Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Dere vet selv at PS4 ikke har noe å by på, men dere velger heller å lure dere selv til å tro at den har det, for å rettferdiggjøre kjøpet ovenfor dere selv. :)

 

 

 

 

Å? Jeg spilte gjennom Bloodborne på min PS4 for noen uker siden - en fantastisk opplevelse. I går spilte jeg FIFA online sammen med et par venner. Jeg så en blu-ray forrige helg, streamet både Netflix og HBO, så Youtube-klipp, så et klipp en venn av meg delte og mye mer. Spør du meg har PS4 masse å by på.  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eller pga at det er mer moteriktig å eie en, være en del av de kewle kidza lizzm  :roll: Er vel en stor sannsynlighet at det er spillene som gjør at den selger, med mindre folk bruker den til papirvekt selvfølgelig  :w00t:

Mesteparten som har er vell 30+ åringer så tviler litt på det :wee:

 

Da tviler du nok litt feil. Playstation har vært kult i Norge siden Playstation1, og det er mange av de samme som kjøper det om og om igjen. Nordmenn er vanedyr, vi vil alltid ha det samme som de andre. Det er veldig viktig her å ikke være annerledes.

I USA så har nok Sony fått godt salg på grunn av en bedriten presentasjon fra MS av xbox one med mange rare saker og tv fokus. Dette basert på analyser som sa at mange brukte mesteparten av tiden til å se på media på en eller annen måte (og som nok stemte men ikke var grunnen til konsollkjøpet). Hardware er i tillegg kraftigere og når folk hører "xbox er dritsvak i forhold til xbone så tror de styrkeforholdet er veldig stort selv om egentlig begge konsollene er bygget opp rundt lavpris pcdeler.

Lenke til kommentar

Joda, XO nærmer seg på nokre punkter men vil mest sannsynlig bare bli ein liten fotnote når PSVR inntek arenaen. Er nok større sannsynlighet for at MS vurderer å lage ein ny konsoll inna få år enn å la XO holde fortet i 8 år til. Håper MS i så fall har lært at valgfrihet er betre enn alskens påbud. Da kan det bli andre boller når Xbox4VR kjem...

Lenke til kommentar

Joda, XO nærmer seg på nokre punkter men vil mest sannsynlig bare bli ein liten fotnote når PSVR inntek arenaen. Er nok større sannsynlighet for at MS vurderer å lage ein ny konsoll inna få år enn å la XO holde fortet i 8 år til. Håper MS i så fall har lært at valgfrihet er betre enn alskens påbud. Da kan det bli andre boller når Xbox4VR kjem...

Advarsel: Min subjektive mening om VR og spill.

 

Jeg tror ikke psvr er noe som kommer til å bli en stor slager på første generasjon. Mye fordi pris og ytelse vil snevre inn markedet veldig.

 

Husk at den kommer til å yte betraktelig dårligere enn Oculus Rift og være like dyr som en spillkonsoll alene. I tillegg er jeg redd for at VR brillene ikke vil ha noen lang effekt da de fleste spillene stort sett vil være ganske like.

 

Ja, en imponerende teknologi, noe helt nytt som tar pusten fra deg første gang du prøver de, men som man dessverre går fort lei av og glemmer.

 

Nå har jeg ingen statistikk, men jeg gjetter at de fleste som har allerede investert i Oculus Rift neppe har brukt den så enormt mye.

 

Og ja. Jeg er klar over at det ikke har kommet noen helhetlige spillopplevelser på Rift og at en pc + Rift er dyrere enn en ps4+psvr.

 

Poenget mitt er at jeg tror at psvr er det som ender som en fotnote til slutt.

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg sku vel advart om at eg severte mi subjektive meining og, men håper di fleste skjønte det da. Blir moro å sjå kven av oss som får rett eller eventuellt at vi begge er på ville veier. :)

 

Har trua på at VR blir betre enn spilling på vanlig skjerm pga innlevelse og opplevelse. Alt som skal til er at VR får nokre gode spill som gjev det lille ekstra som gjere at man ikkje orker å spille første persons spill på vanlig skjerm etter å ha prøvd VR.

