Gå til innhold

Innvandrer opptøyene i Huseby, Stockolm.


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Uten ikke-vestlig innvandring til USA har du ingen Silicon Valley!

 

Teknologigigantane er begynt å desentralisere virksomhetene sine, og Silicon Valley er begynt å dø ut. Så det ser ut som den ikkje vestlige innvandringa ikkje har gjort noko for å redde det. Heller kanskje det omvendte.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknologigigantane er begynt å desentralisere virksomhetene sine, og Silicon Valley er begynt å dø ut. Så det ser ut som den ikkje vestlige innvandringa ikkje har gjort noko for å redde det. Heller kanskje det omvendte.

 

Ikke vestlige innvandrere til USA bidro mye til Silicon Valley og andre teknologiske sektorer. Uten dem ville du ikke finne saa mange IT selskap idag.

 

In 2006, Vivek Wadhwa, Director of Research at the Entrepreneurship Center at Duke University, and his research team collaborated with Saxenian to update her work. Their conclusion was that the Silicon Valley trend had become a nationwide phenomenon. For U.S. high tech companies founded between 1995 and 2005, nearly a quarter had a chief executive or lead technologist who was foreign-born. These companies generated over $50 billion in revenue and created 450,000 jobs in 2005. In Silicon Valley, the share of immigrant-founded startups had risen to more than half of all startups.

In a January 2012 Inc. magazine article, Vivek Wadhwa concludes that “Indians were the most numerous of the high tech company founders. They had founded more startups than the next four groups (from Britain, China, Taiwan, and Japan) combined. The proportion of Indian-founded startups in Silicon Valley startups had increased from 7 percent to 15.5 percent, even though Indians make up just 6 percent of the Valley’s working population.”

 

http://tmunroe.wordpress.com/2012/07/02/contribution-of-asian-americans-to-the-economy/

Lenke til kommentar

Teknologigigantane er begynt å desentralisere virksomhetene sine, og Silicon Valley er begynt å dø ut. Så det ser ut som den ikkje vestlige innvandringa ikkje har gjort noko for å redde det. Heller kanskje det omvendte.

Hvis det er tilfellet så er det trolig på grunn av mangel på høykvalifisert innvandring, og Californias overreguleringer, ikke på grunn av for høy innvandring.

 

USA var et mekka for høykvalifisert innvandring tidligere. Nå gjør USA det altfor vanskelig å innvandre lovlig, sånn at de som vil være interesert å flytte til USA er ulovelige innvandre, de som finner seg en kone i USA og ingeniører fra fattige land som India. En britisk ingeniør som har jobbet i England i 5 år, vil tjene mye på å flytte til USA økonomisk, men vil forsatt ha lite interesse i å flytte til USA når det er så vanskelig å komme inn.

 

Norge bør ikke gjøre det umulig å komme inn. Det vil bare føre til masse ulovelig innvandring og vi vil definitivt ikke være tøffere enn USA. Det Norge bør gjøre er å innføre et poengsystem lignende de har i Australia og New Zealand. Da har innvandrerene noe å jobbe for. Hvis du får nok poeng bør det være enkelt å innvandre til Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Å legge til rette for utdanning tar evigether og bevilge penger fungerer aldri. Årsaken til den høye arbeidsledigheten er at de ikke kan tilby høy bok verdi til at det gir mening å ansette dem. Er det 10000 som bare kan jobbe som taxisjåfør og lønnen er så høy at det er tilbud for 5000. Da vil halvparten være arbeidsledige. For å redusere arbeidsledigheten så må lønnen dere falle.

 

Dette bør ikke være en overaskelse for Svensker, men trolig er det allikavel. Deres innvandringspolitikk passer ikke sammen med egalitær politikk. De må velge mellom en av dem.

Nettop, det finnes ingen raske og enkle løsninger. Dette er noe som utvikler seg over tid. Det er flere årsaker til at de ikke har arbeid, men uten utdanning forblir det de enkle jobbene de kan ha, og når de er svært begrensede vil de ikke ha et arbeid.

