Gå til innhold

Nytt MMO - Wildstar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte open-beta, men synes ikke det var noe særlig. Men, jeg prøvde kun leveling content, og det er jo møkkjedelig i alle MMOs, så det er kanskje ikke en rettferdig dom.

 

Jeg syntes det lignet veldig mye på WoW. Men jeg må også si at jeg ikke liker combat-systemet. Telegraphs er noe dritt.

 

Synes selv at det var rotete og for likt (men ikke helt likt) WoW, noe som også gjorde det litt forvirrende, men har kommet seg litt nå som jeg klart meg til level 20. Som du sier er jo levlingcontent nesten alltid kjedelig, og det er jeg også enig i. Blir spennende å se hvordan spillet blir på maksnivå, og evt med noen patcher/expansions.

Lenke til kommentar

Dungeons har jeg ikke prøvd enda. Men ja folk er rare og forlanger vel at man skal kunne alt nå wildstar :p

 

Questene som jeg begynner å bli møkk lei av, Drep x av y virker som det er 85% av. Så ja ikke mye nytt der.. Glad jeg er casual i mmorpgs nå og har god tid :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg gir meg med Wildstar for en stund. Elsker spillet i seg selv, men det er så vanvittig meg bugs at jeg snart klikker. Er for øvrig lvl 20/settler 17. Har i det siste blitt langt mer Settler-greier enn vanlige quests. Prøver å skaffe meg komplett Settler-klær. Til nå har jeg hatten, buksene og skoene. :)

Lenke til kommentar

Hva slags bugs da? Jeg har levlet til 50, og kun ett quest på lvl 36 som bugga seg for meg (og veldig mange andre).

For å ta noen få:

 

- Bags forsvinner fra inventoriet. Heldigvis forsvinner ikke tingene jeg har, men de er usynlige så lenge jeg ikke får erstattet bagen. Dette var spesielt irriterende i starten, da store bager var vanskelige å få. Bag of Awesomeness forsvant daglig, og måtte hentes ned igjen via Account Inventory.

 

- Fiender nekter å gå i kampmodus, så de nekter å bevege seg, og healer seg etter hvert eneste slag. Selv quest-bosser.

 

- Som Settler leter jeg etter cacher ganske ofte. For dere som ikke er Settlere betyr det å finne et punkt på kartet (er quest marker, btw), så trykke Locate for å finne den. Da blir signalstyrken sterkere og sterkere helt til jeg finner cachen.... som regel. Men det hender seg at cachen er mange mil unna der questen sier den er. Lette i en evighet etter en sånn cache, før jeg til slutt gav opp. Senere så jeg på kartet ved en annen anledning, og så en liten trekant langt unna der jeg lette. Og jada, der var cachen jeg lette etter. Klart jeg ikke fant den når jeg lette på helt feil sted.

 

- Kostymer har blitt bedre, men skjer alt for ofte at de ikke funker. På det verste "forsvant" hatten fra kostymet i kostyme-UIet, selv om jeg hadde den på meg i kostymet (bruker ikke en hjelm ennå, så hadde en annen hatt til rustningen.)

 

Dette er som sagt bare noen småting. Er det for øvrig vanlig at helt vanlige fiender du nettopp har drept ti, tolv stykker av uten å bli skade tar halve helsen din i ett eneste angrep? Eller at de angriper gjennom vegger? Eller at de løper etter deg helt til de har slått deg en gang, før de gir opp? (den siste er nok ikke en bug, men likevel.)

 

Nå skal det sies at jeg elsker Wildstar, og bare fordi jeg tar en liten pause har jeg ikke akkurat tenkt å slutte å spille. Jeg eier ikke disiplin, så kommer nok tilbake allerede i kveld. Får heller skamme meg litt i morra og love at da er det slutt... i noen timer. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hm? Det er jo bare å trykke Healer? Men du kan selvsagt bare gjør det om klasse din faktisk kan være healer. Som Esper kan jeg velge DPS og Healer, men får ikke lov å velge Tank. Du kan velge flere roller, btw. Når du starter en dungeon eller adventure ser du rollen din bak navnet i listen. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hm? Det er jo bare å trykke Healer? Men du kan selvsagt bare gjør det om klasse din faktisk kan være healer. Som Esper kan jeg velge DPS og Healer, men får ikke lov å velge Tank. Du kan velge flere roller, btw. Når du starter en dungeon eller adventure ser du rollen din bak navnet i listen. :)

Jeg tenkte på i PvP, rated BG's f ex

Lenke til kommentar

Gjorde min første dungeon (Stormtalon) som medic idag.

