Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man bestille den Note3+gear saken fra Netcom uten abb ? Det ble nevnt tidligere i tråden men jeg finner bare valg MED abb.

 

Og hvor får man kjøpt trådløs lader til Note 3? :) Jeg trenger sårt et par sånne..

 

Du kan kjøpe min Gear hvis du er interessert :) Ny, uåpnet og detta er ikke noe for meg ;)

Lenke til kommentar

Ok - etter min første resett til fabrikkinnstillinger begynte den plutselig å synke drastisk på batteri. La inn cpu-spy og ser at den ikke gikk i sleep-modus. restarta den og da gikk den i sleep en stund, så gjorde den ikke det. Noe er trøblete og jeg aner ikke hva det er. Så nå har jeg resatt den igjen, så får vi se. Dritt med alt arbeidet i etterkant av en resett.

Lenke til kommentar

Ok - etter min første resett til fabrikkinnstillinger begynte den plutselig å synke drastisk på batteri. La inn cpu-spy og ser at den ikke gikk i sleep-modus. restarta den og da gikk den i sleep en stund, så gjorde den ikke det. Noe er trøblete og jeg aner ikke hva det er. Så nå har jeg resatt den igjen, så får vi se. Dritt med alt arbeidet i etterkant av en resett.

Prøv å installere BetterBatteryStats, så kan du sjå kva som trigger wakelocks.

Lenke til kommentar

Prøv å installere BetterBatteryStats, så kan du sjå kva som trigger wakelocks.

Takk for tips - skal det!

 

Her er svaret fra Samsung på FB:

 

Jeg skreiv dette:

 

"Hei - flere av oss som har Note 3 har fått problemer med særdeles lav batteritid etter siste programvareoppdatering fra dere. Vi opplever bedring ved full tilbakestilling til fabrikkinnstillinger, men nå har i alle fall et par av oss fått problemet tilbake, og jeg måtte resette min igjen for andre gang med alt arbeidet dette medfører. La merke med at den ikke gikk i deep-sleep-modus som den skulle nå sist, først når jeg ga den en omstart gikk den i ds, men så trøblet den igjen. Gadd ikke mer av dette og restatte den igjen i går. CPU lå på 300 MHz når den ikke gikk i ds. Har ingen tredjepartsprogrammer eller noe som tuller, alt kom etter den siste updaten fra dere.

 

Kan dere få en retting på dette via en ny sw-update? Det er ikke alle som er rammet, men utrolig irriterende for oss som er rammet.?"

 

Svaret:

Har sjekket rundt etter dette, men der er ikke noe observert problem. Misstenker du at noe er feil, kan du ta kontakt med din forhandler slik at de kan videresende enheten til service for feilsøking.

Du kan også ta kontakt med vår support for å se hvis de har noen forslag. Vår support kan du kontakte via chat eller mail på; http://spr.ly/6188j2Ca

//Elias

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forresten, kom på at den ligger ute gratis på xda-developers, lovlig. Er utvikleren sjølv som har lagt det ut. Koster vel 20 kr eller noko på Google Play.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Hekkan! For seint, jeg kjøpte den nettopp via Play. Men, blir nok ikke veldig fattig allikevel - ga ca 15 kroner for den, og det er min første kjøpte app noensinne. Ser bra ut til nå - begynner å lure på om det også sparer på batteriet? Skal teste den ut etterhvert. :-)

Lenke til kommentar

Endelig flere med samme problem! Jeg har hatt dette problemet hele tiden, og jeg har tidligere tatt det opp her på forumet. Jeg har ringt Samsung, men det er visst ingen andre som har dette problemet.

 

Så beklager at jeg ikke kan være til hjelp, men godt å se at det ikke er bare jeg...

 

Min telefon tror jeg er på sydentur, selv om jeg ikke har vært i Hellas på over to år:

 

post-35169-0-85377200-1386590417_thumb.png

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å ta med meg telefonens til Elkjøp i morgen og klage på batteriet, for dette batteritullet begynner jeg å bli veldig lei av.

Hvorfor ikke gjøre som nevnt flere ganger tidligere i denne tråden installere Betterbatterystats og sjekke hva som lager "partial Wakelocks" på telefonen. Mest sannsynlig er det en av de installerte appene som hindrer telefonen i å hvile.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.asksven.betterbatterystats

 

Du finner den også gratis på XDA, men utvikleren fortjener de få kronene det koster så jeg vil anbefale brukere å betale det den koster :)

 

Jeg har aldri hatt en smarttelefon med så bra batteri som Note 3.

Lenke til kommentar

I dag har jeg hatt en dag med dårlig batteri. Batteriindikatoren i sw sier det er android som har spist batteri, BetterBAtteryStats>partial wakelocks sier at PhoneApp, Telefon (hva pokker nå det er?) har brukt 52% og AudioOut_2 - hva er det? - har brukt en del ... Men jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette.

 

Ser at den har brukt 300 MHz i mange timer, nesten like mange som deep sleep - men jeg finner ikke ut hva det er som bruker 300 MHz.

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye Bluetooth påvirker batteritiden? Har Gear klokka tilkoblet gjennom hele dagen, å lurer på hvor mye dette har å si for batteritiden?

 

Andre som skruer av wi-fi, mobildata o.l på natta? Vurderer gjerne en NFC tag ved nattbordet.

 

Men når det er sagt. Jeg ser ikke helt behovet for å ha 2-3 dagers batteritid, da jeg har mulighet for å lade mobilen hver natt. Litt selvmotsigende iht spørsmålet mitt i starten av innlegget, menmen :p

Lenke til kommentar

Andre som skruer av wi-fi, mobildata o.l på natta? Vurderer gjerne en NFC tag ved nattbordet.

 

Jeg har en NFC tag på nattbordet nettopp til dette formålet. Da er telefondelen aktiv, mens jeg slipper mas og tjas fra andre apper/epost gjennom natten. Noe mindre strøm bruker den selvsagt, men det er ikke så viktig da det er mer enn nok å ta av :)

 

NFC tagen står på Toggle på wifi, blåtann, datatrafikk og datasync.

 

Edit: Jeg har glemt å sette ringevolumet på lavt på samme taggen, så den blir omprogrammert i kveld!

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...