Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med hva vi får se til E3 fra de nye konsollene? Er det noen gode rykter om spill eller noe som vil stikke seg ut fra MS og/eller Sony?

 

Vi får vel se noe fra Project Morpheus til PS4 regner jeg med? Og mener å ha hørt rykter om at MS også har noe VR planer, tror dere de vil vise noe fra det? Hvis de begge kommer med VR tror jeg det kan bli fart i svingene, og at VR faktisk kan bli noe denne gangen. Med stor konkuranse kan det bli prestisje og et godt kjøpsargument om hvem som har den beste VR-løsningen.

 

tror jeg fikk peisa gjennom totalt 130 spill i PS3/xbox360 genrasjonen.

trodde det var mye :p

Vil ikke si det er så lite det. Er mer enn meg. xD Har til nå 73 spill spilt samlet på PS3, PS4 og Vita. Dog har jeg nesten like mange spill liggende som jeg ikke har startet på ennå. Trodde også jeg spilte mye. :p

 

Jeg vil si 1 time daglig var litt lite til å kalle dedikert, blir jo bare 365 timer i året. Jeg spiller nok i alle fall mer enn det. Alikevel er jeg ikke i nærheten så rask som iL ImMorTaL over her. Tror det har noe med at jeg er veldig nøye med at jeg vil gjøre spillet helt ferdig før jeg begynner på et nytt, og jeg fokuserer som regel kun på et spill av gangen.

Lenke til kommentar

De der "X spill kjører i 900p på Xbox One og 1080P på PS4"-overskriftene begynner å bli gamle. Vi fatte det nå, PS4 er kraftigere og vil gjennomgående ha bedre multiplattformspill. Kan vi ikke bare la den døde hesten ligge nå? Så får de som faktisk eier begge konsollene bruker Digital Foundrys artikler for å finne ut hvilken versjon av spillet de vil kjøpe. For oss andre er det ganske irrelevant hva som kjører best på Xbox One og PS4, ettersom vi bare har én av konsollene uansett, og forskjellene bare er mulige å se hvis man har begge versjonene kjørende side om side.

 

(Før noen angriper meg, jeg eier for øyeblikket bare en PS4.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De der "X spill kjører i 900p på Xbox One og 1080P på PS4"-overskriftene begynner å bli gamle. Vi fatte det nå, PS4 er kraftigere og vil gjennomgående ha bedre multiplattformspill. Kan vi ikke bare la den døde hesten ligge nå? Så får de som faktisk eier begge konsollene bruker Digital Foundrys artikler for å finne ut hvilken versjon av spillet de vil kjøpe. For oss andre er det ganske irrelevant hva som kjører best på Xbox One og PS4, ettersom vi bare har én av konsollene uansett, og forskjellene bare er mulige å se hvis man har begge versjonene kjørende side om side.

 

(Før noen angriper meg, jeg eier for øyeblikket bare en PS4.)

 

Det er ikke verre enn å ikke delta i PS4 vs. Xbox One-tråden :)

 

Jeg for min del setter pris på å få vite mest mulig om forskjellene mellom konsollene frem til jeg kjøper konsoll for denne generasjonen selv, og hvilken konsoll som leverer best er veldig relevant for mitt valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg merker ikke forskjell på en 720p VS en 1080p film på min 55 tommer tv, men på en monitor merker jeg forskjell.

 

Da må du komme deg til optikeren. Eller kjøpe deg et bedre TV.

 

 

Det må nevnes at jeg sitter ca 4 til 4.5 m fra tv, men 0.4m fra monitoren.

Lenke til kommentar

 

Jeg merker ikke forskjell på en 720p VS en 1080p film på min 55 tommer tv, men på en monitor merker jeg forskjell.

 

Da må du komme deg til optikeren. Eller kjøpe deg et bedre TV.

 

Stemmer, ser VELDIG stor forskjell på 720 vs 1080, nesten som forskjellen på vhs og dvd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kan vi ikke få en sammenligning av alle de nye nextgen Spillmotorene som kommer? :) Det er ikke store forskjellen mellom konsollene likevel. Lightning and smoke. so what.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

De der "X spill kjører i 900p på Xbox One og 1080P på PS4"-overskriftene begynner å bli gamle. Vi fatte det nå, PS4 er kraftigere og vil gjennomgående ha bedre multiplattformspill. Kan vi ikke bare la den døde hesten ligge nå? Så får de som faktisk eier begge konsollene bruker Digital Foundrys artikler for å finne ut hvilken versjon av spillet de vil kjøpe. For oss andre er det ganske irrelevant hva som kjører best på Xbox One og PS4, ettersom vi bare har én av konsollene uansett, og forskjellene bare er mulige å se hvis man har begge versjonene kjørende side om side.

 

(Før noen angriper meg, jeg eier for øyeblikket bare en PS4.)

 

Det er ikke verre enn å ikke delta i PS4 vs. Xbox One-tråden :)

 

Jeg for min del setter pris på å få vite mest mulig om forskjellene mellom konsollene frem til jeg kjøper konsoll for denne generasjonen selv, og hvilken konsoll som leverer best er veldig relevant for mitt valg.

 

Amen

Lenke til kommentar

 

De der "X spill kjører i 900p på Xbox One og 1080P på PS4"-overskriftene begynner å bli gamle. Vi fatte det nå, PS4 er kraftigere og vil gjennomgående ha bedre multiplattformspill. Kan vi ikke bare la den døde hesten ligge nå? Så får de som faktisk eier begge konsollene bruker Digital Foundrys artikler for å finne ut hvilken versjon av spillet de vil kjøpe. For oss andre er det ganske irrelevant hva som kjører best på Xbox One og PS4, ettersom vi bare har én av konsollene uansett, og forskjellene bare er mulige å se hvis man har begge versjonene kjørende side om side.

