Gå til innhold

Augustfest 2013 - RandiA - Linjer og farger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 8 – 8.August: Mange farger i Sykehusparken

9468427568_0921e49da0_z.jpg

 

Exif: 1/800 – f/4.3 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Focal Length: 19 mm

Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

 

Vet ikke om jeg har gjort rett valg for dagens bilde - jeg hadde flere alternativer der fra Sykehusområdet.De fleste av dagens bilder, ligger i dagens blogg-post.

Lenke til kommentar

Flott bilde som vanlig RandiA, kanskje er bygningen blitt litt vel rosa - om jeg skal våge å si det ;)

Her skal man si hva man mener ja..alltid en fordel for "fotografen" det. Farger kan man sitte og "plundre" med i timevis, og det er ikke alltid lett å bestemme seg: skal man skru opp eller dempe ned, forsterke blå-toner, eller rød-toner osv. Jeg prøver å justere RAW filen slik at den gjengir virkeligheten best mulig. Det begrenser seg hvor mye tid man vil avsette til slikt....(Ofte kan for sterke farger ødelgge noe, i hvert fall når det gjelder blomster)

Lenke til kommentar

Her var det mange fine sterke farger. Det er veldig skarpt sollys hos deg og ikke enkle arbeidsforhold. Liker refleksen i vannet spesielt godt. Det blir veldig mange detaljer å forholde seg til, så øynene går på vandring og det kan føles litt rotete og ikke gjenspeiler den harmonien som det nok er i en slik park. Ikke enkelt det der.

Lenke til kommentar

Oi, er det så pent i den parken nå. Ser veldig eksotisk ut med alle planter og farger. Fint bilde av den! Bygningen er ganske rosa i virkeligheten tror jeg og jeg synes du har fått til flotte farger. Dog kanskje det grönne er litt for kraftig for min smak. Fint med speilingen.

Ja, det er fint der nå, Helena.....enig i de grønn-grønne, kunne vært dempet en del det.

(Noen flere bilder fra parken i bloggen)

Lenke til kommentar

Et eple fra Eplehaven bør være med i Augustfesten, skjønt det er ikke helt modent enda:

Bilde 9 – 9.August: Fargen Rød - Eple i Eplehaven

9461820184_f8e6835e0a_z.jpg

 

Exif: 1/60 – f/5.0 - ISO 320

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...