Gå til innhold

PlayStation 4 er endelig avslørt


Anbefalte innlegg

Tror folk hadde funnet ut mer ved å faktisk sjekke nåværende priser i nettbutikker... *I skrivende stund er PS4 priset til 5 898 kr ved Dustinhome.no, til sammenligning så er Xbox One priset til 4 899 kr.

 

Det er jo ikke noe overraskelse at Xbox One er rimeligere enn Ps4, den har en rimeligere prosessor (samme prosessor, men med en rimeligere skjermkort del i den), samtidig som PS4 benytter seg av stein-dyr DDR5 ram fremfor den masseproduserte og rimelige DDR3 rammen.

 

Ettersom produksjonskostnadene til Xbox One er en del lavere enn PS4 så er det bare å forvente at denne prisforskjellen blir værende helt til DDR5 blir vanlig i hvermannseie. Dette kan bety økte salg for Microsoft, selv om de da taper på alle restriksjonene de har lagt inn på Xbox One. Uansett så vil vel det endelige salget bli avgjort av hvem som har de beste eksklusive titlene og ikke noe særlig annet (de fleste som kjøper konsoll tenker ikke over så forferdelig mye mer, dette inkluderer selvfølgelig ikke brukerbasen til dette nettstedet).

 

Det er placeholder priser, PS4 koster 100$ mindre i USA, her kommer den til å koste omtrent 1000 kroner mindre en XBone.

 

Så altså, selv om PS4 bruker "dyrere" komponenter, er pakken billigere :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er placeholder priser, PS4 koster 100$ mindre i USA, her kommer den til å koste omtrent 1000 kroner mindre en XBone.

 

Så altså, selv om PS4 bruker "dyrere" komponenter, er pakken billigere :)

 

Virker rart, med tanke på billigere produksjonskostnader... Vi får se de endelige resultatene innen høsten da, men jeg tror XboxOne blir billigere (blir også dårligere da...).

Lenke til kommentar

 

 

Edit: Når det gjelder privatimport av disse konsollene så er dette veldig risky, det er nesten 100% sikkert at du må betale toll og moms (legg til 500kr + 25% av varens verdi), så er det jo også dyrere frakt når den skal sendes fra utlandet. Samt at du mister tilgangen til Norsk programvare og den norske reklamasjonsretten. Så alt i alt så taper man mer på det i lengden.

Hva i all verden er det du snakker om??

DET ER INGEN TOLL PÅ ELEKTRONIKK! Kun moms, og den er for tiden 25% på leketøy, og 15% på ting du kan spise. I tillegg kommer Postens fortollingsgebyr, som for tiden er 253kr.

Norsk programvare ville jeg ikke bekymret meg voldsomt over, da det garantert kommer felles firmware for nordiske land.

 

Om varer fra Coolshop er inkludert norsk moms ble jeg faktisk ikke helt klok på da jeg leste på siden dems, det var litt rotete forklart. Men iogmed at Danmark og Norge begge har 25% moms er det egentlig kun fortollingsgebyret som er forskjellig.

Lenke til kommentar

Virker rart, med tanke på billigere produksjonskostnader... Vi får se de endelige resultatene innen høsten da, men jeg tror XboxOne blir billigere (blir også dårligere da...).

 

XBox One blir nok både dyrere og dårligere, men husk på at den kommer med Kinect. Det er ganske dyr og fancy teknologi. Spørsmålet er jo om folk virkelig vil ha det, og betale ekstra for en konsoll som faktisk kommer med mange ulemper.

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du snakker om??

DET ER INGEN TOLL PÅ ELEKTRONIKK! Kun moms, og den er for tiden 25% på leketøy, og 15% på ting du kan spise. I tillegg kommer Postens fortollingsgebyr, som for tiden er 253kr.

Norsk programvare ville jeg ikke bekymret meg voldsomt over, da det garantert kommer felles firmware for nordiske land.

 

Om varer fra Coolshop er inkludert norsk moms ble jeg faktisk ikke helt klok på da jeg leste på siden dems, det var litt rotete forklart. Men iogmed at Danmark og Norge begge har 25% moms er det egentlig kun fortollingsgebyret som er forskjellig.

 

Tenkte selvfølgelig på fortollingsgebyr. Det var nok litt høyt priset fra min side uansett, men det viktigste her er uansett at du mister 5 års reklamasjonsrett, den kan lett bite deg i ræva om noen av disse gir "read ring of death" eller tilsvarende etter 2 år.

 

Edit: Når jeg snakker om privat import så snakker jeg altså om at du kjøper varen fra et utenlandsk firma uten kontor i Norge. Om du kjøper fra ofr eksempel Dustin, CDON eller Pixmania for den del så behandler de alt og alt du trenger å tenke på er prisen du får oppgitt. Om du derimot kjøper fra for eksempel Amazon.UK.CO så må du stå ansvarlig for fortollingsgebyr og moms (de trekker så vidt jeg vet ikke fra landets moms, den kommer i tillegg til den norske ettersom du faktisk kjøpte varen i et annet land)

Endret av Rainmaker91
Lenke til kommentar

Ettersom GT6 - som er årets spillhøydepunkt for min del - kommer til PS3, vil jeg nok vente en liten stund med å anskaffe meg denne. Dvs. jeg kommer til å kjøpe en når prisen har modnet seg litt, og de fleste småbugs i software er rettet opp. Ellers ser jeg veldig frem til PS4!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Og hva har vi i sum lært? Jo, at MS ønsker å bestemme alt og ha totalt ballegrep på kundene sine, mens Sony vet at om du pisser på kundene dine så blir de sure. Valget er enkelt, PS4.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Får se på det som positivt, har så jævelig mye støv i leiligheten her, et eller annet sted må det jo havne! :closedeyes:

iRobot -> Roomba 700 serien. Løp og kjøp! :new_woot:

Lenke til kommentar

Chattet med Coolshop support:

 

 

 

Det ser altså ut som prisen er riktig for norske forbrukere. Bare å bestille folkens!

 

"Det var så lidt"

 

Da kan jeg vel nesten anta at dette er en butikk rettet mot norske brukere i så stor grad at de også er bundet til den norske forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...