Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trenger man å se inn i fremtiden for å vite at DDR5 overgår DDR3? Hvordan forklarer du lavere oppløsning i Battlefield 4, og at det ryktes en enda større forskjell i CoD Ghosts?

 

Rot med SDK (software development kit) til MS er en av grunnene til dette. Samt utviklerne har problemer med ESRAM.

 

Vil XBO få en kraftig nok boost til å kunne kjøre i samme oppløsning og ytelse som PS4 når utvikler verktøyene er blitt bedre? Eller når dem får utnyttet ESRAM på en bedre måte?

 

Det er vet vi ikke enda. Men jeg ville ihvertfall ikke vært så bombastisk med mine uttalelser rundt dette så tidlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det trenger ikke nødvendigvis å ha noe med grafikk og ytelse å gjøre, selv om Xbox One kanskje har et mer fristende utvalg av lanseringstitler.

 

Tror ikke du helt tok poenget ? Men ja, Larzen utdyper nedenfor :)

 

Forresten folkens, Sony har fjernet salgsdato for spill og tilbehør rundt PS4. Bestillte Shadow Fall og BF4 for PS4 på Gamestop i dag, de skulle ringe når de fikk spillene inn så kunne jeg hente de da .

 

http://www.igameresponsibly.com/2013/10/29/sony-removed-street-dates-ps4-launch-software/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Tror ikke du helt tok poenget ? Men ja, Larzen utdyper nedenfor :)

 

Forresten folkens, Sony har fjernet salgsdato for spill og tilbehør rundt PS4. Bestillte Shadow Fall og BF4 for PS4 på Gamestop i dag, de skulle ringe når de fikk spillene inn så kunne jeg hente de da .

 

http://www.igameresponsibly.com/2013/10/29/sony-removed-street-dates-ps4-launch-software/

 

Kunne tenke meg en dualshock 4 nå. Leke litt med den før konsollen ankommer. Noen som har sett den i butikk?

Lenke til kommentar

 

Rot med SDK (software development kit) til MS er en av grunnene til dette. Samt utviklerne har problemer med ESRAM.

 

Vil XBO få en kraftig nok boost til å kunne kjøre i samme oppløsning og ytelse som PS4 når utvikler verktøyene er blitt bedre? Eller når dem får utnyttet ESRAM på en bedre måte?

 

Det er vet vi ikke enda. Men jeg ville ihvertfall ikke vært så bombastisk med mine uttalelser rundt dette så tidlig.

 

Når noen velger å lansere konsollen sin til en gitt tid, så kan man ikke komme og si at det er for tidlig.

Lenke til kommentar

 

Rot med SDK (software development kit) til MS er en av grunnene til dette. Samt utviklerne har problemer med ESRAM.

 

Vil XBO få en kraftig nok boost til å kunne kjøre i samme oppløsning og ytelse som PS4 når utvikler verktøyene er blitt bedre? Eller når dem får utnyttet ESRAM på en bedre måte?

 

Det er vet vi ikke enda. Men jeg ville ihvertfall ikke vært så bombastisk med mine uttalelser rundt dette så tidlig.

Microsoft har rot i systemet fordi maskinen er rusha. jeg er 99% sikker på at MS aldri planla å lansere maskinen i 2013, men i 2014, også pga. at Kaz sa i et intervju at han ikke ser vitsen med å annonser maskinen før etter MS har annonsert sin (Kilde: Sony Will Let Microsoft Make First Move) og plutselig overrasker Kaz og Sony med en PS4 annonsering i februar slik at MS må fram skyve planene og rushe maskinen.

 

Det er nok derfor det har kommet så mange rykter i det siste om at OSet og Xbox LIVE på Xbone er uferdig, den skulle ikke lanseres i år.

 

I tillegg er det bekreftet av folk som prøvde maskinen på denne Xbox Road Tour elelr hva den heter at de ikke fikk lov i å sjekke ut OSet, kun teste ut spillene.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

 

Trenger man å se inn i fremtiden for å vite at DDR5 overgår DDR3? Hvordan forklarer du lavere oppløsning i Battlefield 4, og at det ryktes en enda større forskjell i CoD Ghosts?

 

ESRAM'en kommer nok til å ta igjen en god del av fordelen til GDDR5, det er mer tvilsomt at Xbox One har noe "secret sauce" som veier opp for 50% flere CU og 100% flere ROPs. Men mye vil komme ann på dyktigheten og resursene til spill utviklerne mtp eksklusive spill.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

 

Når noen velger å lansere konsollen sin til en gitt tid, så kan man ikke komme og si at det er for tidlig.

 

Jeg skjønner det er veldig viktig å påpeke at XBO er muligens forhastet ut i markedet. Det er nok ikke så langt ifra sannheten, spesielt når en leser at det er endel problemer med SDK. Men det forandrer ikke at når utviklere får en SDK som er bedre og at når en forstår hvordan en kan utnytte ESRAM at spill som BF4 kan få samme oppløsning og bli helt identisk til PS4 versjonen.

 

En får bare håpe at dem ikke er alt for langt unna å få dreisen på det. Slik at en får en så lik visuell opplevelse som mulig på lansering eller i kort tid etterpå. Men uansett så kan jeg aldri tro normale konsoll spillere kommer til å se nevneverdige forskjeller om dem kommer hjem til sin XBO etter å ha være hos en kompis som har PS4.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...