Gå til innhold

PlayStation 4 er endelig avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ringe dem å høre, står på nettsida at alt er inkludert men jeg vet ikke.

 

Og det er vel toll på elektronikk? Tollen er der sånn at staten skal få merverdiavgiften, så som Coolshop skriver, mva er inkludert, ergo du behøver ikke betale toll.

 

Toll og moms/merverdiavgift er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Chattet med Coolshop support:

 

12:35:08 Per: Waiting for one of agents in group [Coolshop NO] to accept invitation to chat ...

12:43:05 Coolshop NO: Invitation to chat with Coolshop NO has been accepted by Martin

12:42:43 Martin: Hej, velkommen til Coolshop. Hvad kan jeg hjælpe med?

12:46:23 Per: Hei, jeg bor i Norge og har lyst til å bestille PS4 hos dere. Stemmer det at norsk moms er inkludert i prisen når jeg går til kassen? I så fall, hvordan gjøres dette, i og med at varen sendes fra Danmark? Er norsk moms allerede betalt av Coolshop?

12:48:05 Martin: Ja, alle varer på Coolshop.com/no er medregnet Norsk toll og moms

12:54:10 Per: Slik at dersom varen koster 3099 NOK i nettbutikken, blir det altså det eneste jeg behøver å betale?

12:57:14 Martin: Ja, det er hvad den nuværende pris er og du vil ikke blive opkrævet for mere end dét beløb som du godkender ved bestilling

13:00:35 Per: Takk for svar.

13:00:25 Martin: Det var så lidt

13:06:38 Martin: Tak for chatten og rigtig god dag

HUSK at du 24 timer i døgnet kan finde hjælp ved at klikke på Kundeservice knappen i toppen af Coolshop

13:06:44 Martin: Chat session has been closed by the agent.

 

Det ser altså ut som prisen er riktig for norske forbrukere. Bare å bestille folkens!

 

"Det var så lidt"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finner det merkelig at den er lagt ut til underkant av 6000 NOK .Da PS3 var ny var lanseringsprisen i USA $599, og i Norge kostet den 5995,- NOK ($1081). Vil det ikke da være mer logisk å selge PS4 for rundt 4000 norske kroner?

 

PS4 ble lagt ut til 6000,- før de visste hva prisen kom til å bli. De som har bestilt til den prisen vil få den riktige prisen når butikkene får lagt inn nye priser i sine lister. (Se. f.eks rød varselfirkant på komplett.no sin PS4 )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble den jo såpass rimelig at jeg ble fristet til å kjøpe. Godt jeg har litt tid på meg til å bestemme meg.

 

Angående utseendet liker jeg begge de nye konsollene. De vil ikke lenger se stygge ut i hifi hylla.Tror riktignok jeg må farge den blålilla stripen sort, men det skal jeg klare.

Lenke til kommentar

Chattet med Coolshop support:

 

 

 

Det ser altså ut som prisen er riktig for norske forbrukere. Bare å bestille folkens!

 

"Det var så lidt"

 

Med denne prisen skulle man vel nesten bare ha forhåndsbestilt med en j*vla gang?

For meg virker det usannsynelig at f.eks Komplett kommer til å selge PS4 til en så lav pris.

Eneste ulempe med Coolshop er vel retur og klage saker. Har kun bestilt spill fra Coolshop, så kan ikke si noe om kundeservice. Der er hvert fall Komplett ganske så rå!

Lenke til kommentar

Har hold meg borte fra sony siden rootkits og diverse andre skandaler... WTF skal jeg gjøre nå?

 

Hvis forretningspraksisen til både MS og Sony ikke er noe som appelerer, så kan du jo se på WiiU?

 

Eller "Join the glorious PC gaming master-race"? ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Fin pris. Hvor lang tid tror dere det tar før vi kan multiboote denne med et annet OS? Jeg kunne tenkt meg litt variert bruk. Litt spilling og litt Ubuntu til surfing, film, bilder og GPU tallknusing.

Er vel en mulighet for at "psOS" kan løse mange av de oppgavene, men burde ikke ta lang tid før man kan kjøre linux på den boksen. Og for markedsandelen til PS4 må jo det bare være positivt for Sony.

 

Tro XB1 vil ha flere problemer, men går sikkert etter noen uker der og.

Lenke til kommentar

Er vel en mulighet for at "psOS" kan løse mange av de oppgavene, men burde ikke ta lang tid før man kan kjøre linux på den boksen. Og for markedsandelen til PS4 må jo det bare være positivt for Sony.

 

Tro XB1 vil ha flere problemer, men går sikkert etter noen uker der og.

Sony har jo tidligere jobbet veldig hardt for å utelukke muligheten for å kjøre linux og med tanke på hvor lang tid det faktisk tok før forje generasjons konsoller ble skikkelig hacket (minus wii), så skal du ikke se bort i fra at det kan ta lang tid før linux kjører på PS4, men mindre Sony explisit tillater det igjen.

Lenke til kommentar

Designet var da ganske likt Xbox One.Samme avsplitt mellom blankt og matt og hadde man lagt en PS4 liggende oppå en Xbox One ville de sett ut som brødre eller at de er fra samme selskap.Litt komisk mtp på hvor mye PS4 fans har kritisert Xbox for dårlig design :)

Ja, noen PS4 fans. Og ikke glem designet på PS2 slim, som denne ligner mer på.

 

 

Lenke til kommentar

Fin pris. Hvor lang tid tror dere det tar før vi kan multiboote denne med et annet OS? Jeg kunne tenkt meg litt variert bruk. Litt spilling og litt Ubuntu til surfing, film, bilder og GPU tallknusing.

Vi får se. Sony sørget jo for at dette i praksis ikke lot seg gjøre med PS3 etter at de fjernet OtherOS.

Lenke til kommentar

Tror folk hadde funnet ut mer ved å faktisk sjekke nåværende priser i nettbutikker... *I skrivende stund er PS4 priset til 5 898 kr ved Dustinhome.no, til sammenligning så er Xbox One priset til 4 899 kr.

 

Det er jo ikke noe overraskelse at Xbox One er rimeligere enn Ps4, den har en rimeligere prosessor (samme prosessor, men med en rimeligere skjermkort del i den), samtidig som PS4 benytter seg av stein-dyr DDR5 ram fremfor den masseproduserte og rimelige DDR3 rammen.

 

Ettersom produksjonskostnadene til Xbox One er en del lavere enn PS4 så er det bare å forvente at denne prisforskjellen blir værende helt til DDR5 blir hvermannseie. Dette kan bety økte salg for Microsoft, selv om de da taper på alle restriksjonene de har lagt inn på Xbox One. Uansett så vil vel det endelige salget bli avgjort av hvem som har de beste eksklusive titlene og ikke noe særlig annet (de fleste som kjøper konsoll tenker ikke over så forferdelig mye mer, dette inkluderer selvfølgelig ikke brukerbasen til dette nettstedet).

 

Edit: Når det gjelder privatimport av disse konsollene så er dette veldig risky, det er nesten 100% sikkert at du må betale toll og moms (legg til 500kr + 25% av varens verdi), så er det jo også dyrere frakt når den skal sendes fra utlandet. Samt at du mister tilgangen til Norsk programvare og den norske reklamasjonsretten. Så alt i alt så taper man mer på det i lengden.

Endret av Rainmaker91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...