Gå til innhold

Forhåndsbestilling av Playstation 4


Jbrovoll

Anbefalte innlegg

Spillsjappa er en dritsjappe. Elendig kundeservice (de blir sure om man spør flere ganger) og dårlig informasjon gjør det umulig å bruke den butikken.

 

Det er vel ikke Sony som er problemet heller. Spillsjappa får lite konsoller grunnet hvor små de er. Hadde dere bestilt et annet sted hadde dere sikkert fått den snart.

 

At Sony sender 4000 maskiner til release er vel Sony sin skyld? Fra 16-45 år det ca. 2 mill mennesker. Delt på 4000 maskiner. Blir 2 promille...

 

Mye mulig Spillsjappa er liten. Bryr meg ikke så lenge jeg får maskinen tilslutt og billigst mulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony kan da ikke være umenneskelige heller? Tror du det BARE er å produsere så mye slik at etterspørselen dekkes?

 

Folk glemmer også en veldig viktig annen faktor: Xbox One ble UTSATT i flere land. Det gjør at mange (inkl. meg) velger å gå for PS4 istedenfor. Dette gjør at etterspørselen blir mye større enn først ventet. I tillegg øyner Sony muligheten (alle som ser dette fra en bedrift sitt perspektiv forstår dette) til å kapre flere kunder i de landene hvor Xbox One skal levere. Hvorfor? Fordi Sony lanserer en billigere, kraftigere og har flere konsoller tilgjengelig.

 

Jeg synes det er litt pussig at folk faktisk bruker argumentet "Det er ikke noe problem å få tak i en Xbox One, man må bare bestille fra Tyskland etc." Du mister norske rettigheter, betaler mer og allikevel er det mer positivt enn at Sony klarer å lever PS4 til Norge. Microsoft har faktisk bare gitt faen i sitt publikum i Norden.

Lenke til kommentar

For de av oss som fortsatt venter på cdon sin levering har de skrevet til en bruker på Facebook i dag:

 

"Tyvärr kan vi inte ge något spikat leveransdatum ännu, men vi räknar med att få in en stor leverans konsoler till oss inom en snar framtid."

 

Så det kan jo tyde på at 30. Januar datoen som har florert flere steder stemmer.

Lenke til kommentar

Helt riktig.
Vi blir behandlet som et lite og ubetydeligt område, at de ikke engang kan gi oss ca tid på lansering. Om det blir vår, sommer eller høst.
De tenker på oss som at når resten av markedet er "mett", så kan vi begynne å fore Norden. Inntil da driter vi langt i dem.

Microsoft har faktisk bare gitt faen i sitt publikum i Norden.

Lenke til kommentar

 

Helt riktig.

Vi blir behandlet som et lite og ubetydeligt område, at de ikke engang kan gi oss ca tid på lansering. Om det blir vår, sommer eller høst.

De tenker på oss som at når resten av markedet er "mett", så kan vi begynne å fore Norden. Inntil da driter vi langt i dem.

 

Microsoft har faktisk bare gitt faen i sitt publikum i Norden.

Tror det er mer sammensatt enn som så. Er nok andre faktorer enn å drite i som spiller inn her. Min gjetning er at Microsoft ikke ønsker en papirlansering mtp. Tilgjengelighet (som vi kan se har de mer enn nok konsoller på de markedene som konsollen er lansert i, noe som kunne ha vært annerledes om de lanserte konsollen overalt).

 

En annen faktor er tv delen til Xbox one som jeg ser for meg krever en del tilpasning til ethvert land. Noe som igjen fører til tidsbruk. Og mtp. Hvor lite marked Norden faktisk er så ser jeg ikke for meg at vi er øverst på prioriteringslista til å få tilpasset tv-innholdet.

 

Men i forhold til en lanseringsdato er jeg enig i. De kunne ha satt en dato og derfor et mål på når arbeidet skal være ferdig.

 

Men føler ikke at Microsoft driter i meg fordi de ønsker å lansere et ferdig produkt til meg som forbruker. Snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes det er litt pussig at folk faktisk bruker argumentet "Det er ikke noe problem å få tak i en Xbox One, man må bare bestille fra Tyskland etc." Du mister norske rettigheter, betaler mer og allikevel er det mer positivt enn at Sony klarer å lever PS4 til Norge. Microsoft har faktisk bare gitt faen i sitt publikum i Norden.

Man betaler ihvertfall ikke mer. Tvert i mot Blir den dyrere her til lands skal vi tro ryktene. Men man får 5 års reklamasjonsrett som du sier.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt pussig at folk faktisk bruker argumentet "Det er ikke noe problem å få tak i en Xbox One, man må bare bestille fra Tyskland etc." Du mister norske rettigheter, betaler mer og allikevel er det mer positivt enn at Sony klarer å lever PS4 til Norge. Microsoft har faktisk bare gitt faen i sitt publikum i Norden.

