Gå til innhold

iPhone-eiere er yngre, rikere og smartere enn Samsung-brukere


Anbefalte innlegg

Nettopp.

Hvis Apple, et av verdens største selskaper, IKKE var best på den gruppen mennesker de nærmest direkte markedsfører seg mot, ja så hadde det vært et knusende nederlag man hadde sett tendensen av for lenge siden.
Så at nyhetene nå bekrefter at de er best på denne markedsgruppen, betyr bare at Apple sin strategi virker, og det har vi visst for lenge siden (ved å se på inntektene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp.

 

Hvis Apple, et av verdens største selskaper, IKKE var best på den gruppen mennesker de nærmest direkte markedsfører seg mot, ja så hadde det vært et knusende nederlag man hadde sett tendensen av for lenge siden.

Så at nyhetene nå bekrefter at de er best på denne markedsgruppen, betyr bare at Apple sin strategi virker, og det har vi visst for lenge siden (ved å se på inntektene).

 

At deres kunder er rikere i snitt betyr ikke at de er best, om jeg solgte kun 100 mobiler, men solgte de få til rikinger for 10 000 per stk, så ville jeg allikevel ikke vært best på å selge til rike, fordi både apple og samsung selger mye mer til rike, selv om mine klienter i snitt er rikere.

 

AtW

Denne artikkelen er dømt til flameware mellom "Apple" og "Android(Samsung)" :-D

 

Synes kommentarene så langt jevnt over har vært saklig og informative.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

At deres kunder er rikere i snitt betyr ikke at de er best, om jeg solgte kun 100 mobiler, men solgte de få til rikinger for 10 000 per stk, så ville jeg allikevel ikke vært best på å selge til rike, fordi både apple og samsung selger mye mer til rike, selv om mine klienter i snitt er rikere.

 

AtW

My bad, ble uttrykt litt dårlig/tvetydig.

Mente altså at Apple var best (solgte mest) til denne kundegruppen, sammenlignet mot andre kundegrupper innad i selskapet sitt. For med tanke på hvor mye energi de legger i satsingen på den strategien og fokuset mot denne kunbdegruppen, så ville det vært knusende om det ikke var denne kundegruppen de klarte å selge mest til.

 

Jeg er helt enig i at de ikke nødvendigvis er best på denne kundegruppen sammenlignet mot alle andre (samsung)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Selges ikke Samsung-telefoner til et langt bredere pris- og markedssegment enn Iphoner? Folk som ikke har interesse av unødvendig dyr teknologi, ikke har råd til unødvendig dyr teknologi, og ikke har vist evner til å finne ut hvordan man får råd til unødvendig dyr teknologi men likevel trenger telefon er en større representativ gruppe av verdensbefolkningen, enn de "vellykkede" som har penger å blåse av på en telefon.

 

Dersom denne artikkelen tar for seg HELE Samsung-massen er svaret selvsagt. Dersom dette bare omtaler konkurrerende produkter i samme prisklasser, vil det kanskje være verd å snakke om. Nå? Tja. Folk som er smarte nok til å være rike nok til å prioritere å kjøpe en Iphone, er det færre av enn folk som trenger en telefon og knapt finner noe billigere enn en Samsung GT-E1050.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Jeg tror det er motsatt! Mange jeg kjenner som eier en iPhone, har fått den i gave, eller spart lenge for å kjøpe den, og for dem har ikke Samsung vært et alternativ. Ikke fordi iPhone er bedre, men fordi de vil ha den "kuleste" telefonen, og fordi de kjøper det flesteparten av vennene har.

Jeg kjenner selvfølgelig "rike" folk som har iPhone, men i min aldersgruppe (17 og 18-åringer) har de "rike" kidsa foreldre som har den del penger, og det resulterer som alle burde vite, i at ungene får alt de har lyst på og mere til.

 

Konklusjonen min er at, JA, iPhone-eiere kan nok være yngre og rikere, MEN å påstå at de er smartere er vel å strekke sannheten litt vel langt. Jeg vil heller påstå at mange iPhone-eiere bare følger andres fotspor (følger trenden, om du vil), noe som i min bok gjør dem hakket dummere.

Lenke til kommentar

Det spørs vel om iPhone-brukere er spesielt "teknosmarte" i snitt. Men for all del. Det er lurt å kjenne sine begrensninger og velge en telefon som er enkel i bruk. Det er jo sikkert også en fordel at folk i omgangskretsen har samme telefon/OS.

 

Det kunne jo være interessant å se statistikk på alder og kjønn på iPhonebrukere i Norge. Tipper man finner relativt mange jenter i alderen 10-30 år. ^^

Lenke til kommentar

Faktaene som blir slengt opp her kunne vært slengt opp av en de fra Tangerudbakken. Det sier seg selv hvor Iphone brukere er yngre, rikere og smartere enn Samsung-brukere generelt. Rapporten er sannsynligvis blitt bestilt fra Apple selv eller så er det Apple-frelste mennesker som finner på å skrive slikt oppkast. Dette er ren propaganda.

 

1. iPhone har ikke billige telefoner. Derfor må brukerne ha penger for å få råd til deres telefoner.

