Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bare sier at om du går 10-20 år tilbake så var det ingen som klaget på grafikken. Det viktigste var hvor gøy spillet er og det kommer alltid og vil alltid være det viktigste grunnlaget når det kommer til spilling. Sånne pussle detaljer mellom konsollene og PC er faktisk bare latterlig.

 

 

Det er ikke riktig i det hele tatt, grafikk har vært viktig så lenge jeg har spilt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eurogamer melder at Black Ops 3 er en vesentlig nedgang ifra forrige COD tittel på XBO. Spillet skalerer oppløsning automatisk og resultatet er nesten et konstant mer uklart bilde. Og med med mer ujevnheter i fps.

PS4 versjonen holder seg mye skarpere men har også ustabil fps. Men ikke like ille som XBO versjonen. Dette er utifra singleplayer biten. Info om multiplayer kommer senere.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-call-of-duty-black-ops-3-performance-analysis

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

New Fallout 4 Performance Analysis Shows Xbox One Outperforms PS4

http://wccftech.com/fallout-4-performance-analysis-shows-xbox-outperforms-ps4/

 

 

 

Spørs om NX Gamer veit kva di holder på med. For kvar gang XO ramler ned i 0fps burde jo det telle som 30 framedrops og fem slike så har man lett 150 framedrops som overgår PS4 sine 141. Noko anna er vel at B har gjort det di kan for at begge konsollane skal prestere så dårlig som mulig. Skjønt for XO kan man sjølvsagt oppleve det som om B har gjort alt di kan for å sette XO i eit betre lys. Støtter ikkje opp om den slags multispill.

Lenke til kommentar

Personlig så stoler jeg mer på Digital Foundry som er kjent for å være ledende når det kommer til slike tester. Og det behøver ikke å bety noe men når dem skriver en artikkel som dette om Black Ops 3 og ikke engang nevner XBO versjonen som sliter på flere punkter. Så må en lure litt.

 

Det sagt så hadde det vært fint med minst et seriøst alternativ til Digital Foundry. Men om WccfTech er alternativet det tviler jeg på. 

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

New Fallout 4 Performance Analysis Shows Xbox One Outperforms PS4

http://wccftech.com/fallout-4-performance-analysis-shows-xbox-outperforms-ps4/

 

 

 

Spørs om NX Gamer veit kva di holder på med. For kvar gang XO ramler ned i 0fps burde jo det telle som 30 framedrops og fem slike så har man lett 150 framedrops som overgår PS4 sine 141. Noko anna er vel at B har gjort det di kan for at begge konsollane skal prestere så dårlig som mulig. Skjønt for XO kan man sjølvsagt oppleve det som om B har gjort alt di kan for å sette XO i eit betre lys. Støtter ikkje opp om den slags multispill.

 

Den ramlet aldri ned i 0 når de testet hos NX.

I testen hos NX så poengterer de at det kan se ut som PS4 sliter når man skyter. NX tror dette kommer av CPU og ikke GPU overbelastning. Som kan komme av at det er et DirectX spill som må "portes" til OpenGL som PS4 bruker. Noe som gir en større overhead på CPU. (Det tekniske tar jeg på husken, så jeg skal ikke si at jeg husker 100% hva de sa.)

Hvis du ser den nye stress testen til Digital Foundry et par poster lengre, så er det det samme de kommer frem til.

Hørte på en podcast fra Polygon, der de fikk framreate spørsmålet. Når de hadde sammenlignet på kontoret mellom alle der som hadde spilt på de forskjellige konsollene hos de, så hadde de konkludert med at begge konsollene hadde sine problemer og særegenheter. Men de hadde ikke opplevd droppen til 0 som DF hadde.

 

Har hørt en del som har satt et spørsmålstegn ved DF den siste tiden. Så om det er en bedre kilde enn NX vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Rise of the Tomb Raider selger ikke spesielt bra i UK. Kun 63.000 solgte kopier fordelt på X360 og XBO. I sterk kontrast til det forrige spillet i serien som solgte 183.000 på lansering.

 

Ikke spesielt overraskende når dem lanserer det samtidig som Fallout 4, Call of Duty Black Ops 3 og StarWars: Battlefront. Og på en plattform som har millioner på millioner færre potensielle kjøpere.

 

En får jo bare håpe at Microsoft har betalt dem nok for tids eksklusiviteten og PR. Slik at det ikke får konsekvenser for utviklerne før det kommer ut til PC og PS4 til neste år. 

Lenke til kommentar

Elendig timing er det så absolutt. Regner med betraktelig bedre salg når det slippes til PS4, med mindre de tryner helt timingmessig atter en gang. Men med den eksisterende brukerbasen i dag alene, burde det ikke ha problemer med å slå One salgsmessig. Og noe sier meg at PS4 vil fortsette å selge helt greit i tiden fremover også ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Men nå vet vi jo ikke hvordan det har solgt i USA. Som er tross alt landet det selges mest XBO konsoller. Men noe sier meg at Halo 5 og Fallout 4 har tatt all fokus bort ifra Tomb Raider der også. Og det hjelper jo ikke StarWars: Battlefront er rett rundt hushjørnet.. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Er nok i mange tilfeller at en ikke ser eller er obs på det før en ser versjonene side ved side. Er som når jeg fks spiller et spill på PS4 som jeg også har på PC. Og går til PC'n for å spille. Får litt sjokk hver gang... Ikke like dramatisk mellom XBO og PS4 selvfølgelig :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...