Årsaken er at Microsoft har gjort det så ekstremt enkelt. Du bestiller fra Microsofts egne tyske nettsider. Microsoft trekker fra tysk moms, legger på norsk og frakt er inkludert i prisen, hjem på døra. Enkelt og greit, til rundt 4000 totalt. Det er selvfølgelig et poeng at du mister norsk reklamasjonsrett (men Microsoft har lovt at deres garanti i alle fall vil gjelde i Norge selv om konsollen er kjøpt i utlandet).

 

Jeg anbefaler jo ingen å velge konsoll basert på det, men jeg synes det er et paradoks at det er enklere å få tak i en konsoll som ikke er lansert her enn den som er det. Lanseringen til Sony har vært temmelig symbolsk så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man betaler ihvertfall ikke mer. Tvert i mot Blir den dyrere her til lands skal vi tro ryktene. Men man får 5 års reklamasjonsrett som du sier.

 

 

 

Jeg quoter meg selv her, ser ut til at Elkjøp vil tilby importversjonen av One for 3995,-

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/konsoll/XBOXONE500EU/xbox-one-500-gb-import

 

Rett skal være rett, så da betaler vi faktisk _litt_ mer vi som allerede har fått i fra Tyskland :)

Lenke til kommentar

 

 

Man betaler ihvertfall ikke mer. Tvert i mot Blir den dyrere her til lands skal vi tro ryktene. Men man får 5 års reklamasjonsrett som du sier.

 

 

Jeg quoter meg selv her, ser ut til at Elkjøp vil tilby importversjonen av One for 3995,-

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/konsoll/XBOXONE500EU/xbox-one-500-gb-import

 

Rett skal være rett, så da betaler vi faktisk _litt_ mer vi som allerede har fått i fra Tyskland :)

Her vil du jo i tillegg ha krav på fem års reklamasjon.

Lenke til kommentar

Mange som har bestilt fra spillsjappa.no? Bestilte der på release dagen da jeg solgte min samme dag. Det stod forventet levering en gang i Januar, men nå står det bare !obs, lang leveringstid :( Microsoft fikk mye pes siden de droppet Norge, men kan ikke si at Sony har prioritert Norge så veldig heller når de sender 4000 maskiner til release. Dråpe i havet

Fikk min Killzone-utgave fra Spillsjappa for rundt 2 uker siden, bestilte også på utgivelsesdagen.

 

Spillsjappa er en dritsjappe. Elendig kundeservice (de blir sure om man spør flere ganger) og dårlig informasjon gjør det umulig å bruke den butikken.

 

Det er vel ikke Sony som er problemet heller. Spillsjappa får lite konsoller grunnet hvor små de er. Hadde dere bestilt et annet sted hadde dere sikkert fått den snart.

Dårlig informasjon? Når såpass mange har bestilt så kan du ikke forvente å få alt på et sølvfat, og sølvskje med.

 

Det står tydelig i PS4-artikkelen deres hva du kan forvente.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

 

Mange som har bestilt fra spillsjappa.no? Bestilte der på release dagen da jeg solgte min samme dag. Det stod forventet levering en gang i Januar, men nå står det bare !obs, lang leveringstid :( Microsoft fikk mye pes siden de droppet Norge, men kan ikke si at Sony har prioritert Norge så veldig heller når de sender 4000 maskiner til release. Dråpe i havet

Fikk min Killzone-utgave fra Spillsjappa for rundt 2 uker siden, bestilte også på utgivelsesdagen.

 

Spillsjappa er en dritsjappe. Elendig kundeservice (de blir sure om man spør flere ganger) og dårlig informasjon gjør det umulig å bruke den butikken.

 

Det er vel ikke Sony som er problemet heller. Spillsjappa får lite konsoller grunnet hvor små de er. Hadde dere bestilt et annet sted hadde dere sikkert fått den snart.

Dårlig informasjon? Når såpass mange har bestilt så kan du ikke forvente å få alt på et sølvfat, og sølvskje med.

 

Det står tydelig i PS4-artikkelen deres hva du kan forvente.

 

Fy søren, da kan det ikke ha vært langt om å gjøre for min del. Prøvde å bestille umiddelbart etter en bomtur i køen til Expert på release, men av en eller annen grunn var det problemer med Mastercardet. Det betydde at jeg ikke fikk til å bestille før utpå kveldingen en gang. Er forhåpentligvis langt fremme i køen da.

 

Synes kritikken av Spillsjappa virker litt ubegrunnet. Jeg har alltid fått svar når jeg spør om oppdatering, og vi må nesten ha forståelse for at folk ikke kan si noe mer enn de vet. Jeg bestilte Killzone bundlen taktisk nettopp fordi jeg visste at det ville være mye lengre kø på den vanlige versjonen og fordi bundlen kun nylig hadde blitt lagt ut for bestilling. Hva gjelder andre nettbutikker så kan man vel ikke si at store aktører som CDON eller Komplett later til å ha så mye bedre leveringstid, når vi hører om folk som har bestilt tidlig i høst uten å få noe ennå.

Endret av MixTheMaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...