prisen. De vanlige artiklene er heller ikke verdt bryet med å dempe sikkerhetsinnstillinger for å kjöre reklame hvor de som får inntektene ikke engang vet hvilken kode som kjöres.

 

Så da blir det å holde seg til diskusjon.no, frem til de får for seg at man skal betale her også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei jeg har vell også gjort realisme av mine "trusler" og begynt utflaggingen selv.

Mange andre steder å titte, teknologi messig fikk hardware kraftig konkurranse av ett podcast medium, med ett litt annet produktfokus og hvor dybde spiller en rolle.

Hvilket medium da? Jeg er også på utkikk etter flere alternativer.

Lenke til kommentar

 

Nei jeg har vell også gjort realisme av mine "trusler" og begynt utflaggingen selv.

Mange andre steder å titte, teknologi messig fikk hardware kraftig konkurranse av ett podcast medium, med ett litt annet produktfokus og hvor dybde spiller en rolle.

Hvilket medium da? Jeg er også på utkikk etter flere alternativer.

 

 

Havnet hos TechSNAP og JupiterBroadcasting etter at PSN nettverket ble hacket for en stund tilbake og fikk skikkelige detaljer om hva som gikk galt og hvordan dette kunne vært stoppet.

Samt samme behandling om den nåværende Target hacken.

 

Eneste minuset er at JupiterBroadcasting ikke dekker så mye Windows relaterte nyheter, men jeg tror det er andre podcasts som tar den siden om du er ute etter det, skikkelige nyheter er det i uansett og ingen kopi pasta fra andre kilder slik som HW.no har gjort.

 

Lenke til kommentar

eller bare la være å besøke sidene dems. jeg er kun innom hw 0-2 ganger i uka nå. det var 10-15 ganger i uka tidligere. amobil og gamer besøker jeg fremdeles daglig.

Samme her, men for min del så handler det mest om hva de skriver om fremfor deres policy mot annonseblokkering. Jeg interesserer meg mest om programvare (savner programvare.no), og hovedsaklig interesser i å lese om FOSS, noe det er veldig lite av her.
Lenke til kommentar

 

 

Nei jeg har vell også gjort realisme av mine "trusler" og begynt utflaggingen selv.

Mange andre steder å titte, teknologi messig fikk hardware kraftig konkurranse av ett podcast medium, med ett litt annet produktfokus og hvor dybde spiller en rolle.

Hvilket medium da? Jeg er også på utkikk etter flere alternativer.

 

 

Havnet hos TechSNAP og JupiterBroadcasting etter at PSN nettverket ble hacket for en stund tilbake og fikk skikkelige detaljer om hva som gikk galt og hvordan dette kunne vært stoppet.

Samt samme behandling om den nåværende Target hacken.

 

Eneste minuset er at JupiterBroadcasting ikke dekker så mye Windows relaterte nyheter, men jeg tror det er andre podcasts som tar den siden om du er ute etter det, skikkelige nyheter er det i uansett og ingen kopi pasta fra andre kilder slik som HW.no har gjort.

 

 

Er interessert i de meste, ikke bare Windows relatert. Så det høres veldig bra ut! :) Takk for tips, så skal jeg titte innom der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...