Gå til innhold

Test: Google Nexus 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en slik tilbake i april - mai, på kickstarter. Riktignok til bruk med HTC One, men mulig jeg skaffer en Nexus 7 (ii) også etterhvert. Vil se an om de løser gps og touchproblemene først. Kanskje verdt å nevne at de ikke shippes før litt ut i september, etter at backerne har fått tilsendt sine. Vurderer egentlig å bestille en ekstra svart, eller sølv i tillegg til den hvite.

Lenke til kommentar

Dette her frister veldig, vet ikke om det er lurt å vente eller bare bestille fra Multicom, jeg trenger ikke mer en 16GB siden alt jeg kommer til å gjøre er å lese, eller noe surfing. Lurer på hvordan det passer til lesing ? har noen erfaring med det da ? Og hvordan er Multicom i forhold til retur/reperasjoner ?

Lenke til kommentar

Var fornøyd med den gammle helt til min lille datter fikk tak i den å knuste skjermen, umulig å reparere sa alle steder jeg spurte i Bergen eller umulig å fa tak i ny skjerm noe f....dritt

 

Nå vet jeg ikke om det bare var glasset som knuste, eller om LCD-skjermen også gikk i stykker.

Uansett så koster en komplett front for Nexus 7 med glass og LCD-skjerm under kr 500 inkludert frakt fra Hong Kong. Hvis du er heldig er den merket Gift eller lav verdi, hvis ikke plusser Tollen på kr 250 i moms og gebyr.

http://www.ebay.co.uk/itm/Full-Touch-Screen-Digitizer-LCD-Display-Assmebly-For-Asus-Google-Nexus-7-Nakasi-/271237551510?pt=UK_Replacement_Parts_Tools&hash=item3f27049596

 

Veiledning til jobben kan du finne på YouTube, her er første videoen Google fant til meg:

Lenke til kommentar

Nå har endelig Anandtech kommet med sin grundige test av Nexus 7 (2013), tidligere hadde de bare en minitest. Er man litt teknisk interessert og liker tester som går i dybden er Anandtech fin:

http://www.anandtech.com/show/7231/the-nexus-7-2013-review

 

Anand var så godt fornøyd at han gav det Editors Silver Choice.

Tror ikke jeg har sett Anandtech gi noen slik award til noen tablet tidligere, og den eneste telefonen som har fått noe slikt var HTC One, så dette er omtrent så bra resultat det går ann å få i en slik test.

Lenke til kommentar

Pris i USA var 1350 kr også selges den for 2495 her? Virker drøyt.

1350 er for 16GB utgaven, den koster 2000 kroner i norge.

 

Så må du i tillegg huske at de norske prisene inkluderer 25% moms, mens i USA legges slike avgifter til.

 

Tar du hensyn til det er plutselig differansen nede i litt over 300 kroner...

Endret av EirikLF
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...