 

Å redusere lønnen vil bare gjøre problemene verre. Istedet for at alle uten jobb har problemer, så vil også de med jobb få problemer, fordi lønningene vil være alt for lave.

 

 

 

Jeg kan ikke tenke meg noe land som er mer interesert i å drive dialog enn Sverige. Det fungerer ikke og på mange måter legitimiterer handlingene deres. Det som fungerer er å vise at det er konsekvenser for deres handlinger. Arrester dem og kast dem i fengsel. Deres underliggende problemer er mangel på respekt for autoriteter . Det kan få langt mer respekt for autoriteter om man viser at det er konsekvenser for deres handlinger.

 

Hva mener du at Sverige skulle ha gjort. Se på dem mens de brenner biler i gatene.

Dialog i form av å se på hva problemene faktisk er og høre på dem som er uten arbeid og ikke den konservative versjonen hvor man ber dem skjerpe seg og skaffe seg en jobb - etter at de har betalt høye bøter og sonet i fengsel. Sverige er ikke det sosialdemokratiske landet man liker å fremstille det som. De har, i likhet med svært mange vestlige og ikke-vestlige land, gjennomgått mange nyliberale reformer.

 

Respekt er gjennsidig. Man får ikke respekt gjennom et fryktregime, men gjennom å skape et samfunn sammen. Og der ligger det også et annet problem - lediggang og trygd. Når en større gruppe innvandrere(personer som har kommet til det svenske samfunnet) mottar trygd uten å gjøre noe, blir de parasitter. De blir snyltere som ikke tilhører det svenske samfunnet. Og mange vil kanskje mene at de skal være glad for at de får trygder, men jeg tror ikke det gjør noe bra med personer når de går dag etter dag uten å gjøre noe, får lite sosial omgang, blir dårlig integrert, blir ofte sett ned på av andre, og får stadig høre hvordan de som innvandrere er et problem. Dette skaper ikke gode forutsettinger for et rolig og stabilt samfunn. Det oppløser samfunnet og fremmer antisosial atferd.

 

Jeg skal være ærlig og si at jeg ikke har noen enkel løsning og kjenner heller ikke godt nok til detaljer i Sverige for å komme med noen løsning, men jeg kan se mange problemer i Sverige(og mange andre land), og strengere straffer og mer politi er ingen løsning. Som vanlig er problemet skyldig innvandrere, særlig enkelte grupper. Det samme problemet har de hatt i USA, et land laget av innvandrere. Der var indianerne et problem, irene, negerslavene fra Afrika, jødene fra Øst-Europa, katolikkene, kineserne, muslimene. De fleste innvandrergruppene har vært "hovedproblemet", før det kommer en ny gruppe man skal rakke ned på. Men det har bred folkelig appell, og fremstår som et virkelig problem.

 

Folk bør i større grad beskytte sin egen eiendom og nærsamfunn. Det så man i London i 2011, hvor politiet sprang rundt uten å gjøre noe. Da må folk hjelpe hverandre.

Da får du gjøre jobbene som M98kF1 aldri fullførte. Vis til lignende tilfeller hvor ungdom brenner tilfeldige biler og angriper brannmenn som prøver å slukke flammene.

Det finnes mange, og umiddelbart kommer jeg på at det for 2 år siden var det store opptøyer i London, hvor ungdom fra både lavere og høyere klasser deltok, og hvor både innvandrere og personer født i England deltok. I Paris har de jevnlige opptøyer særlig i innvandrerbydeler. Deltakere i London og Paris er disse litt forskjellige, men de deler de samme underliggende problemene. De er pesimistiske mtp. fremtiden, og det er aldri et godt tegn. Revolusjoner skjer aldri fordi folk har det dårlig, men fordi virkeligheten ikke svarer til deres forhåpninger. Det er veien Europa generelt går, bort fra håp og drømmer.

 

http://www.guardian....rty-self-esteem

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

Nettop, det finnes ingen raske og enkle løsninger. Dette er noe som utvikler seg over tid. Det er flere årsaker til at de ikke har arbeid, men uten utdanning forblir det de enkle jobbene de kan ha, og når de er svært begrensede vil de ikke ha et arbeid.

