Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HtLe2Xs.png

 

Hahaha.

 

 

 

Men, nå sa jo også Microsoft dette da, om Mass Effect:

 

"With both Mass Effect titles launching first on Xbox 360 combined with the wealth of available paid downloadable content on Xbox Live today, Xbox 360 remains the best place to experience the Mass Effect franchise," a representative said in a statement given to IGN.

 

Mass Effect 1, first published by Microsoft in 2007, will remain exclusive to Xbox 360.

 

"And the original Mass Effect is absolutely an Xbox 360 exclusive, making Xbox 360 the only place to get the full Mass Effect experience," the company added.

Hoved forskjellen er at her er deal med utgiveren, mens Mass Effect var en utgivelse deal mellom BioWare og Microsoft før BioWare ble kjøpt opp av EA, dermed gikk utgivelseavtalen i dass.

Lenke til kommentar

 

Absolutt sant. Men da kunne de hatt ENDA flere! :)

 

 

Jeg er spent på hva denne gjengen driver med jeg.

Hehe. Sant det. De burde prøve å åpne et skikkelig WRPG-studio nå som Fable-serien ser ut til å ha tatt steget fullstendig over til action-adventure sjangeren. Eller kanskje et studio dedikert til å videreføre Crackdown-serien.

Vi vet fortsatt svært lite om MS Osaka. Det er mulig at det blir et fullverdig AAA-studio, men det er også mulig at det kan ende opp som et Mistwalker-lignende studio. Dvs at de kommer opp med ideene, men at de får andre studioer(som Artoon) til å utvikle selve spillet. Det ryktes for øvrig at MS har sikret seg eksklusive rettigheter til et spill fra Platinum Games (ifølge Cboat).

 

Jeg er første og fremst spent på hva Black Tusk Studios driver med jeg. Vedder på at det blir no jævla fett noe.

De har iallefall ansatt en haug med dyktige utviklere med erfaring fra DICE, Crytek, Bungie, Blur Studios, Relic, Ubisoft og så videre. Blir spennende å se hva spillet deres går ut på.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

 

Hvis man ser på skjermkort var Xenos på nivå med X1800 og 7800GTX, men de var nok noe raskere med dobbelt så mange ROPs og dobbelt så bred minnebuss. Man hadde også SLi på den tiden. Da PS3 ble lansert var 8800GTX ute, og den var langt kraftigere enn RSX.
Forskjellen er mer ekstrem denne omgangen ja, men når man ser på strømforbruket på high-end gaming PC'er i dag og iforhold til 2005 så er det klart at next-gen konsollene ikke kunne ha holdt følge. Dem kunne ha dratt det lenger enn hva dem har gjordt, men hvis man ser på transistorer antallet fra PS3 GPU'en til PS4 GPU'en så har det økt mer enn transistor antallet fra Xbox GPU'en til PS3 eller Xbox360 GPU'en. Ca. 9.3x vs 5x. Det er ikke så tragisk heller.

 

Moores law?

 

Det er ikke akkurat en overraskelse at man øker x antall transistorer mellom 2 år nå og 2 år for 10 år siden f.eks. så det er jo ikke akkurat like imponerende lengre. I det minste hadde jeg og sikkert mange andre håpet at de hadde pressentert noe som i hvertfall skulle være best i ei kort stund. Nå lanserer de jo noe som omtrent er utdatert fra første stund.

 

Reaksjonene som flommet når ryktene rundt GPU'e kom var jo ikke akkruat flotte. Folk var skuffet rett og slett og man håpet at de var falske. Det var dem jo ikke..

 

Dog en ny generasjon konsoller er uansett viktig nå slik at grafikken og innovasjonen der kan ta et hopp fremover. Slik er det når konsollene bremser utviklingen fremfor å dytte den fremover - slik det har blitt nå.

Lenke til kommentar

Moores law?

 

Det er ikke akkurat en overraskelse at man øker x antall transistorer mellom 2 år nå og 2 år for 10 år siden f.eks. så det er jo ikke akkurat like imponerende lengre. I det minste hadde jeg og sikkert mange andre håpet at de hadde pressentert noe som i hvertfall skulle være best i ei kort stund. Nå lanserer de jo noe som omtrent er utdatert fra første stund.

 

Reaksjonene som flommet når ryktene rundt GPU'e kom var jo ikke akkruat flotte. Folk var skuffet rett og slett og man håpet at de var falske. Det var dem jo ikke..

 

Dog en ny generasjon konsoller er uansett viktig nå slik at grafikken og innovasjonen der kan ta et hopp fremover. Slik er det når konsollene bremser utviklingen fremfor å dytte den fremover - slik det har blitt nå.