 

(Før noen angriper meg, jeg eier for øyeblikket bare en PS4.)

 

Det er ikke verre enn å ikke delta i PS4 vs. Xbox One-tråden :)

 

Jeg for min del setter pris på å få vite mest mulig om forskjellene mellom konsollene frem til jeg kjøper konsoll for denne generasjonen selv, og hvilken konsoll som leverer best er veldig relevant for mitt valg.

Men du vet allerede at PS4 er kraftigere ... alle vet det, alle sammenligninger har vist det. Såklart skal dere få lov til å diskutere hvilken konsoll som er best til deres behov, og hvilken som har funksjonene og spillene som apellerer mest. Men den maskinen som kommer til å yte best på multiplqttformspill er helt klart PS4.

 

Jeg ser definitivt nytten til denne tråden. Men hvilken konsoll som er kraftigst er allerede avgjort. Kan vi ikke heller snakke om hvilken maskin som har de beste spillene? Det er langt mer interessant.

 

Min kritikk er uansett mest rettet mot spillmediene. Det er de som spyr ut flame bait for å få mer klikk.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

De der "X spill kjører i 900p på Xbox One og 1080P på PS4"-overskriftene begynner å bli gamle. Vi fatte det nå, PS4 er kraftigere og vil gjennomgående ha bedre multiplattformspill. Kan vi ikke bare la den døde hesten ligge nå? Så får de som faktisk eier begge konsollene bruker Digital Foundrys artikler for å finne ut hvilken versjon av spillet de vil kjøpe. For oss andre er det ganske irrelevant hva som kjører best på Xbox One og PS4, ettersom vi bare har én av konsollene uansett, og forskjellene bare er mulige å se hvis man har begge versjonene kjørende side om side.

 

(Før noen angriper meg, jeg eier for øyeblikket bare en PS4.)

Det er ikke verre enn å ikke delta i PS4 vs. Xbox One-tråden :)

 

Jeg for min del setter pris på å få vite mest mulig om forskjellene mellom konsollene frem til jeg kjøper konsoll for denne generasjonen selv, og hvilken konsoll som leverer best er veldig relevant for mitt valg.

Men du vet allerede at PS4 er kraftigere ... alle vet det, alle sammenligninger har vist det. Såklart skal dere få lov til å diskutere hvilken konsoll som er best til deres behov, og hvilken som har funksjonene og spillene som apellerer mest. Men den maskinen som kommer til å yte best på multiplqttformspill er helt klart PS4.

 

Jeg ser definitivt nytten til denne tråden. Men hvilken konsoll som er kraftigst er allerede avgjort. Kan vi ikke heller snakke om hvilken maskin som har de beste spillene? Det er langt mer interessant.

 

Min kritikk er uansett mest rettet mot spillmediene. Det er de som spyr ut flame bait for å få mer klikk.

 

 

Jeg vet at PS4 enn så lenge har klart å levere bedre ytelse og/eller grafikk, men jeg vet jo ikke hvorvidt dette kommer til å fortsette i samme grad, bli utjevnet etter hvert eller om PS4 kommer til å dra ifra ytterligere etterhvert som teknologien utvikler seg.

 

Forskjellen i kraft har flere ganger vært gjenstand for diskusjon og innvirkningen denne har på ytelsen i spill trenger ikke være konstant. Derfor er det absolutt nyttig å se hvorvidt denne tendensen holder seg noenlunde på dagens nivå, eller om det endrer seg.

 

Ellers er jeg enig i at andre aspekter som spill er mer interessant, men da må nesten noen dra i gang en diskusjon om disse her i tråden, om det er det de ønsker. Jeg synes ikke det er så voldsomt mange spennende eksklusiver til noen av konsollene så langt og jeg tror det kan være noe av grunnen til at det ikke er så voldsomt mye å diskutere. Personlig synes jeg Kinect er den mest spennende forskjellen mellom konsollene, men da det skjer lite på den fronten og Microsoft sine siste annonseringer indikerer at Kinect ikke blir det store denne generasjonen heller er det ikke så mye å diskutere.

 

Forskjellen i ytelse mellom de to konsollene vil nødvendigvis være ett interessant tema for mange så lenge det ikke finnes noen gitt fasit eller mal. Om man ønsker å diskutere andre aspekter er det mye mer matnyttig å starte en diskusjon om disse, heller enn å klage på at andre diskuterer noe de synes er interessant.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg merker ikke forskjell på en 720p VS en 1080p film på min 55 tommer tv, men på en monitor merker jeg forskjell.

 

Da må du komme deg til optikeren. Eller kjøpe deg et bedre TV.

 

Stemmer, ser VELDIG stor forskjell på 720 vs 1080, nesten som forskjellen på vhs og dvd.

 

Har ikke mammaen din lært deg at det er stygt å lyve?

Lenke til kommentar

Rart hvordan folk kommer til en PS4 vs Xbox one tråd og forventer at de ikke skal sammenlignes. Fint å diskutere hvem som har best spill og kontroll, men det vil alltid bunne ut i subjektive meninger. Det vil ikke ytelsen til konsollene gjøre, og derfor er det aktuelt i denne tråden. Selv om det etter min mening er langt mindre viktig enn feks spillutvalg og kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...