 

Å redusere lønnen vil bare gjøre problemene verre. Istedet for at alle uten jobb har problemer, så vil også de med jobb få problemer, fordi lønningene vil være alt for lave.

Men det er ikke så enkelt. Du kan si at du ønsker å forbedre skolesystemet, men det er i praksis umulig å integrere så mange som Sverige lar innvandre. De vil komme til å forbli taperene i samfunnet så lenge innvandringen er så høy.

 

Hvis du ikke reduserer lønningene så vil du etterhvert bli tvunget til å reduere velferden? Det betyr kaos lignende Hellas. Nei, man kan ikke oppretholde et egalitært samfunn med masseinnvandring. Man må velge.

 

Hva velger du?

 

gini.png

 

 

 

 

Dialog i form av å se på hva problemene faktisk er og høre på dem som er uten arbeid og ikke den konservative versjonen hvor man ber dem skjerpe seg og skaffe seg en jobb - etter at de har betalt høye bøter og sonet i fengsel. Sverige er ikke det sosialdemokratiske landet man liker å fremstille det som. De har, i likhet med svært mange vestlige og ikke-vestlige land, gjennomgått mange nyliberale reformer.

Hvilke nyliberale reformer? De har innført noen små begrensinger i sykepenger, tillatt noen flere privatskoler.

 

Faktisk tar man en titt på økonomisk frihet rangeringer fra Heritage så har Norge økt med 6 poeng under de rødgrønne. Mens Sverige har økt med 2 poeng under Moderatene. Under Fraser har Sverige økt med 0.23 poeng, mens Norge har økt med 0.07 poeng. Det er lite som tyder på at Sverige har blitt noe spesielt liberalistisk under Moderatene.

 

Selv om Sverige ikke er det mest økonomisk venstrevridde landet i verden, så er de helt klart det mest kulturelt venstrevridde landet i verden. Det er ingen andre land i verden som fokuserer på mer dialog enn Sverige. Lignende tilfeller har blitt besvart med mer dialog, men det fungerer ikke.

 

Det er fordi de har ingen mål. De føler det er urretferdig at de har ingen gode jobbmuligheter, men de vet ikke hva som skal gjøres for å forbedre det. Dialog fungerer bare når de har et mål. Hvis de ikke har et mål, men lar sin aggresjon gå ut over en uskyldig tredjepart så mangler de disiplin. Hvis de visste at handlingene deres hadde konsekvenser så ville de ha funnet en annen måte å slippe ut sin aggresjon.

 

 

 

Respekt er gjennsidig. Man får ikke respekt gjennom et fryktregime, men gjennom å skape et samfunn sammen.

Hvem har sagt at man skal ha et fryktregime. Jeg har sagt at man skal ha lover og regler. Folk får ikke mye respekt for politiet hvis det er ingen konsekvenser av å bryte lovene i samfunnet.

 

Tenk på dette, du har et barn og lager regler. Når barnet bryter disse reglene, istedenfor å straffe dem så velger du å gå i dialog.

- "Er det noe jeg har gjort som fikk deg til komme hjem klokken 1 am og banket opp en elev i klassen".

- "Jeg føler at du ikke respekterer min frihet jeg ønsker å bestemme selv når jeg kommer hjem"

- "Jeg beklager, du kan nå komme hjem til klokken 12. For å vise hvor lei meg jeg er for å såre dine følelser så vil jeg bake en kake til deg"

En slik unge vil ha null respekt for sine foreldre. Det betyr ikke at dialog er meningsløst, men det kan ikke erstatte straff i alle tilfeller.

 

Disse pøblene er ikke rett og slett unger som aldri har fått grenser. De har aldri opplevet konsekvenser for sine handlinger.

 

Det finnes mange, og umiddelbart kommer jeg på at det for 2 år siden var det store opptøyer i London, hvor ungdom fra både lavere og høyere klasser deltok, og hvor både innvandrere og personer født i England deltok

Det er så mange feil her

1. Dette er ikke i skandinavia

2. Det er hovedsakelig et innvandreropprør

Ergo, ikke et tilfellet hvor norsk arisk ungdom gikk ut i gatene og gjorde lignende hva som skjer i Sverige.

