Gå til innhold

Test: Google Nexus 7


Anbefalte innlegg

 

Eneste forskjell er laderen, om ikke multicom legger ved "norsk" lader i pakken

Ok, det var ikke akkurat en stor forskjell. Noen som vet når den lanseres i Norge?

Foreløbig er det jo kun Multicom som importerer dem.

Den gamle Nexus 7 måtte vi vente 3 måneder på her i Norge, den var ikke i vanlige butikker før november i fjor.

 

Hadde det ikke vært at jeg vurderer å kjøpe 4G-versjonen ville jeg kjøpt 32GB fra Multicom nå og byttet ut min gamle Nexus 7, men hvis jeg kan få noen til å kjøpe en 32GB til meg til USA-pris ofrer jeg gjerne 4G.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nesten helt rett. De fyller ett eneste behov, og det er å fylle mer penger i kassa til Google. Selve produktet er i utgangspunktet bare tull for folk flest, men industrien er svært flinke til å manipulere mennesker slik at mange tror at dette er viktig å eie. Forresten i likhet med alle nettbrett.

 

Rart jeg bruker det over 1 time hver dag da?

Lenke til kommentar

Har den 2012 7'ern, den nye 7'ern frister veldig men samtidig frister det å kjøpe v2 av Nexus 10'. Noen som vet hvilken produsent som skal produsere neste generasjon 10'?

De som faktisk vet det har ikke lov til å fortelle det. Eneste ryktet jeg har sett sa Asus, men Samsung er også en mulighet siden de lager dagens versjon

Lenke til kommentar

Du har nesten helt rett. De fyller ett eneste behov, og det er å fylle mer penger i kassa til Google. Selve produktet er i utgangspunktet bare tull for folk flest, men industrien er svært flinke til å manipulere mennesker slik at mange tror at dette er viktig å eie. Forresten i likhet med alle nettbrett.

Jeg leser sikkert 1-2 timer om dagen og surfer sikkert 1-2 timer om dagen, f.eks leser jeg forum. Har også et behov for å lese A4-side pdf-er, noe som er rimelig slitsomt å gjøre på PC-en når det er snakk om moduler på 128 sider osv.

 

Mao, nettbrett er for meg noe som kan erstatte papirbøker/blader og er velegnet til å surfe på. Har ikke kjøpt et enda, har tenkt å vente på 2. generasjon Nexus 10, eller tilsvarende.

 

Jeg hadde foretrukket en en laptop/tablet convertible som kjører windows 8, men i stedet for å koste 2-4000kr, så koster disse rundt 13000 hvis du skal ha med skikkelig skjerm. I tillegg så veier de rett og slett for mye for å kunne holde komfortablet som et nettbrett.

 

Jeg må si at nettbrettet med sin formfaktor som minner veldig mye om magasin/blader har sin helt egen nisje inntil prisen på laptop/nettbrettkombinasjoner kommer ned i pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette virker som et helt fantastisk nettbrett. Men som andre er jeg skeptisk til skjermstørrelsen. Synes personlig 8" er en mye mer logisk størrelse, og har i denne omgang derfor kjøpt meg iPad mini. Hvorfor lager "alle" 7 tommere? Er jo bare bittelitt større enn en telefon.

 

Hvis den hadde komme i 8 tommersversjon hadde jeg kastet minien ut av vinduet på sekundet.

(Og nei, jeg vil ikke ha Note 8.0)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dette virker som et helt fantastisk nettbrett. Men som andre er jeg skeptisk til skjermstørrelsen. Synes personlig 8" er en mye mer logisk størrelse, og har i denne omgang derfor kjøpt meg iPad mini. Hvorfor lager "alle" 7 tommere? Er jo bare bittelitt større enn en telefon.

 

Hvis den hadde komme i 8 tommersversjon hadde jeg kastet minien ut av vinduet på sekundet.

(Og nei, jeg vil ikke ha Note 8.0)

Med widescreen aspektet er jo Nexus 7 bedre egnet for video i HD osv ... som da er et mere naturlig valg i mine øyne, og du syntes 7" er nesten samme som mobil med 8" er noe helt annet? Personlig syntes ikke det er så stor størrelse forskjell på de to.

 

 

ipad-mini-vs-nexus-7-4-580x333.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Med widescreen aspektet er jo Nexus 7 bedre egnet for video i HD osv ... som da er et mere naturlig valg i mine øyne, og du syntes 7" er nesten samme som mobil med 8" er noe helt annet? Personlig syntes ikke det er så stor størrelse forskjell på de to.

