Gå til innhold

iPhone-eiere er yngre, rikere og smartere enn Samsung-brukere


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Vel, jeg skal ikke la meg hisse opp p.g.a. statistikk. Som alle vet - eller burde vite - er statistiske påstander ikke ment rettet mot enkeltmennesker. Så jeg føler meg ikke truffet.

 

Derimot må jeg få lov til å si at slike kraftsalver fra statistikere bare er egnet til å lage kvalm. Et sikkert tegn på at de har en egen agenda og er lite profesjonelle som statistikere.

 

Min egen statistikk:

 

- Ikke ung lengre (53).

- middels høy IQ (145).

- Ingen høyere utdanning (Gymnas).

- Fattig (Mindre enn 250' i inntekt).

- Android-bruker (Galaxy Note II).

 

Les ut av det det du ønsker. Du vil uansett bomme. :)

Fatter ikke at noen med din IQ:

 

a) regner IQ145 som middels

b) er fattig

c) legger ut lønninga si på nett.

 

Men bortsett fra det: en OK outing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

men det forklarer ikke yngre.

 

Ren spekulasjon, men "eldre" har en tendens til å ikke vite hva de er interessert i, eller har liten interesse for teknologien, og velger da billigere modeller, noe Apple for tiden ikke leverer.

Nå har A-sheepsa her inne lenge hevdet at Apples iPhone kun er for gamlinger - og at unge, moderne og teknologi interesserte mennesker kjøper Android. Samtidig som dere nå bytter om på hele problemstillingen for å tilpasse dataene i undersøkelsen til egne "fakta" - eller la oss kalle det ved dets riktige navn, nemlig spekulasjoner. Bestem dere: Er vi gamle, rike og smarte, eller er vi unge, har rike foreldre og er kun ute etter et moteriktig produkt. Og hvor begge kategoriene er rammet av en felles ting, nemlig at vi ikke vet hva vi gjør, vi stakkar enfoldige små I-sheeps.

 

Finnes forøvrig flere undersøkelser som støtter opp under denne, og hvor f.eks. iPhone er mer utbredt i det som ofte omtales som "beste vestkant". De har alle blitt forkastet av A-sheepsa her inne som tendensiøse eller tilsvarende tidligere.

 

Merker meg forøvrig at 90% av bidragsyterne i denne diskusjonen er de samme som henger rundt enhver Apple tråd for å bidra med egne "fakta", og som her iherdig prøver å bortforklare sin egen livssituasjon...

 

Lykke til i verden!

 

 

P.s. Litt moro må man få lov til å ha på en slik solfylt sensommer dag. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Niesa mi søt og såvidt 18, har iPhone, Mac, silikon pupper, kles-blogg og et lass med sminke. Tekno innsikt som ei bladlus, gjør vel egentlig ikke stort i det hele tatt annet enn å ta seg ut. Jentungen har 7D "til bloggen" (fint skal det være) og den har aldri har vært ute av "auto" såvidt jeg veit.

Det er vel her "yngre" kommer inn; mote. De er i alderen hvor en er mest opptatt av hva andre mener om egen person.

 

iPhone har vel et eller annet bein innafor "ingenting er viktigere enn hva andre mener"- leiren.

Jeg er helt enig med deg Tiltman. Tekno-interessen her har nok lite å si. Det er nok mer i moteleiren at de virkelig har drakraft. Teknologiinteresserte vil nok styre like mye til andre merker som Samsung, Nokia, og HTC, så disse er nok langt mer spredt. Dog er det kun et merke som er kongen av mote.

Må nok beklage å skuffe Dere, men teroien Deres holder ikke mål. Etter at jeg kjøpte iphone til min samboer (iphone 4s), noe hun sikkert ønsket seg fordi det var en motesak, vart selv jeg som teknofrik også overbevist om hvorfor apple opplever suksess. Brukervennliget i fokus som overgår det jeg har prøvd tidligere, har ført til at vi har gått til inkjøp av ipad, ipod, appletv, b&w zeppelin, og nå til slutt en Mac. Det som oversaker meg og gleder meg, er hvor enkelt alt fungerer isammen. Fokus er flyttet ifra å gruble og tenke hvordan jeg skal få alt muligens tekniske dupeditter til å fungere sammen, til å kunne fokusere på den underholdning som utstyret er ment å kunne gi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, vet ikke hvor mye den undersøkelsen er å stole på. Den sier jo ikke noe om hvilken Samsung modell det er snakk om så vidt jeg kan se. Samsung har jo en haug med modeller, mens Apple kun har iPhone. Skal en slik undersøkelse være verdt noe, bør iPhone sammenlignes med f. eks. Galaxy S2, S3 eller S4 som vel er de modellene som er nærmest iPhone i pris etc

