Gå til innhold

Junifest 2013 Ringperm. En enkel mann med enkle bilder


Anbefalte innlegg

 

Muligens litt herpet; men det er mye å like i bildet; truende skyer (som fler av oss har hatt i festen), fin L-form i bygget i forgrunnen, og et lappeteppe av hus. Jeg ville nok ha beskjært det litt på høyre side, slik at det ble litt mindre rotete der. Men det er pirk.

 

Dette var en knakende god og lærerik tilbakemelding. Akkurat slik jeg trenger.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God aften.

 

Jeg har vært i Paris i helga. Ikke den i Frankrike, men den i Ryfylke. Det ble tatt i undekant av tusen bilder, og har ikke kommet lenger enn ca 10% i fremkallingsprosessen. Jeg har derfor sagt føkk it, og plukket ut et par bilder etter elle melle prinsippet.

 

 

 

9009837543_8ca27f236c_c.jpg

 

 

 

9009838357_4daffa04e0_c.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Mercy Bucket for rosende kommentarer :)

 

 

Som tidligere nevnt så ligger jeg litt etter "redigeringen", og har etter litt mer dill klart å hoste opp bilder fra 8 og 9 juni.

 

Jeg hadde ikke så mye å ta av fra den åttende. Det var festdager i Ryfylke og jeg glemte helt å ta bilder, og de få jeg tok egnet seg ikke på trykk.

Men siden alle liker å kjøre brannbil, så ble det dette bildet.

 

9032529924_946d8818c6_c.jpg

 

 

Den niende juni led litt av det samme. Ikke så mye fest denne dagen, men heller litt for mye ettervirkninger fra dagen før.

Et hunde pissoar i brannbil farge ble derfor dagens valg.

 

9032597372_46dcecfc8b_c.jpg

Lenke til kommentar

På mandag så var så opplevde jeg det som sikkert blir stående som årets høydepunkt. Jeg fikk meg min første padletur på nesten to år.

Siden jeg har ødelagt alle mine vanntette kameraer, så pakket jeg ned et Nikon D90 med 35mm f1,8 objektivet. Jeg har en slik "vanntett" kamerabag fra ortlieb som jeg pakker rundt overkroppen. Den gir meg muligheten til å fotografere direkte fra kajakken uten at jeg er altfor redd for å ødelegge utstyret.

 

Nå viste det seg at 35mm opplevdes som en anelse snau, og at Iphonen var mye morsommere å bruke.

Resultatet ble som alltid deretter, (min favoritt disclaimer :) )

 

Bildet viser to forskjellige farkoster. En gammel og en ny. På sitt eget vis så er begge også tradisjonelle nyttefartøy, da den ene er en gammel fiskebåt, mens den andre er en variant av den tradisjonelle grønlandske fangstbåten.

En fantastisk flott farkost, om jeg skal si det selv :)

 

 

9034694971_183f27b4dc_c.jpg

 

 

Jeg har også vedlagt et panorama bildet tatt med iPhonen. Du bør nok ha et forhold til stedet for å kunne sette pris på det. Og siden jeg tross at har det, så synes jeg det var et flott bilde

 

 

9034691529_aa315eb4a7_c.jpg

 

 

Lenke til kommentar

På an igjen med nok en attpåklatt post:

 

Lørdag 15 Juni

 

Jeg liker tydeligvis skyggelagte blomster:

 

9088034486_e534c37e6d_c.jpg

 

 

 

Prøver med en belyst variant

9085816461_d4fec39960_c.jpg

 

 

 

Søndag 16 juli.

 

Er ingen flyspotter, men morsomt å prøve noe nytt:

 

9088046008_37682da6d3_c.jpg

 

 

Mandag 17 Juni

 

Nok en blomst:

 

 

9085834743_f16baaf9e0_c.jpg

 

 

Synes det ble litt morsomt med uskarpheten øverst til høyre.

9085835443_4590e2795d_c.jpg

 

 

Endret av ringperm
Lenke til kommentar

Ny batch med "gamle" bilder.

De siste dager har vært gjerrige på stunder tider til fotografering. Jeg har derfor vært nødt til å fotografere det som har vært lettest tilgjengelig. Gjerne helt på tampen av dagen. Men det er jo prisen jeg må betale for å være med på dette her.

Spesielt siden jeg har et underordnet mål om å spamme tråden med bilder for hver dag som går.

Hovedmålet var jo noe så enkelt som å få tatt mest mulig bilder, og så langt så er jeg jo i rute.

Kvantitet før kvalitet :)

 

Onsdag 19.juni.

 

Her prøvde jeg meg på et "artsy partsy" landskapsbilde tatt med makroobjektivet. Skal ikke påstå at jeg lyktes spesielt godt, snarere tvert i mot. Men det blir en avveksling fra all Blomster Finn aktiviteten:

 

9108211259_055fd42315_c.jpg

 

 

Men siden jeg er litt glad i blomster allikevel, så slenger jeg med dette:

9110436902_db15542fa6_c.jpg

 

 

 

Torsdag 20 Juni.

 

Lite fotoaktivitet på meg denne dagen, og det eneste jeg kom opp med er et HDR-hølete bilde fra den lokale badestampen

 

9110438592_44c82f9861_c.jpg

 

 

Fredag 21 Juni.

 

Nok en hektisk dag uten de fotografiske gleder. Derfor ble det en panikkartet løsning helt på tampen av dagen. Ble bedre enn forventet synes jeg, men nå er ikke jeg helt objektiv heller :)

 

9108212257_5233556fa5_c.jpg

 

 

Lørdag 22 juli.

Samme disclaimer som dagen før. Denne krabaten hang og slang på en vegg i nabolaget, så jeg listet meg tilbake hentet kameraet og gjorde et forsøk.

Litt flaut mtp alle de flotte insekt bildene her inne tatt med Hubble teleskopet eller tilsvarende brennvidder, men skal jeg tenke slik så hadde det ikke blitt en junifest på gamle Ringperm (det er meg)

 

9110437142_e0769e4ef9_c.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Gratulerer du kom helt til bunns i denne pratsomme posten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...