Gå til innhold

Junifest 2013 Ringperm. En enkel mann med enkle bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker artsy fartsy landskap tatt med makro, jeg :)

 

He he, did not si dis vån kåmming, for å sitere Thor Heyerdahl.

Men takk.

 

Likte Soleien i 6.juni...morsom komposisjon.

 

16 og 17 var også fine....

 

Takk. Jeg måtte bla meg tilbake og sjekka hva Soleien var, og fant ut at det er det vi kaller smørblomst :)

 

Fin variasjon i bildene dine. Snegla og kajakken likte jeg spes godt

Takk for det. Jeg prøver å variere så godt jeg kan, Men det har nå blitt flere blomsterbilder enn planlagt likevel. :)

 

Onsdag ble flott!

 

Enda en på denne? Det var jo morsomt. Er vel egentlig denne jeg ble (nest) minst fornøyd med. Sikkert fordi den så så mye bedre ut i hodet mitt når jeg tok bildet :)

Men takk for kommentaren

Lenke til kommentar

Søndag 23 Juni.

 

I dag tok jeg med familien til den lokale kolonihagen. Og er det et sted jeg finner flotte blomstermotiver så er det her. Og jeg ble forsåvidt godt fornøyd med resultatet.

Men her er et bilde av en "mann" som løper ut av bålet.

Jeg tror han heter Hans :)

 

9118514349_725ba2bf90_c.jpg

 

 

 

Dette er en hund

9118516737_350b144752_c.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan tilbereder du dem? Grill og urtemarinering :) (Kunne ikke dy meg) Flotte bilder - litt nervøs bokeh på fugler.

 

Jeg bruker dem ikke til foring, jeg huler dem ut og bruker dem til hatt.

I mangel på vaskebjørner, så må jeg bruke ekorn for å fullføre Hakkespett uniformen min. Når den er på plass, så mangler jeg bare Hakkespettboka for å få bli fullverdig medlem i Hakkespettene.

Som de fleste vet så er hakkespettboka førsteutgaven av Wikipedia

 

Fuglebildet ble tatt med et Nikkor 70-200 på ca halvannen meters avstand. Rett utafor nærgrensen tl objektivet, tenker jeg.

Fuglen landet rett på siden av meg mens jeg gikk en tur på stien. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene (barnevogn :) ) og grep etter kameraet. Jeg fikk tatt tre bilder før jeg måtte kaste meg etter vogna igjen.

Om noe av dette påvirker bokeh'en vet jeg ikke. Men er enig i at jeg har sett penere bakgrunn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer.

 

Problemet med St. Hans er ikke om han er snill eller ei, men om du tilfeldigvis står i veien hans.

Fyren har jo panikk og springer nok ned hvem som helst. Og passer du deg ikke så er faren stor for at vi feirer vi både St. Hans og St. twoeyes neste år :)

Lenke til kommentar

Det er dårlige tider i fotoverdenen til Gamle Ringperm

 

Bortsett fra en mengde bilder av en aldeles nydelig kajakk, så var det kun dette bildet som endte opp på brikken min på onsdag 26 juni:

 

9158352950_fd8e3393a7_c.jpg

Junifest 26a by ringperm, on Flickr

 

 

Også denne gneldrebikkja da

9156128459_c4909e4c07_c.jpg

Junifest 26b by ringperm, on Flickr

 

 

 

Litt av det samme på torsdag 27 juni.

 

Jeg skulle ta bildet av en bil, og jeg merket ikke før jeg kom hjem at en eller annen tosk hadde sneket seg inn på bildet.

Jeg liker ikke linselus, og treffer jeg han igjen så skal han få høre noen velvalgte gloser

 

 

9158353462_2001da4400_c.jpg

Junifest 27 by ringperm, on Flickr

Lenke til kommentar

Flott bilde av nøtteliten! Og det siste var kreativt og flott!

 

Takk du er et godt menneske :)

Fornøyd med Ekornet selv, det var særdeles poseringsvennlig og jeg fikk sikkert fyrt av en hundre bilder.

Kjekk kar med andre ord. Det samme kan jeg ikke si om motivet i siste bilde, men sånn er jo livet.

 

Nå har jeg endelig fått gått igjennom bildene fra de siste dagene av festen, og dette ble resultatet

 

Fredag 28. Juni.

 

9184657211_6288dfecaf_c.jpg

Junifest 28a by ringperm, on Flickr

 

Lørdag 29 Juni

 

Sola slik vi på sør vestlandet ser den oftest.

 

9184655481_2321ce8999_c.jpg

Junifest 29 by ringperm, on Flickr

 

Søndag 30 Juni.

 

Båttur på fjorden. Tingholmen Fyr og Breakfast skimtes "i det fjerne"

 

9184942259_9d3ce13625_c.jpg

Junifest 30a by ringperm, on Flickr

Lenke til kommentar

Da var festen over for mitt vedkommende. Jeg signerte opp som pingle, Men tanken bak var å spamme tråden med bilder fra hver dag.

Målet mitt var tross alt ikke så produsere flotte bilder på løpende bånd, men å dyrke fotogleden og senke terskelen for å poste bilder på forum og andre media.

Det har jeg vel forsåvidt lykkes med, selv om ikke bildene vil vinne en fotovandring (ingen i sort hvitt :) ) eller komme opp på værmedlingen på tv2 så har jeg hatt det morsomt og tenkt mye foto.

 

Faktisk så har jeg kanskje hatt det for morsomt, siden både kone og barn uttrykte glede over at jeg ikke tok med kamera ut på tur i dag :)

 

-Case closed

Lenke til kommentar

Jeg vil si at du har helt klart lykkes; dette har vært en fin tråd med mange fine bilder. Opp til flere som er klart kandidater for værmeldingen til TV2; og har sett dårligere vinner bilder i diverse konkurranser.

 

Så det er absolutt grunn til å være fornøyd, og ta en kamera-fri dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si at du har helt klart lykkes; dette har vært en fin tråd med mange fine bilder. Opp til flere som er klart kandidater for værmeldingen til TV2; og har sett dårligere vinner bilder i diverse konkurranser.

 

Så det er absolutt grunn til å være fornøyd, og ta en kamera-fri dag.

.

 

Takk for det Herr Tomsi. Setter pris på gode kommentarer fra en dyktig "fagmann" som deg selv :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Veldig mye fint her, bl.a. roser, fugl og brokkoli. Foretrekker definitivt de mørke rosene mer enn de belyste, livet i skyggene er alltid mer interessant enn solskinnet.

Liker også at du er en regelbryter!

 

Takk for det. Og takk for at du minnet meg på en tråd med "gamle" og gode minner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...