Vel, hvis man sammenligner skjermareal, så får man at 7" med 16:10 er ca 22kvadrattommer, mens 8" med 4:3 er ca 30 kvadrattommer, mao nesten 50% mer. Du ser det jo også ut fra sammenligningsbildene dine at 8"-en er vesentlig bredere og har vesentlig mindre ramme rundt skjermen på sidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest designet var fryktelig kjedelig. Hvorfor ikke lage et design som er litt mere spenstig og vågalt ?

 

Google lanserer ikke Nexus-modeller for å utkonkurrere de andre produsentene med Android, de lager dem for å vise hva som er teknisk mulig for en lav kostnad. Deretter kan andre produsenter designe mer fancy nettbrett/mobiler som de kan selge for en høyere pris. Hvis Nexus var fancy, vanntett, lett, og hadde penn og kortleser ville konkurrentene mistet lysten til å lage konkurrerende utstyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Google lanserer ikke Nexus-modeller for å utkonkurrere de andre produsentene med Android, de lager dem for å vise hva som er teknisk mulig for en lav kostnad. Deretter kan andre produsenter designe mer fancy nettbrett/mobiler som de kan selge for en høyere pris. Hvis Nexus var fancy, vanntett, lett, og hadde penn og kortleser ville konkurrentene mistet lysten til å lage konkurrerende utstyr.

Mener du med dette at Google setter igang masseproduksjon av nettbrett / telefoner bare for å vise verden at det er mulig, uten å tenke på å bygge et merkevare som folk ønsker å eie ?

Lenke til kommentar

Synest designet var fryktelig kjedelig. Hvorfor ikke lage et design som er litt mere spenstig og vågalt ?

Nexus designet har alltid vært stilrent. Det er ingenting fancy som regel, kun en svart forside med skjerm.

Hvis du vil ha fløyter, neonlys og heftig designtrekk finnes det andre produsenter.

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus designet har alltid vært stilrent. Det er ingenting fancy som regel, kun en svart forside med skjerm.

Hvis du vil ha fløyter, neonlys og heftig designtrekk finnes det andre produsenter.

Haha !!! Neonlys hadde vært heftig.

 

Enig med deg at den kan sies å være stiltent. Men langt fra så kreativt som det kan siest om innmaten.

 

Skjønner at for mange er det viktigste og få det heftigste av innmat til en billigst mulig penge. Men for noen er det også viktig å eie et produkt som er designet og konstruert slik at både innmat og det ytre gjenspeiler hverandre. På den måten blir det et produkt du ønsker å kjøpe for å eie i flere år. Mange produkter idag bærer preg av bruk og kast, og alternativene er for få.

Lenke til kommentar

Mener du med dette at Google setter igang masseproduksjon av nettbrett / telefoner bare for å vise verden at det er mulig, uten å tenke på å bygge et merkevare som folk ønsker å eie ?

 

Google er ikke en produsent av maskinvare (til butikksalg) i motsetning til Microsoft og Apple. Nexus er en form for referansemodeller tilsvarende det Intel, nVidia og ATI lager når de kommer med nye prosessorer. Når Goolge ønsker å lage en ny Nexus inngår de samarbeid med en eksisterende produsent av Android-utstyr som lager den nye Nexus-modellen. I begynnelsen ble ikke Nexus-modellene solgt i butikker, de ble delt ut til utviklere eller solgt direkte fra Google i enkelte land.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Nexus

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Blir det for smalt for nettsurfing er det jo bare og legge den over i landskapmodus, neida jeg kan godt være enig i at det kan bli litt smalt i blant og at det er litt mere romslig på iPad mini-en. Men 50% mer, da runder du godt av

Greit, nok det er 36% ikke 50%, men samtidig, mer enn nok til at det er godt merkbart. Når du bytter til breddeformat, så ender du i stedet med lav høyde. 4:3 er stort sett et bedre format til alt utenom video og til en hvis grad spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elendig utnytting av overflate-arealet.. Burde fjernet området rundt slik at den ble fysisk mindre, eller øke skjermstørrelsen. Dette er for dårlig!

Personlig syns jeg dette er perfekt! Gjør at det er lett å holde brettet horisontalt for å se på Netflix :-) (uten frykt for å komme borti skjermen)

 

Og det at de fjernet litt på siden i forhold til foregående N7 gjør at det nå er lett for mine relativt små hender å holde brettet i en hånd om jeg holder det vertikalt.

 

Perfekt for meg på alle måter :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...