Gå til innhold

Next Xbox Reveal, 21. mai, 1900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens!!

 

Litt viktig å få med seg fra wired artikkelen

 

1. Hvis du kjøper et spill blir den aktivert opp mot din xbox live id. Du trenger derfor IKKE å ha spillet inn i maskinen når du skal spille det igjen. Det blir automatisk installert på HDD. Men du trenger ikke å ha spillet inni for å spille det fra HDD.

 

2. Tar du med spillet til en venn eller annen konto, kan han betale en avgift for å installere spillet på sin HDD. Dette er for å stoppe at jeg kan dra rundt med spill og alle kan installere det osv. Betaler han denne avgiften har han spillet for evig på sin xbox live konto. Derfor blir denne avgiften høy.

 

3. Det som ikke MS ville svare på er hva som skjer hvis jeg tar med meg fifa 14 til Zeph fks og vi skal game Fifa, men han vil ikke betale avgiften fordi vi skal bare spille det den kvelden.... Det er det store spørsmålet... Fjerner de denne muligheten. sååå

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tragisk at andregangs eiere av et bruktspill sitter bak en betalingsmur, jeg lurer på hvor stor gebyret blir for å installere det samme spillet på en annen konsoll for andregang? Nesten like mye som nytt?

Lenke til kommentar

eeeeh

 

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."

 

"But while Sony is promising that PlayStation 4 users will indeed be able to play PlayStation 3 games at some point, by streaming them from the cloud, Microsoft is not promising any such thing for Xbox One. When we specifically asked Whitten whether the company had any streaming option or download option for existing Xbox 360 games for the Xbox One, he confirmed that there was no such thing in the works at Microsoft."

Lenke til kommentar

3. Det som ikke MS ville svare på er hva som skjer hvis jeg tar med meg fifa 14 til Zeph fks og vi skal game Fifa, men han vil ikke betale avgiften fordi vi skal bare spille det den kvelden.... Det er det store spørsmålet... Fjerner de denne muligheten. sååå

 

Da må du logge inn med din profil på hans konsoll og være den som starter spillet.

 

 

Med deg på den. Håpar at den relativt like arkitekturen gjere at vi raskare får fleire og betre portar til PC.

 

Det er jo positivt da. Fingre krysset

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei ekke sånn det ble fortalt.

 

Din problemstilling ble vel ikke direkte fortalt? Så da antar jeg at det blir sånn, siden spilla blir kobla opp til din konto. Den kan du jo dra med deg rundt hvor du vil.

Ellers antar jeg at denne bruktspill-avgiften blir på 60$/600NOK. Og kanskje gå ned til halvparten etter 2-3 år. Noe annet vil overraske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...