Jump to content
Sign in to follow this  
Arodem

Oculus Rift vil ikke satse på konsoller (Android, iPad, iPhone, Windows)

Recommended Posts

VR-brillene gløtter heller bort på smarttelefoner enn Xbox og PlayStation.

[url=http://www.gamer.no/artikler/150025/oculus-rift-vil-ikke-satse-pa-konsoller/]Les hele saken[/url]

Share this post


Link to post
Som å skyte seg selv i foten. Rett og slett idiotisk. Dette som gikk så utrolig smooth, ble rost opp i himmelen av alle som prøvde det, fremtiden innen gaming. Tror de virkelig at noen vil sitte på bussen og spille "3D-virtual angry birds!!!!!11omg"" med de greiene der på hode? Jaja, da var eventyret over for dem, så får vi håpe at noen andre tar over.

Share this post


Link to post
Fatalisme much, Carlgutt?

http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news/a489662/oculus-rift-on-sony-interest-we-would-love-to-be-console-compatible.html

[i]"Oculus VR CEO Brendan Iribe responded to the comments, saying it would "be awesome" to be compatible with consoles, adding that it would technically be possible.[/i]
[i]"Certainly, we would love it to be compatible with consoles," Iribe told Digital Spy. "We're big believers in consoles, we love what Sony is doing and what Microsoft is doing.[/i]
[i]There's no reason technically that it couldn't work on consoles, especially next-gen consoles; they have the CPU, GPU computing now to run really high quality content in HD at 60 frames per second."[/i] Edited by Distressor

Share this post


Link to post
Gleder meg til å se når dette kommer ettersom jeg gleder meg virkelig til PS4 for å spille på TVn, men når man ska bli klistra inn i bildet som i oculus rift så hjelper det å ha noe virkelig kraftig drivkraft for å vise spillene. Gjerne V-Sync, Anti-Aliasing.

Synd likevel at det ikke kommer støtte til PS4 ettersom det vistnokk vil garantert vil komme flere PS4 spill som hadde vært stilig å testet i VR.

Selvfølgelig så etter OR kommer ut vil forhåpentligvis andre selvskap se dette som en mulighet for dem å lage sin egen VR headset som muligens er enten dedikert til konsoll eller støtter både konsoll og PC.

Share this post


Link to post
Hvis de velger bort å jobbe med konsoll så blir aldri OR "the next big thing", og vil bli enda et gadget man "nesten" gidder å skaffe seg.

Nå er jo også spm om dette kommer til å ta helt av, for hvis gamere skal begynne å bruke dette i flere timer av gangen, så kommer de fleste til å trenge mye nakkebehandling hos kiropraktorene her i landet (inkludert meg selv).

Share this post


Link to post
Når dette er blitt rullet ut til PC og det forhåpentligvis blir en stor suksess så er det bare snakk om tid før noe lignende kommer til konsoll. Det er en såpass stor gamechanger at konsoll markedet kan ikke stå på side linjen å gape.

Gleder meg til å få hendene i en Rift forhåpentligvis i 2014.

Share this post


Link to post
[quote name='Carlgutt' timestamp='1374572349' post='20768527']
Som å skyte seg selv i foten. Rett og slett idiotisk. Dette som gikk så utrolig smooth, ble rost opp i himmelen av alle som prøvde det, fremtiden innen gaming. Tror de virkelig at noen vil sitte på bussen og spille "3D-virtual angry birds!!!!!11omg"" med de greiene der på hode? Jaja, da var eventyret over for dem, så får vi håpe at noen andre tar over.
[/quote]

Hvorfor? Konsoller har jo tradisjonelt alltid vært en brems når det gjelder hva slags input-enheter som er mulig, hvorfor er det overraskende at det henger etter også her?

AtW

Share this post


Link to post
[quote name='Carlgutt' timestamp='1374572349' post='20768527']
Som å skyte seg selv i foten. Rett og slett idiotisk. Dette som gikk så utrolig smooth, ble rost opp i himmelen av alle som prøvde det, fremtiden innen gaming. Tror de virkelig at noen vil sitte på bussen og spille "3D-virtual angry birds!!!!!11omg"" med de greiene der på hode? Jaja, da var eventyret over for dem, så får vi håpe at noen andre tar over.
[/quote]

Du må tenke utenfor boksen. Ikke tro at det er snakk om å gjøre alt det vi allerede gjør på telefonen, bare i VR...
Her er ett eksempel på mobil Oculus:
http://www.youtube.com/watch?v=lL3J1EnnNOg

Konsollene vil ikke bidra noe særlig til sammensetningen, som man ikke allerede kan få til PC. Jeg vet noen eksperimenterer med Rift + Kinect og det er veldig lovende i forhold til å kunne få noe som ligner på full motion detection til avataret sitt (tenk bevegelig armer, ben og fingre).

Konsoller er heller ikke utelukket. Hvis MS eller Sony virkelig er interessert i dette, så dukker det nok opp. Rift teamet vil bare fokusere sin egen ressurser på å teste nye oppsett og ikke bare gjøre det samme de har gjort det siste året, men på konsoller istedet.

Share this post


Link to post
[quote name='Distressor' timestamp='1374575272' post='20768650']
Hvorfor det? Du bruker da ikke nakken på en veldig annerledes måte enn du gjør ellers i hverdagen?
[/quote]

Jo, ved å legge til en halv kilo vekt forran øynene dine så gjør du det. Blir veldig ubalangse i forhold til hva de små nakkemusklene er vant til, og de må derfor trekke seg mer sammen. Dette er gjerne muskler som er overbelastet og irriterte fra før.

Share this post


Link to post
Den veier pr. dags dato 379g.