 

GeForce 7800GTX (2005) har en TDP på 81W, GeForce Titan (2013) har en TDP på 250W. Selv om vi ser bort ifra multi-GPU oppsett var det helt urealistisk å forvente at neste generasjons konsollene skulle ligge på linje eller være bedre enn PC.
Overgangen til nye produksjons prosesser av chiper og dermed økningen av transistorer har gått markant tregere etter 2009 (dette er noe som blir stadig vanskeligere og dyrere). Det betyr dog også at økningen av PC GPU ytelse vil ikke gå i nærheten så raskt som det har gjordt i PS360 æraen, med mindre noe revolusjonerende skjer.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

IJkje0R.png

 

 

Hahahaha. Oh damn!

Kunne ikke brydd meg mindre om Titanfall, dessuten er jeg sterkt i mot både EA og MS i måten de gjør det på. EA griske som alltid, gir rett faen i utviklerne. Microsoft like griske de også, ikke noe bedre selv.

 

Timed exclusives som er kjøpt og betalt, fuck det. Er jo bare å kjøpe på PC uansett? :)

Lenke til kommentar

Du om det. Titanfall har høstet lovord i hele høst, og kan fort bli en virkelig storselger. At MS klarte å få istand en slik avtale er det beste de har gjort markedsmessig det siste halvåret.

Jeg vil tro sadfacene på Twitter fra utviklerne er mer for show, og goodwill til evt senere prosjekt. Du kan banne på at det klinger jævli godt i kassen til respawn også. Stor mengde penger nå> ukjent sum penger når de evt hadde sluppet til ps4 6 mnd down the line. Dessuten slipper de å bruke ressurser på å porte spillet, og kan komme tidligere i gang med neste spill.

 

MS har gjort det eneste riktige slik situasjonen ser ut nå.

Å kjøpe seg til rettighetene til et spill har flere fordeler over å faktisk starte et nytt studio og en ny franchise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke brydd meg mindre om Titanfall, dessuten er jeg sterkt i mot både EA og MS i måten de gjør det på. EA griske som alltid, gir rett faen i utviklerne. Microsoft like griske de også, ikke noe bedre selv.

 

Timed exclusives som er kjøpt og betalt, fuck det. Er jo bare å kjøpe på PC uansett? :)

 

Titanfall 2 kommer på PS4.

Lenke til kommentar

Ja, de har virkelig vært uheldig med publishers. Ikke å skyve under en stol at dette var et dickmove av EA. Og det kan jo være at avtalen mellom EA og Respawn gir cash basert på salg, og at pengene fra avtalen med MS ikke drypper på Respawn i det hele tatt. Isåfall skjønner jeg sadfacen bedre. Men at West og Zampella er super lei seg for at de ikke fikk lov å lage dette ene spillet til PS4 tror jeg ikke på et sekund.

Krangelen med Activision var aldri om utgivelse av spill på den ene eller andre konsollen. Den var kun om penger.

Lenke til kommentar

I forhold til forventet er forskjellen i PS4 sin favør sjokkerende stor... oppløsning, effekter OG FPS??? xbox one online biten er bygd opp likt som på ps3 for å lette for apps, tv, kinect etc.. Så en downgrade fra xbox 360 er faktisk en realistisk scenario når det gjelder stabilitet på online delen.

 

Gikk fra å importere xbox one fra Tyskland day one til usikker på om jeg kommer til å kjøpe den i det hele tatt??? Eneste grunnen til at jeg tviler foreløpig er Titanfall som ser sykt bra ut.

 

Aldri trodd jeg skulle si dette seriøst men: "preorder canceled". Regner uansett med at MS må komme med et prisdropp siden de ligger en halv generasjon bak. Eneste spørsmålet som gjenstår nå er, hvordan f... få tak i en PS4 til launch???

Lenke til kommentar

I forhold til forventet er forskjellen i PS4 sin favør sjokkerende stor... oppløsning, effekter OG FPS??? xbox one online biten er bygd opp likt som på ps3 for å lette for apps, tv, kinect etc.. Så en downgrade fra xbox 360 er faktisk en realistisk scenario når det gjelder stabilitet på online delen.

 

Gikk fra å importere xbox one fra Tyskland day one til usikker på om jeg kommer til å kjøpe den i det hele tatt??? Eneste grunnen til at jeg tviler foreløpig er Titanfall som ser sykt bra ut.

 

Aldri trodd jeg skulle si dette seriøst men: "preorder canceled". Regner uansett med at MS må komme med et prisdropp siden de ligger en halv generasjon bak. Eneste spørsmålet som gjenstår nå er, hvordan f... få tak i en PS4 til launch???

 

Du får overnatte utenfor en butikk som tar inn PS4. ;)

 

Titanfall blir ikke lansert før i mars, og bør Xbox One uansett være kommet til Norge, så ingen grunn til å bestille fra Tyskland, om du fremdeles skal ha den da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...