 

Har ingen problem med å sjå at mange vil unnlate å prøve VR pga at det koster ekstra, men sjansen er og stor for at mange nok er klar for VR på di platformer di ynskje. Nokon må uannsett starte festen og eg ser på desse 3 store VR-tilbydere som at VR har fått ein god mulighet til å bli ein ny standard inna noko av spillinga. Sjølv ser eg inga nytte i å spille tredje persons synsvinkel med VR, men eg kan ta feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

Moteriktig? hahahahaha

Ikke sant, det ble nevnt tidligere i tråden at det var mer moteriktig å kjøpe ps4... :p

Sannheten svir. Dere vet selv at PS4 ikke har noe å by på, men dere velger heller å lure dere selv til å tro at den har det, for å rettferdiggjøre kjøpet ovenfor dere selv. :)
Lol. Jeg har ingen av delene, men PS4 frister likevel mest. Jeg har med andre ord ingenting å rettferdiggjøre.

Hvordan er online på Xbox? Blir det ikke kjedelig å måtte spille mot samme folk hele tiden? ??

Lenke til kommentar

Eg sku vel advart om at eg severte mi subjektive meining og, men håper di fleste skjønte det da. Blir moro å sjå kven av oss som får rett eller eventuellt at vi begge er på ville veier. :)

 

Har trua på at VR blir betre enn spilling på vanlig skjerm pga innlevelse og opplevelse. Alt som skal til er at VR får nokre gode spill som gjev det lille ekstra som gjere at man ikkje orker å spille første persons spill på vanlig skjerm etter å ha prøvd VR.

 

Har ingen problem med å sjå at mange vil unnlate å prøve VR pga at det koster ekstra, men sjansen er og stor for at mange nok er klar for VR på di platformer di ynskje. Nokon må uannsett starte festen og eg ser på desse 3 store VR-tilbydere som at VR har fått ein god mulighet til å bli ein ny standard inna noko av spillinga. Sjølv ser eg inga nytte i å spille tredje persons synsvinkel med VR, men eg kan ta feil.

Jeg tar selvfølgelig høyde for å ta feil, men jeg er redd de store spillopplevelsene uteblir mye pga. Prisen.

 

Bare til sammenlikning når kinect kom til xbox 360, det var ikke spesielt dyrt sammenliknet med psvr. Allikevel var det nesten ingen som kjøpte det og derfor lot de større spillutviklerene være å lage spill til den fordi markedet var så snevert. Derfor ble det bare en haug med dårlige spill som ingen interesserte seg for. Samme skjedde med PS move.

 

Nå har sony en god del spillstudioer som er gode på innovasjon. Bare se hva media molecule gjorde med psvita med tearaway og hva studio japan gjorde med gravity rush, også på psvita. Dersom Sony greier å få med utviklerene på dette så kan det bli bra. Men jeg redd de uteblir og man sitter igjen med et par halvgode skrekkspill man fort går lei og andre passive opplevelser som fort går i glemmeboka.

 

Men ja. Jeg kan ta feil xD

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Online på Xbox er bedre, og man må ikke spille mot samme folk... hvor har du det fra? Er ikke rart PS4 frister dersom du er så feilinformert...

Online på Xbox er hverken bedre eller dårligere. Det er ingen steder man kan dokumentere at den ene er bedre enn den andre.

 

Du får gjenta det for deg selv når PSN er nede for ørtende gang. Mitt tips er at det "smeller" omkring juletider, og at da alle sauene vil komme seg på ulika fora og klage på Sony... da skal jeg le godt igjen!  ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
 
Du får gjenta det for deg selv når PSN er nede for ørtende gang. Mitt tips er at det "smeller" omkring juletider, og at da alle sauene vil komme seg på ulika fora og klage på Sony... da skal jeg le godt igjen! ;)

Spoken like a true disciple :) ingen klager mer på Sony enn det du gjør så da er jo du blant de som bræker høyest :p

Endret av The Doctor
Sitatpyramide
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du får gjenta det for deg selv når PSN er nede for ørtende gang. Mitt tips er at det "smeller" omkring juletider, og at da alle sauene vil komme seg på ulika fora og klage på Sony... da skal jeg le godt igjen!  ;)

 

 

 

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan bruke dette som et argument når XBL også var nede på grunn av det samme. I motsetning til Xbox One, så kunne de som hadde fått en Playstation 4 i julegave i det minste spille offline, mens du må være online for å i det hele tatt kunne starte en Xbox One som akkurat er tatt ut av boksen. Ellers er PSN og XBL nede fra tid til annen.

Endret av The Doctor
Sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...