Har sett noen videoer ifra stedet og forstod det slik at første bossen var verst og at de ble betraktelig enklere etter hvert.

Men jeg følte jeg hadde så utrolig dårlig oversikt over helsen til folka i gruppen. Det gikk egentlig greit etter en stund men det var 1 range og det var ikke alltid like enkelt å snu seg for å heale bare han.

 

Tror vi hadde 2-3 wips på første bossen. Kunne sikkert klart det på første hadde jeg hatt bedre oversikt over hvor alle folka i gruppen var.

 

Etter hvert så gikk ting bedre og jeg følte at jeg hadde litt mer kontroll og kunne slappe litt av.

 

Fikk ikke prøvd den siste bossen siden jeg måtte gå før vi nådde han :/

Men jeg skal klart query for dungeon igjen som healer.

Det var stressende men mye mer givende enn å være en hjernedød dps, no offence til dere som er dps. Jeg forstår jo at det er litt mer å gjøre for dere også enn hva det pleier å være i et vanlig MMO.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare din jobb som healer å sørge for at ranged DPS får heals. Iallfall ikke hvis du nesten må ofre de andre for å snu deg og heale de. Han burde kunne holde seg litt i ditt synsfelt også.

 

Uten å vite hvilken class du spiller, så lurer jeg på om du har direct heals? Da kan du kanskje bruke det på han som står utenfor dine AOE telegraph heals...?

 

edit: doh - det står jo at du spilte medic. Min feil. Var tydeligvis ikke helt våken kl 5.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Det er ikke bare din jobb som healer å sørge for at ranged DPS får heals. Iallfall ikke hvis du nesten må ofre de andre for å snu deg og heale de. Han burde kunne holde seg litt i ditt synsfelt også.

 

Uten å vite hvilken class du spiller, så lurer jeg på om du har direct heals? Da kan du kanskje bruke det på han som står utenfor dine AOE telegraph heals...?

Det alt for mange glemmer uansett spill er at gruppen må jobbe sammen for å lykkes. Å spille som fem individer går ikke. For å få effektiv healing må derfor healeren og den som trenger healing å jobbe sammen mot et felles mål, dvs at fyren får healing. Det samme gjelder alle andre. Skal tanken gjøre en bra jobb må han ikke bare vite hva han gjør, men de andre må vite hva de skal gjøre for at han skal kunne gjøre jobben sin skikkelig. (ikke bruk skills man vet gir mye aggro, for eksempel). Så når det gjelder healing er det egentlig helt enkel logikk som gjelder: Tanken kan ikke flytte seg raskt, så healeren må være nært ham. Det igjen gjør at healeren heller ikke kan flytte seg raskt, siden tanken da vil være uten healing. Dermed må de som kan flytte seg raskt holde seg nært healeren, samtidig som de sørger for å avlede fiender tanken ikke klarer å ta seg av. (adds, for eksempel.) Denne siste biten er nok en av hovedgrunnene til hvorfor mange feiler i vanskelige dungeons. Alle skylder på alle og nekter å ta ansvar for egne feil, og da har man tapt før man har begynt.

 

Når det gjelder selve healingen i Wildstar spiller jeg Esper, og min taktigg er ganske enkel: Bruker i hovedsak den første healing-greia vi får for å heale folk en og en, og samtidig bygge opp PP. Deretter bruker jeg den som gir alle healing på en gang ved å bruke PPene. Når det er krise blir det en insta-heal, men den har bare to charges. Husker ikke navnene på disse, sorry. Spiller mest solo, så trenger dem ikke. Til sist har jeg den armor-skillen som gir absorb. Bruker den oftest på meg selv, men nøler ikke å gi den til noen andre i en krisesituasjon.