 

Folk bør i større grad beskytte sin egen eiendom og nærsamfunn. Det så man i London i 2011, hvor politiet sprang rundt uten å gjøre noe. Da må folk hjelpe hverandre.

England er et annet eksempel på et samfunn hvor kriminelle handlinger blir sjeldent straffet. Der prøver de også på med dialog.

 

Hva vi istedenfor bør prøve på er å skape konsekvenser for dine handlinger. Gjør du ingenting galt så vil ingenting skje. Men om du utfører en kriminell handling så vil du bli straffet for det.

 

Du tenker kanskje på midtøsten, men situasjonen er helt annerledes. Jeg er ikke for å skyte ned demonstranter som har et konkret mål og demonstrerer fredlig. Jeg er for å straffe folk som gjør kriminelle handlinger. Stor forskjell.

 

Slike ting som skjer i Sverige idag, skjer ikke i land som Singapore, Japan eller Kina hvor det er konsekvenser for deres handlinger. Det er ikke som om de ikke kan gjøre opprør, bare se på hvordan folk reagerte i Kina når fikk lov å demonstrere mot Japan. Det er mye fattigdom i USA, men det er få som brenner biler. Det er fordi i USA så er det konsekvenser for dine handlinger.

 

Hver eneste gang en slik hendelse skjer så snakker svenskene om dialog og hevder at arrestasjoner vil bare gjøre vondt verre.

 

Istedenfor å be om enda mer dialog, kanskje det er på tide å prøve noe nytt?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Jeg skal være ærlig og si at jeg ikke har noen enkel løsning og kjenner heller ikke godt nok til detaljer i Sverige for å komme med noen løsning, men jeg kan se mange problemer i Sverige(og mange andre land), og strengere straffer og mer politi er ingen løsning. Som vanlig er problemet skyldig innvandrere, særlig enkelte grupper. Det samme problemet har de hatt i USA, et land laget av innvandrere. Der var indianerne et problem, irene, negerslavene fra Afrika, jødene fra Øst-Europa, katolikkene, kineserne, muslimene. De fleste innvandrergruppene har vært "hovedproblemet", før det kommer en ny gruppe man skal rakke ned på. Men det har bred folkelig appell, og fremstår som et virkelig problem.

 

Folk bør i større grad beskytte sin egen eiendom og nærsamfunn. Det så man i London i 2011, hvor politiet sprang rundt uten å gjøre noe. Da må folk hjelpe hverandre.

 

Det finnes mange, og umiddelbart kommer jeg på at det for 2 år siden var det store opptøyer i London, hvor ungdom fra både lavere og høyere klasser deltok, og hvor både innvandrere og personer født i England deltok. I Paris har de jevnlige opptøyer særlig i innvandrerbydeler. Deltakere i London og Paris er disse litt forskjellige, men de deler de samme underliggende problemene. De er pesimistiske mtp. fremtiden, og det er aldri et godt tegn. Revolusjoner skjer aldri fordi folk har det dårlig, men fordi virkeligheten ikke svarer til deres forhåpninger. Det er veien Europa generelt går, bort fra håp og drømmer.

 

http://www.guardian....rty-self-esteem

 

Det tar tid og innsats å integrere og blande forskjellige kulturer særlig forskjellige raser. Europa har et problem med identitet, utlendinger blir alltid utlendinger selv om de har bodd i landet i flere generasjoner. Oppholdstillatelse eksistere men fullstendig deltagelse og tilhørighet mangler. Du kan bli med men du aldri blir en av oss! Dette, kombinert med rasisme gjør det vanskelig å integrere seg og mange innvandrer mister håp som fører ofte til at den andre generasjon vender tilbake til deres foreldrenes landet. Når landet støtter innvandrerne om de søker arbeid eller ikke så blir det enda lettere å unngå integreringen.