2. De som er rike har ofte utdannelse. Har du utdanning er du "smart".

3. Status (Saueflokk mentalitet) er viktigere for unge mennesker. Derfor er iphone brukere yngre.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Synes jo det er ganske så fantastisk hvor pratsomme folk blir på slike tråder. Det jeg savner i disse tider er jo at det ikke later til noen er oppmerksomme (med mindre jeg har oversett det) at trenden snur. iPhone har vært "trendy" ganske lenge, men det inntrykket jeg har nå er i alle fall at Samsung begynner å bli trenden. La meg presisere med en gang, jeg snakker ikke om mote blant hodeløse tenåringer eller bloggere med silikonpupper, men om de skifter jeg opplever blant folk som jeg møter gjennom jobb, familie, venner, osv.

 

Slik jeg har observert smarttelefon-trenden så startet den høvelig slik:
- iPhone ble lansert (2007): Noen få religiøse syntes at ingen 3G eller GPS, samt at man måtte jailbreake den for å ha den var et bra kompromiss og skaffet seg gjennom ulike kanaler. Mange andre syntes dette så kult ut og kjøpte seg HTC Diamond (og noen ekstra batteriladere).

- iPhone kom til Norge, alle maser om at iPhone var så dyr og glemte helt av at den egentlig ikke var så mye dyrere enn hva folk pleide å betale for blanke Nokia-telefoner litt tidligere. Folk kjøpte enten HTC Hero eller iPhone 3G.

- iPhone begynte å bli trendy, så kom 3GS, 4, 4S.

- Veldig mange jenter/kvinner syntes iPhone var alt for stor (for veska??) - da sammenlignet med klapp-telefonen de hadde fra før - og syntes Xperia X10 mini var en perfekt erstatning, helt til de som regel ikke orket den mer og veldig mange av disse har nå en SIII eller S4.

- Et sted rundt 4 og 4S begynte Android-toppmodellene å vokse seg større og tiltrakk seg raskt et publikum med over gjennomsnittet teknologisk interesse. Disse er selvsagt blant de som gir råd til andre om hvilke telefoner de skal kjøpe og med Galaxy SIII og S4 så begynte virkelig ting å blåse i riktig retning for Samsung.

 

Min opplevelse er jo forøvrig at det til tider kan være ganske kjipt å være iPhone-bruker ettersom man hele tiden skal måtte forsvare et valg av det som på slutten av dagen er en like god telefon som det man får i Android-campen ovenfor noen som har gjort et annet valg. Stigmatiseringen med at iPhone-brukere er opphengte i mote, osv. hjelper jo heller ikke.

 

P.S. Det kan jo også tenkes at disse menneskene i undersøkelsen med "høyere utdanning" har iPhone fordi de har fått den gjennom jobben, jeg har i alle fall et inntrykk av at mange store firmaer er standardiserte på iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg skal ikke la meg hisse opp p.g.a. statistikk. Som alle vet - eller burde vite - er statistiske påstander ikke ment rettet mot enkeltmennesker. Så jeg føler meg ikke truffet.

Derimot må jeg få lov til å si at slike kraftsalver fra statistikere bare er egnet til å lage kvalm. Et sikkert tegn på at de har en egen agenda og er lite profesjonelle som statistikere.

 

Min egen statistikk:

 

- Ikke ung lengre (53).

- middels høy IQ (145).

- Ingen høyere utdanning (Gymnas).

- Fattig (Mindre enn 250' i inntekt).

- Android-bruker (Galaxy Note II).

 

Les ut av det det du ønsker. Du vil uansett bomme. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

<p>Vel, jeg skal ikke la meg hisse opp p.g.a. statistikk. Som alle vet - eller burde vite - er statistiske påstander ikke ment rettet mot enkeltmennesker. Så jeg føler meg ikke truffet.<br><br>

Derimot må jeg få lov til å si at slike kraftsalver fra statistikere bare er egnet til å lage kvalm. Et sikkert tegn på at de har en egen agenda og er lite profesjonelle som statistikere.</p>

<p> </p>

<p>Min egen statistikk:</p>

<p> </p>

<p>- Ikke ung lengre (53).</p>

<p>- middels høy IQ (145).</p>

<p>- Ingen høyere utdanning (Gymnas).</p>

<p>- Fattig (Mindre enn 250' i inntekt).</p>

<p>- Android-bruker (Galaxy Note II).</p>

<p> </p>

<p>Les ut av det det du ønsker. Du vil uansett bomme. :)</p>

 

Du er ikke Amerikaner så denne statistikken gjelder ikke deg ;)

Lenke til kommentar

Ren spekulasjon, men "eldre" har en tendens til å ikke vite hva de er interessert i, eller har liten interesse for teknologien, og velger da billigere modeller, noe Apple for tiden ikke leverer.

Det gjelder for mange av de unge tenåringene også, bare at de tar forskjellig konklusjon. De vet ikke hva som er best, så de tar det som er mest kjent og dyrest. Ja, eldre er mer nøysomme og har et sterkere begrep om penger.
Lenke til kommentar

De skal bare ha en iPhone. Som selger lærer man seg til å ikke diskutere med slike. Og hvorfor skulle man? Fortjenesten på iPhone er ofte langt over andre telefoner, fordi de ikke bryr seg så mye om prisen.

 

? - Her er vel sånn sett min erfaring stikk motsatt. - Fortjenesten på iPhone er langt under fortjenesten på andre merker, bortsett fra hvis du selger med binding til en operatør som har en spesiell kampanje akkurat da.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...