Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Samme her. Den gikk fra 3 dagers batteritid til litt over en dag etter jeg installerte en update for noen dager siden. Har ikke installert noe annet eller endret innstillinger i mellomtiden. Jeg merket derimot at feilen med "svakt WiFi signal" er borte. Jeg får tilbake 3 dagers batteritid ved å la WiFi slå seg av i sleep modus.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Faktisk kan du tilkoble alt av usb enheter, og hdmi kabel via usb 2.0 kabel. Utifra mine tester så er det faktisk ikke noe forskjell , faktisk kom jeg fram til at det var raskere via usb 2.0 med otg, sikkert pga støtten er for dårlig i android for usb 3.0.

 

Den docken du linker til har bare ladefunksjon og lydutgang, tror de her snakker om smart docken som har usb og hdmi kontakt.

 

Se post https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536451&p=21107144

 

.... hmmm ... har jeg gått i baret denne gangen... ?? :hmm:

 

Har NOTE 3 docken (Med USB 3.0 Samsung 21-pins dokkontakt) kjøpt hos Komplett. Den har en 3,5 mm audio utgang. Komplett oppgir "Produsentens varenr.: EE-D200SNWEGWW".

 

Googler med EE-D200SNWEGWW og finner Samsung's egen side hvor Samsung sier (se innlegg #675):

 

GALAXY Note 3 Universal Desktop Dock - White (21Pin)

Designed specifically for Samsung’s GALAXY Note 3 smartphone, the GALAXY Desktop Dock* is a multifunctional accessory, serving as more than just a power charger for your mobile device. As well offering a desktop charging solution, the GALAXY Desktop Dock allows you to stream your music to a stereo or home theatre system, via its 3.5mm audio port (3.5mm cable sold separately). It’s even specially designed to be used with the Note 3's Flip Cover, so you can dock your phone without removing it from its cover.

 

*Compatible With Samsung GALAXY Note 3 only.

 

På denne siden vises 4 bilder av denne dock'en - min dock kjøpt hos Komplett er klin lik. Jeg har imidlertid ikke brukt lydutgangen.

 

Nå har jeg sjekket andre nettsteder, eksempelvis her

 

http://www.amazon.de/product-reviews/B00FBP25FC/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

 

Her påpeker flere at det bare er en ladestasjon med lydutgang.

 

Noe er i alle fall bra med denne dock'en - jeg har en solid lærveske til telefonen - kan sette telefonen til lading med lærveska på uten problemer. :)

Endret av Notatall
Lenke til kommentar

Når jeg trykker en gang på selve menyknappen så kommer det opp et flott bilde av en stol og et bord med en avis og en overskrift som sier: Mitt tidsskrift. Hvordan i alle dager kan jeg slå av dette? Ønsker ikke at dette skal komme opp når jeg trykker menyknappen, men kan ikke finne noe sted en kan skru det av?

Jeg ville prøvd å åpne Mitt tidsskrift, gå inn i menyen, trykke innstillinger og fjerne haken ved alternativet "Åpne med Hjem-tasten."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig at det dukker opp noen 3.parts erstatning for s-viewcover appen! Det er så mange muligheter med det vinduet som stock-appen ikke benytter seg av. I et lite gjennomtenkt øyeblikk gikk jeg til innkjøp av et hvitt s-view cover som jeg etter en uke erstattet med sort. Så hvis noen har lyst på et hvitt er det bare å si fra.

 

Så langt er jeg veldig fornøyd med det, noen små irritasjonsmoment som er beskrevet her tidligere. Lukker seg ikke når det har vært brettet bak en stund, noe som jeg regner med vil fikse seg selv når det blir litt slappere i fisken. Og det hadde virkelig gjort seg med litt sticky kanter sånn at det kunne funket som en bordstøtte i landskapsmodus. Vurderer å lime på en tynn stripe fra en antisklimatte...

 

Anyways... anbefales:) Beskytter tlf veldig godt, gjør kameraet mindre utsatt og har en mye bedre kvalitetsfølelse enn opprinnelig bakdeksel.

Lenke til kommentar

Fikk en Samsung Note 3 av jobben for en uke siden og må si jeg er veldig fornøyd. Kommer fra Samsung Galaxy S3. Fikk valget mellom Note 3, S4 eller iPhone 5S.

 

Er så vant med root fra S3'en at jeg ikke klarte ikke la være å roote den. Var litt ekstra arbeid å få nyeste firmware MJ7 uten å trigge Knox, men det gikk helt greit takket være litt lesing hos xda-developers sitt forum. Bruker ikke pennen noe særlig, for meg blir den en gimmick, men jeg har begynt å virkelig like størrelsen og batteritiden begynner å komme seg mer og mer nå som den har fått noen oppladninger. I tillegg kommer multivindusfunksjonen virkelig til sin rette med en såpass grei skjermstørrelse.

 

Av negative ting så har den litt lag her og der, til tross for den kraftige hardwaren og jeg liker ikke Touchwiz sin stock launcher. Så det ble Apex etter kort tid. Den kunne også gjerne tatt litt bedre bilder i dunkel belysning. Har S-view cover og må si meg enig i GHADBANDIT sin kommentar over om at vinduet i coveret kunne vært mye bedre utnyttet. I det minste burde den tillate meg å styre Spotify o.l. uten å måtte åpne coveret.

 

Alt i alt en veldig bra telefon og perfekt om du ønsker en mellomting mellom en liten tablet og en vanlig mobil. Alternativet mitt ville vært en mindre mobil (S4 eller iPhone 5S) og en Nexus 7 eller iPad Mini, men mye bedre med færre enheter å sjonglere mellom. Reiser mye i jobben og det er ikke alltid jeg gidder å dra med meg iPad 3'en eller laptopen, og nå har jeg mer enn nok skjermstørrelse til å få med meg en TV-serie på flyet eller surfe litt på toget.

Lenke til kommentar

Nei, ser egentlig ikke vits å roote den.

 

Kjører kitkat 4.4 launcher fra nexus 5 på note 3 som funker 100 % Men har heller ikke roota note 2 som jeg hadde, kanskje burde man gjøre det snart og innstalere custom roms. Drivi med det før med htc hd2

Funker alle stock widgets med den launcheren? Ble veldig lei meg da verken apex eller LP støttet memo-widgeten som jeg faktisk har stor glede av.

Lenke til kommentar

Hei! Andre enn meg som har problemer med proximity-sensoren til Note 3? Skjermen skrur seg av når jeg har telefonen mot øret, men vil ikke skru seg på igjen med mindre jeg fysisk trykker på en knapp. Ryktene sier dette er hardware-relatert? Utrolig plagsomt.

 

Har samme problem med proximity-sensoren og det begynner faktisk å bli ganske irriterende da jeg ofte bruker høyttaler funksjonen. Håper det er software og ikke hardware problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...