 

Når europeiske land krever mer fra innvandrerne og akseptere dem som deres egne og de deltar i politikk og samfunn generellt, blir det mye lettere. Multikulturalisme er ikke problemet, det er integrering og motstand til endring av samfunnet som er problemet.

Lenke til kommentar

Det tar tid og innsats å integrere og blande forskjellige kulturer særlig forskjellige raser. Europa har et problem med identitet, utlendinger blir alltid utlendinger selv om de har bodd i landet i flere generasjoner. Oppholdstillatelse eksistere men fullstendig deltagelse og tilhørighet mangler. Du kan bli med men du aldri blir en av oss! Dette, kombinert med rasisme gjør det vanskelig å integrere seg og mange innvandrer mister håp som fører ofte til at den andre generasjon vender tilbake til deres foreldrenes landet. Når landet støtter innvandrerne om de søker arbeid eller ikke så blir det enda lettere å unngå integreringen.

 

Når europeiske land krever mer fra innvandrerne og akseptere dem som deres egne og de deltar i politikk og samfunn generellt, blir det mye lettere. Multikulturalisme er ikke problemet, det er integrering og motstand til endring av samfunnet som er problemet.

En annen årsak er at USA stiller krav til sine innbyggere. Gjør du en kriminell handling så er sjansen for å få en fengselsstraff i USA langt høyere.

 

F.eks. det var mange opprør i USA på 70-tallet og kriminaliteten økte. Det var på samme tid straffenivåene falt og færre kriminelle ble tatt. Men antall opprør har blitt kraftig redusert etter at man har tatt kriminalitet mer seriøst.

 

1462.gif

 

http://www.ncpa.org/pub/ba247

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Så var det denne forskningen da, om at onde Usa er roten til alt ondt i verden.

 

Det er ikke USA i seg selv, men det er de som har kapret regjeringen i USA, og som kontrollerer media, filmindustren,musikkindustrien osv. og utdanningssystemet i USA som er onde.

 

Det er de som sprer ondskapen både i USA og resten av den vestlige verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Sjå endå eit resultat av innvandring: http://www.vg.no/nyh...?artid=10116709

 

Ikke vestlige innvandrere til USA bidro mye til Silicon Valley og andre teknologiske sektorer. Uten dem ville du ikke finne saa mange IT selskap idag.

 

In 2006, Vivek Wadhwa, Director of Research at the Entrepreneurship Center at Duke University, and his research team collaborated with Saxenian to update her work. Their conclusion was that the Silicon Valley trend had become a nationwide phenomenon. For U.S. high tech companies founded between 1995 and 2005, nearly a quarter had a chief executive or lead technologist who was foreign-born. These companies generated over $50 billion in revenue and created 450,000 jobs in 2005. In Silicon Valley, the share of immigrant-founded startups had risen to more than half of all startups.

In a January 2012 Inc. magazine article, Vivek Wadhwa concludes that “Indians were the most numerous of the high tech company founders. They had founded more startups than the next four groups (from Britain, China, Taiwan, and Japan) combined. The proportion of Indian-founded startups in Silicon Valley startups had increased from 7 percent to 15.5 percent, even though Indians make up just 6 percent of the Valley’s working population.”

 

http://tmunroe.wordp...to-the-economy/

 

Eg kan også bruke obskure nettsider om du vil det, men det gjør ingen ting sant. Dette har vi uansett vert gjennom før, og du veit veldig godt konklusjonen.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

En annen årsak er at USA stiller krav til sine innbyggere. Gjør du en kriminell handling så er sjansen for å få en fengselsstraff i USA langt høyere.

 

F.eks. det var mange opprør i USA på 70-tallet og kriminaliteten økte. Det var på samme tid straffenivåene falt og færre kriminelle ble tatt. Men antall opprør har blitt kraftig redusert etter at man har tatt kriminalitet mer seriøst.

 

1462.gif

 

http://www.ncpa.org/pub/ba247

Høye fengselstraffer er ikke noe løsning for Norge..