 

Om trenden er den samme i Norge er noe annet. De fleste jeg kjenner både i Norge og i Spania, er unge ja, rike, nei, smarte, tja, ikke så vidt jeg vet. For dem har det stort sett vært iPhone "moten" som har bestemt, altså den er in. Og de fleste har kun iPhone, ingen iPod, null Mac etc. Fruen hadde en iPhone en stund, og hun kommer inn under tre av kategoriene, god utdannelse, rik og smart. Men hun likte ikke mobilen, så hun byttet til Galaxy S3. Selv har jeg en S4 og en iPod touch. :)

Lenke til kommentar

Prognatus: Hvis du har 145 i IQ, så er du blant de 1-2% smarteste i verden.

 

Kanskje ... men det betyr ingenting, verken for meg eller for samfunnet.

 

 

Fatter ikke at noen med din IQ:

 

a) regner IQ145 som middels

b) er fattig

c) legger ut lønninga si på nett.

 

Men bortsett fra det: en OK outing.

 

a) jeg sa middels HØY, ikke middels. Middels er ca. 100. Høy IQ er >=200. Alle andre nålevende i min opprinnelige familie har høyere IQ enn meg. Og jeg kjenner MANGE andre med mye høyere IQ enn oss.

 

b) Vel, livet har ikke vært enkelt for meg og i de fleste andres øyne en kjempefiasko - med de tradisjonelle målbare verdier vi setter høyt her i Vesten. Jeg passer dårlig inn i den økonomiske delen av samfunnet. Dessuten er ikke IQ viktig i (det meste av) arbeidslivet. EQ er mye viktigere, for eksempel, og der scorer jeg svært lavt p.g.a. Aspergers Syndrom. Arbeidsgivere generelt har ikke bruk for smarte folk, men folk som gjør jobben sin og er fornøyd med det. De få arbeidsplassene hvor de har bruk for smarte folk krever doktorgrad(er).

 

c) Hvorfor ikke? Jeg har få hemmeligheter. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Har du tatt noen seriøse IQ-tester? De aller fleste har ett standardavvik på 15 poeng av design, og skal være normalfordelt. 145 betyr med e forutsetningene at kun 0,15 % er smartere. Noe som vanskelig kan karakteriseres som "middel høy", på over 200 snakker man om 0.000000001% eller 1 per 100 milliarder.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er også en som er like mye "kjøpt og betalt av Apple":

 

http://allthingsd.com/20130823/iphone-leads-android-in-smartphone-loyalty/

:) :) :)

 

Ting er litt mer komplisert en artikkelen gir inntrykk av, det er hovedsaklig to ting som er målt:

 

1, hvor mange prosent av IOS/Android-eiere har kjøpt ny telefon med samme OS i løpet av 12 månder:

- Interessante tall, men det virker ikke som de tar hensyn til hvor ofte telefonen skiftes ut i de forskjellige gruppene, feks kan det godt hende apple-brukere i snitt bytter telefon oftere, uten at det betyr at de er mer lojale mot merket som sådan, bare at de er en demografi som bytter telefon ofte.

 

2. Hvor mange prosent som bytter plattform

- Er prosent det rette tallet å bruke? Det kan være en større mengde som går fra IOS til android selv om prosenten er mindre, fordi android-basen er en god del større. Er tallet ekstremt lavt så er det heller ikke bra, fordi det tyder på en litt marginalisert nisjeplattform som ikke appellerer til almuen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, etter å ha solgt det meste av mobil telefoner de siste 3 årene, så vil jeg tørre å påstå att dette ikke gjelder Norge.. Folk velger ofte Apple fordi de ikke gidder eller ikke er "smarte" nok til å lære seg androide.. Det er ihvertfall det folk sier selv. Att man er rikere er vel heller ikke noe sikkerhet.. En iphone 5 16GB koster 5199 uten abonnement, mens en Samsung S4 ligger til en ca 5000 hos mange forhandlere.. Høyere IQ skal jeg dog ikke uttale meg om

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...