Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Best mulig grafikk er mer en bare antall pixler

Anti alising, texture detaljer, div filter, skygge detaljer har også mye og si.

 

Syns forsjellene av BF4 var minimal, blir uansett spennende og se forsjellene på COD Ghost, syns til og med 1080p versjonen til PS4 såg ræva ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ærlig talt kan vel begge konsollene kjøre 1080p og det er mer enn nok. Generasjonen etter vil vel kunne spille 4k spill også og 8k video.

 

Det som teller er at pc ikke må ha dårlige porter neste år.

Lenke til kommentar

For de som mener 720 er omtrent det samme som 1080p, tar feil.

Beste eksempelet er å se på en HD kanal på tv også setter du på en blu-ray film etterpå.

Eller enda bedre koble en PC opp til TV og start et spill så kan du bytte mellom 720p og 1080p.

 

PS4 har bedre hardware og da er det logisk at de kommer best ut (grafikk og ytelse)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som mener 720 er omtrent det samme som 1080p, tar feil.

Beste eksempelet er å se på en HD kanal på tv også setter du på en blu-ray film etterpå.

Eller enda bedre koble en PC opp til TV og start et spill så kan du bytte mellom 720p og 1080p.

 

PS4 har bedre hardware og da er det logisk at de kommer best ut (grafikk og ytelse)

 

Ett TV signal er mye mer komprimert enn en blu-ray. Dårlig eksempel.

 

Og det er vel ingen som påstår at PS4 har dårligst HW?

 

Det er ikke lett å se forskjell på 720p og 1080p video i bevegelse. Hvis ikke man er spesiellt interessert og vet hva man skal se etter, eller ser på stillbilder. Det blir litt som vinsmaking. Den gjennomsnittlige brukeren legger ikke merke til det.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke lett å se forskjell på 720p og 1080p video i bevegelse. Hvis ikke man er spesiellt interessert og vet hva man skal se etter, eller ser på stillbilder. Det blir litt som vinsmaking. Den gjennomsnittlige brukeren legger ikke merke til det.

Problemet er jo at 90% her inne er jo over gjennomsnittlige brukere. Vi legger merke til sånt.

 

 

Jeg må si jeg er skuffet over hva som har kommet fra, mtp på ytelsesforskjell på X1 og PS4, men jeg tar det fortsatt med ro. Om de får utnyttet hardwaren litt bedre etterhvert, så blir det nok ikke å bety noe uansett.

 

 

Er spillene som kommer som telles uansett.

Lenke til kommentar

For de som mener 720 er omtrent det samme som 1080p, tar feil.

Beste eksempelet er å se på en HD kanal på tv også setter du på en blu-ray film etterpå.

Eller enda bedre koble en PC opp til TV og start et spill så kan du bytte mellom 720p og 1080p.

 

PS4 har bedre hardware og da er det logisk at de kommer best ut (grafikk og ytelse)

Tenk å si at det ikke er stor forskjell mellom 720p native og 1080p native. Dem burde sjekke synet. Har testet det i praksis. Fyrte opp et pc spill på low i 720p. Så raskt hvor dårlig det ser ut. Så tok jeg samme skjermen og grafikkinnstillingene og kjørte opp 1080p, stor forskjell selvom jeg hadde low på alle innstillinger.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at 90% her inne er jo over gjennomsnittlige brukere. Vi legger merke til sånt.

 

 

Jeg må si jeg er skuffet over hva som har kommet fra, mtp på ytelsesforskjell på X1 og PS4, men jeg tar det fortsatt med ro. Om de får utnyttet hardwaren litt bedre etterhvert, så blir det nok ikke å bety noe uansett.

 

 

Er spillene som kommer som telles uansett.

 

Vel, det som har blitt sagt av veldig sikre kilder er at 720p, og kanskje 900p vil bli standard på Xbox One, da minnet i hovedsak utgjør et problem. Veldig mange spill til PS4 er bekreftet 1080p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...