 

Men det viktigste jeg har lært så langt er å tenke på fokus. Det er ikke viktig i solo, men i lange kamper i dungeons kan det bli avgjørende. Derfor bruker jeg AMPs som senker fokus-kravet og øker fokus regen, og prøver så godt jeg kan å la være å gjøre noe som helst i kamper for å spare fokus. Er alt for mange som spammer healing som noen tullinger selv når alle bare er så vidt skadet, men det går jo ikke. Da forsvinner fokus rimelig kjapt, og man sitter der uten å kunne gjøre noe som helst. Så dette forstyrrende ofte i LotRO også. I starten av kampen spammet Minstrelen healing, men når ting ble vanskeligere satt han der uten energy, spirit eller hva det nå heter der. Derfor: Spar healing til du faktisk trenger den. Det kan lett bli den avgjørende kriterien i en lang kamp. I lange kamper vil du trenge fokus mot slutten, så ikke kast den bort med en gang og sats på at den regenererer. Man må heller ikke satse på at de fiendene vi ser er de eneste som vil være til stede i kampene. Bosser er en ting, men selv i en vanlig kamp kan andre fiender finne på å vandre for nært, og dermed har vi ekstra fiender i kampen.

 

For å ta et eksempel på det har vi jo gode, gamle SW: Old Republic. Vi sloss mot en litt vanskelig fiende (meg som healer, btw), men hadde ikke de store problemene med ham. Men i kampen kom enda en fiende gående, og to fiender på en gang ville ha blitt for mye. Men jeg klarte å bruke force lift og force push osv på han andre, så fikk holdt ham unna kampen til de andre hadde banket opp han første. Dermed kunne de fortsette med han andre, og alle overlevde. Litt stolt av den improviserte CCen må jeg innrømme, spesielt siden jeg fikk skryt av det etterpå. Var ikke helt lett å bruke CC på en fiende på en side, og samtidig heale alle i gruppen på den andre siden. Energien/magien forsvant fort, men pytt. Ikke fort nok. :) Men det viser bare hvor viktig det er å ikke bare ha kontroll på kampen, men også kunne tenke forover og ha en plan B når det er nødvendig. Og gjerne en plan C. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke bare din jobb som healer å sørge for at ranged DPS får heals. Iallfall ikke hvis du nesten må ofre de andre for å snu deg og heale de. Han burde kunne holde seg litt i ditt synsfelt også.

 

Uten å vite hvilken class du spiller, så lurer jeg på om du har direct heals? Da kan du kanskje bruke det på han som står utenfor dine AOE telegraph heals...?

 

edit: doh - det står jo at du spilte medic. Min feil. Var tydeligvis ikke helt våken kl 5.

 

 

Jeg har noen direct heals men når han t.om. står utenfor min telegraph radius så blir det slitt styr å måtte løpe til han.

 

 

 

Det er ikke bare din jobb som healer å sørge for at ranged DPS får heals. Iallfall ikke hvis du nesten må ofre de andre for å snu deg og heale de. Han burde kunne holde seg litt i ditt synsfelt også.

 

Uten å vite hvilken class du spiller, så lurer jeg på om du har direct heals? Da kan du kanskje bruke det på han som står utenfor dine AOE telegraph heals...?

Det alt for mange glemmer uansett spill er at gruppen må jobbe sammen for å lykkes. Å spille som fem individer går ikke. For å få effektiv healing må derfor healeren og den som trenger healing å jobbe sammen mot et felles mål, dvs at fyren får healing. Det samme gjelder alle andre. Skal tanken gjøre en bra jobb må han ikke bare vite hva han gjør, men de andre må vite hva de skal gjøre for at han skal kunne gjøre jobben sin skikkelig. (ikke bruk skills man vet gir mye aggro, for eksempel). Så når det gjelder healing er det egentlig helt enkel logikk som gjelder: Tanken kan ikke flytte seg raskt, så healeren må være nært ham. Det igjen gjør at healeren heller ikke kan flytte seg raskt, siden tanken da vil være uten healing. Dermed må de som kan flytte seg raskt holde seg nært healeren, samtidig som de sørger for å avlede fiender tanken ikke klarer å ta seg av. (adds, for eksempel.) Denne siste biten er nok en av hovedgrunnene til hvorfor mange feiler i vanskelige dungeons. Alle skylder på alle og nekter å ta ansvar for egne feil, og da har man tapt før man har begynt.