Uansett er denne USA vs div land i Europa helt på trynet, USA er mer som et kontinent en et land samt har en helt annen politikk, greia er at i USA overlever du så vidt på sosialtrygd, gjør du krim ja som du sier da ender man gjerne opp 1-2år bak murene for små krim.

Lenke til kommentar

Høye fengselstraffer er ikke noe løsning for Norge..

Uansett er denne USA vs div land i Europa helt på trynet, USA er mer som et kontinent en et land samt har en helt annen politikk, greia er at i USA overlever du så vidt på sosialtrygd, gjør du krim ja som du sier da ender man gjerne opp 1-2år bak murene for små krim.

Det handler ikke bare om høye fengselstraffer. Det handler også om å ta kriminelle og ha nok fengselsplasser. På tross av den økende kriminaliteten i Sverige så har andelen som er i fengsel i Sverige falt siden 2004.

 

Og hva er forresten så galt med å ha høye fengselstraffer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om høye fengselstraffer. Det handler også om å ta kriminelle og ha nok fengselsplasser. På tross av den økende kriminaliteten i Sverige så har andelen som er i fengsel i Sverige falt siden 2004.

 

Og hva er forresten så galt med å ha høye fengselstraffer?

Man skal ikke fengsel man skal rehabilitere, denne tanken om straffe hardt er latterlig..Etnisk Nordmenn generelt som gjør kriminalitet kan faktisk hjelpes tilbake til samfunnet ganske lett med riktig oppfølgning..

Lenke til kommentar

Man skal ikke fengsel man skal rehabilitere, denne tanken om straffe hardt er latterlig..Etnisk Nordmenn generelt som gjør kriminalitet kan faktisk hjelpes tilbake til samfunnet ganske lett med riktig oppfølgning..

Hvis det reduserer kriminalitetsraten hvorfor er det da latterlig?

 

Jeg mener hovedformålet med fengsel er å redusere kriminalitetsraten, ikke å rehabilitere. Det betyr ikke at jeg er imot rehabilitering, men at anser kriminalitetsraten som viktigere. Fengsel er for oss lovlydige borgere som ikke ønsker å se dattra bli voltatt, sønnen bli knivstukket, eller bilen påtent.

 

Men jeg mener forsatt det viktigste er å ta kriminelle og ha nok fengselplasser for dem. Det hjeper ikke å øke straffene om man har ingen fengselplasser og de færreste blir tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kan også bruke obskure nettsider om du vil det, men det gjør ingen ting sant. Dette har vi uansett vert gjennom før, og du veit veldig godt konklusjonen.

 

Det er ingen obskure nettside, her er vitenskapelig papiret fra samarbeid mellom flere professorer fra topp nivå universiteter i USA-

 

Stanford University, Massachusetts Institute of Technology, Duke University, University of California Berkley

 

Abstract:

This purpose of this research was to assess the contribution of skilled immigrants in the creation of engineering and technology businesses and intellectual property in the United States. We found there was at least one immigrant key founder in 25.3% of all engineering and technology companies established in the U.S. between 1995 and 2005 inclusive. We estimate that together, this pool of immigrant-founded companies was responsible for generating more than $52 billion in 2005 sales and creating just under 450,000 jobs as of 2005. This research shows that immigrants have become a significant driving force in the creation of new businesses and intellectual property in the U.S. and that their contributions have increased over the past decade.

 

 

 

 

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=990152

 

 

 

De bidrar stort til amerikanske samfunn-

 

 

Asian Americans are the highest-income, best-educated and fastest-growing racial group in the United States. They are more satisfied than the general public with their lives, finances and the direction of the country, and they place more value than other Americans do on marriage, parenthood, hard work and career success, according to a comprehensive new nationwide survey by the Pew Research Center

 

De tjener mer penger enn andre etniske grupper, inkl norske amerikaner-

Asian Americans are distinctive as a whole, especially when compared with all U.S. adults, whom they exceed not just in the share with a college degree (49% vs. 28%), but also in median annual household income ($66,000 versus $49,800) and median household wealth ($83,500 vs. $68,529).4http://www.pewsocial...sian-americans/

Konklusjonen er klart, uten ikke vestlige innvandring fra Asia ville amerikanske økonomien mister mye, særlig i IT feltet.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje er det et symptom, Spartapus, men sammenhengen er ubenektelig. Jeg mener vi må kjempe mot voldsideologier med nebb og klør, uansett hvordan de kamuflerer seg, inkludert såkalt "legitime" religioner og sekter som islam og scientologi.