Nå har jeg tilbragt store deler av militærtjenesten med nattoptikk på 800g foran ansiktet montert på en allerede tung hjelm uten at jeg har hatt noe merkbart ubehag av det.

Men selvsagt - jo lettere jo bedre. Men at man vil få muskelplager av å bruke den, stiller jeg meg litt skeptisk til. Edited by Distressor

Share this post


Link to post
[quote name='Distressor' timestamp='1374572545' post='20768534']
Fatalisme much, Carlgutt?

[url="http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news/a489662/oculus-rift-on-sony-interest-we-would-love-to-be-console-compatible.html"]http://www.digitalsp...compatible.html[/url]

[i]"Oculus VR CEO Brendan Iribe responded to the comments, saying it would "be awesome" to be compatible with consoles, adding that it would technically be possible.[/i]
[i]"Certainly, we would love it to be compatible with consoles," Iribe told Digital Spy. "We're big believers in consoles, we love what Sony is doing and what Microsoft is doing.[/i]
[i]There's no reason technically that it couldn't work on consoles, especially next-gen consoles; they have the CPU, GPU computing now to run really high quality content in HD at 60 frames per second."[/i]
[/quote]Heller dårlig journalistikk av kilden han leste.

[quote name='L00nieX' timestamp='1374595372' post='20769461']
Jo, ved å legge til en halv kilo vekt forran øynene dine så gjør du det. Blir veldig ubalangse i forhold til hva de små nakkemusklene er vant til, og de må derfor trekke seg mer sammen. Dette er gjerne muskler som er overbelastet og irriterte fra før.
[/quote]Mao. en stol man kan lene bakover og kalibrere brillene deretter, nam...

Share this post


Link to post
Ein konsoll er framleis mange ganger kjappare enn ein mobiltelefon. Eg ser ikkje heilt bruksområde for OR på mobiltelefon.

Share this post


Link to post
Skuffende hvis dette blir realiteten. Har skikkelig tro på at dette kan bli stort på konsoll. Blir fokuset på mobilspill derimot, er jeg mer skeptisk. Mobilspill er for meg noe jeg fikler med når jeg kjeder meg på bussen eller på venterommet til tannlegen o.l., sjelden noe jeg drar frem i sofaen hjemme. Og blir det anskaffelse av OR-briller, så er det nettopp i sofaen hjemme disse vil bli brukt. Ikke på bussen.

Share this post


Link to post
Uendelige ting man kan finne på.

Men mobil Rift vil kreve en egen plass hvor man kan gå rundt, og da må man få betale avgifter bare for og være i en hall hvor man kan gå rundt. hva skjer når man ender kanten da?

Dette er en bra start men vil ta 10 år pluss år før man kan begynne og gå rundt som i den Skyrim videon.
Blir litt som 3d, for mye vas bare for og gjøre 1 ting. ting tar tid og perfeksjonere,

Blir heller og holde meg til Rift med tastatur eller konsoll kontroller og så får jeg heller sitte i ro med brillene på i trygghet .

Share this post


Link to post
[quote name='TMfrantic' timestamp='1374584898' post='20769041']
Da var developer kit bestillt :green: Klarte bare ikke å vente mere, dette må bare prøves.

Dayz - SA , m Oculus, oooohhh yeah :ph34r:
[/quote]
Hvor mye kom frakten på? Har sett litt på og bestille en selv. :D

Share this post


Link to post
[quote name='oddsmurf' timestamp='1374619611' post='20770629']
Hvor mye kom frakten på? Har sett litt på og bestille en selv. :D
[/quote]

Shipping: $69.30 USD

Share this post


Link to post
[quote name='Realzi' timestamp='1374618136' post='20770557']
Uendelige ting man kan finne på.

Men mobil Rift vil kreve en egen plass hvor man kan gå rundt, og da må man få betale avgifter bare for og være i en hall hvor man kan gå rundt. hva skjer når man ender kanten da?[/quote]Then you hit the invisible wall

Share this post


Link to post
Synest utsettinga er eit feilsteg sidan mange utviklara alt har begynt å tenke på korleis dei skal implementere brillene sin funksjonalitet i spela, men so lenge som det ikkje fins nokre forbrukerversjoner vil dei ikkje kunne få tilbakemeldingar frå kundane om negative og positive sider ved deira implementasjoner og brillene generelt. Spesielt sistnevnte skulle man tru folka bak Oculus og var interessert i. Personlig er eg ein smule skuffa over å ikkje få brukt brillene i enkelte kommande beta og alpha tester. Kanskje dei kunne lansert ein tidleg versjon til ein lavere pris sånn at man fekk litt feedback frå brukara og ikkje berre utviklara.

Share this post


Link to post
Utviklersettene er fritt tilgjengelige for andre enn utviklere, og brukermassen består i stor grad av entusiaster som ikke er utviklere. De får nok store mengder feedback også fra disse, og baserer den fremtidige konsumentversjonen på en rimelig massiv mengde erfaringer fra både utviklere og entusiaster med dev-kits.

Share this post


Link to post
[quote name='TMfrantic' timestamp='1374584898' post='20769041']
Da var developer kit bestillt :green: Klarte bare ikke å vente mere, dette må bare prøves.

Dayz - SA , m Oculus, oooohhh yeah :ph34r:
[/quote]Å spille DayZ med disse tingen må jo være veldig nærme "realiteten".
Har lyst på sånn selv, men har ikke plassen til det :hm:

Share this post


Link to post
Ahh, det var kanskje uten den gåplata det var snakk om...
Tenkte mer på alt jeg da.
[spoiler]
https://www.youtube.com/watch?v=VVNr15CTPMk
[/spoiler]

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...