 

Når det gjelder selve healingen i Wildstar spiller jeg Esper, og min taktigg er ganske enkel: Bruker i hovedsak den første healing-greia vi får for å heale folk en og en, og samtidig bygge opp PP. Deretter bruker jeg den som gir alle healing på en gang ved å bruke PPene. Når det er krise blir det en insta-heal, men den har bare to charges. Husker ikke navnene på disse, sorry. Spiller mest solo, så trenger dem ikke. Til sist har jeg den armor-skillen som gir absorb. Bruker den oftest på meg selv, men nøler ikke å gi den til noen andre i en krisesituasjon.

 

Men det viktigste jeg har lært så langt er å tenke på fokus. Det er ikke viktig i solo, men i lange kamper i dungeons kan det bli avgjørende. Derfor bruker jeg AMPs som senker fokus-kravet og øker fokus regen, og prøver så godt jeg kan å la være å gjøre noe som helst i kamper for å spare fokus. Er alt for mange som spammer healing som noen tullinger selv når alle bare er så vidt skadet, men det går jo ikke. Da forsvinner fokus rimelig kjapt, og man sitter der uten å kunne gjøre noe som helst. Så dette forstyrrende ofte i LotRO også. I starten av kampen spammet Minstrelen healing, men når ting ble vanskeligere satt han der uten energy, spirit eller hva det nå heter der. Derfor: Spar healing til du faktisk trenger den. Det kan lett bli den avgjørende kriterien i en lang kamp. I lange kamper vil du trenge fokus mot slutten, så ikke kast den bort med en gang og sats på at den regenererer. Man må heller ikke satse på at de fiendene vi ser er de eneste som vil være til stede i kampene. Bosser er en ting, men selv i en vanlig kamp kan andre fiender finne på å vandre for nært, og dermed har vi ekstra fiender i kampen.

 

For å ta et eksempel på det har vi jo gode, gamle SW: Old Republic. Vi sloss mot en litt vanskelig fiende (meg som healer, btw), men hadde ikke de store problemene med ham. Men i kampen kom enda en fiende gående, og to fiender på en gang ville ha blitt for mye. Men jeg klarte å bruke force lift og force push osv på han andre, så fikk holdt ham unna kampen til de andre hadde banket opp han første. Dermed kunne de fortsette med han andre, og alle overlevde. Litt stolt av den improviserte CCen må jeg innrømme, spesielt siden jeg fikk skryt av det etterpå. Var ikke helt lett å bruke CC på en fiende på en side, og samtidig heale alle i gruppen på den andre siden. Energien/magien forsvant fort, men pytt. Ikke fort nok. :) Men det viser bare hvor viktig det er å ikke bare ha kontroll på kampen, men også kunne tenke forover og ha en plan B når det er nødvendig. Og gjerne en plan C. :)

 

 

Jeg var konge av spam healing i starten av dungeon. Men etter hvert klarte jeg å fokusere litt bedre å bruke kun de healing spells jeg trengte (istedenfor random button-mashing).

Har også brukt alle mine AMP's på focus regent o.l. Men må prøve å få unluck T2.

 

Idag kom jeg i en ny gruppe for samme instance og jeg la merke til at tank hadde noen par eller kanskje bare 1 pvp shoulder. Nå har jeg ikke satt meg inn i hvilke stats de forskjellige tank typene skal bruke men på denne tanken så forsvant HP han raskt. Vet ikke hva klasse eller hva han var for noe.

Han var lvl 20 og hadde ca 7.7k HP og skjold husker jeg ikke, om det har noe å si det hele tatt.

 

For folk som er på jakt etter AMP NPC så kan dere sjekke ut en liste her (kilde)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...