 

Vet ikke helt. Kanskje vi burde lage en top ti liste, og arbeide oss nedover? Anti rasisme tror jeg kommer over religiøse ekstremisme, men det blir sikkert en liste som er vanskelig å bli enig om.

Lenke til kommentar

Hvis det reduserer kriminalitetsraten hvorfor er det da latterlig?

 

Jeg mener hovedformålet med fengsel er å redusere kriminalitetsraten, ikke å rehabilitere. Det betyr ikke at jeg er imot rehabilitering, men at anser kriminalitetsraten som viktigere. Fengsel er for oss lovlydige borgere som ikke ønsker å se dattra bli voltatt, sønnen bli knivstukket, eller bilen påtent.

 

Men jeg mener forsatt det viktigste er å ta kriminelle og ha nok fengselplasser for dem. Det hjeper ikke å øke straffene om man har ingen fengselplasser og de færreste blir tatt.

Jeg ser tankegangen din men å sette lover som 3strikes,10år for simpelt ran osv er latterlig, ikke minst synes jeg USA sitt fengsel system alt ifra privat fengsel til straffenivået er latterlig det passer ikke inn i Norge som har stor suksess med å rehabilitere fanger..

 

Folk sitter jo 20år for ting som ikke skader andre i USA, er jo galskap..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Kanskje er det et symptom, Spartapus, men sammenhengen er ubenektelig. Jeg mener vi må kjempe mot voldsideologier med nebb og klør, uansett hvordan de kamuflerer seg, inkludert såkalt "legitime" religioner og sekter som islam og scientologi.

 

Ikke misforstå; jeg er ingen tilhenger av religiøse ideologier, men jeg vet at å ta dette fra folk er som å ta leker fra småbarn; da vil de bare ha det enda mer. For å ta knekken på religion er det beste å sy puter under armene på de troende, da religion nærer seg på folks elendighet og desperasjon. Jo verre folk har det, dess mer religiøse blir dem.

 

Men jeg tror ikke religion er noe annet enn et slagord i denne sammenhengen. Jeg tviler på at denne mobben bruker mye av fritiden sin på å dvele over metafysiske spørsmål.

 

Multikulturalisme er ikke problemet, det er integrering og motstand til endring av samfunnet som er problemet.

 

Halve problemet. Man kommer ikke utenom at multikulturalisme er et problem i seg selv hvis store deler av befolkningen ikke ønsker det. Det blir en bakvendt logikk å skylde på folket for at politikken ikke har fungert når kun et fåtall ønsket den i utgangspunktet - det skulle i så fall bare mangle at den ikke fungerte! Det er naivt å tro at man kan innføre ny politikk som går på tvers av folks ønsker og ta det for gitt at de tilpasser seg etterhvert. Det er også i høyeste grad gambling med samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Right... så USA er skylden til de opprørene fordi de er konsumerister. Det gir absolutt ingen mening, spesielt med tanke på at lignende ikke skjer i USA.

 

 

Jeg tror du misforstår litt - jeg kommentere opp mot påstander om at slike gjenger er inspirert av "noe", og mange later til å ha stor tro på at det handler om hvor de enkelte pøblene kommer fra og den kulturen de er opplært i - men hvor jeg sier at norsk forskning, samt egne oppfatninger korresponderer med at mye kan relateres til grådighet og begjær skapt av et samfunnssystem/kapitalisme, som i bunn og grunn gjør oss til dårligere mennesker.

 

Så det handler ikke om at noen er spesielt mer slem enn andre, men heller at vi er i den samme båten, og det hjelper ingen av oss nødstedte å skylde på hverandre for den plasseringen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...