Gå til innhold

Hvilken farge har vann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken farge vann i ren for har? Den er gjennomsiktig. Det er alle typer bakgrunner, ting I selve vannet, omgivelser RUNDT vannet, osv. som kan påvirke en farge. Sannheten er at vår virkelighetsdefinisjon av farger, tilsier at frossent vann nærmer seg blå-fargen (lys/mørk/whatever) og hvit. Men vann i flytende ren form har ingen offisiell farge. Skal jeg gi en ny farge et navn som vil passe, så blir det: Gjennomsiktig.

Rent vann absorberer blått lys i mindre grad enn andre farger. Dette er forklart i ca hver eneste side i tråden.

Lenke til kommentar

Det er det man innbiller seg så innbitt uten kunne være skrå sikker.

Bare fordi man ikke har noen ider om det så betyr det ikke at man kan finne mer ut om det i fremtiden

 

 

her fikk jeg den oppfatningen at hvis man klar å registrer en farge gjennom en væske så må det være en viss fargemetning før man definere det som en farge , selv om man kan se svakere farger.

 

Når det gjelder van så må man jo provosere frem fargen

Det man ser i naturen derimot er ingen garanti

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Kan trådstarter lage en avstemning?

 

A: Gjennomsiktig

B: Blått

C: Annen farge

 

Det hadde vært greit. Akkurat aner jeg ikke hva diskusjonen går ut på, hvilken farge vann har eller hva en farge er. Slik jeg ser det virker det som at vi er ekstremt OT nå.

En farge er en farge. Vi definerer farger ut ifra hvilken farge en gjenstand absorberer i mindre grad, og blanding av farger gir andre farger.

 

Spørsmålet var ikke hvilken farge vann er, slik en maur ser det, eller hvor varm katten min blir når jeg putter den i en fryser. For jeg har ingen katt?

 

Ikke noe med vitenskap å gjøre hvertfall.

 

Det har en del med vitenskap å gjøre.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Så de mange bildene som har kommet her i tråden med helt tydelig blått vann i bassenger hvor bunnen er flislagt med hvite fliser, vil du karakterisere som "ikke farge"?

Fordi vann(eller noe som helst annet) ikke har farge i mørket, så har ingenting farge, i følge elgen.

Altså, farge eksisterer ikke, dermed er alt fargeløst.

Lenke til kommentar

Så de mange bildene som har kommet her i tråden med helt tydelig blått vann i bassenger hvor bunnen er flislagt med hvite fliser, vil du karakterisere som "ikke farge"?

 

jeg regner det ikke som helt normale forhold fra naturen sin side

Dessuten spørs det om hvilken type basseng du mener og om det er rent vann uten klor m.m.

 

Nå så jeg jo også at jeg vill stemme for både blå farge og gjennomsiktig

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Elgen, hvilken farge vil du si at vann har når du er på et helt annet sted enn vannet? Dvs, hvis jeg har et glass med helt rent vann stående i et helt hvitt rom belyst med en helt hvit lyskilde, og det ikke er noen i rommet som ser på vannet, hvilken farge har vannet?

does a bear shit in the woods?

Lenke til kommentar

Det kan jeg svare på.

Han vil, feilaktig, svare at vann ikke har noen farge.

For fargen av vannet er avhengig av for mange forhold. F.eks. om det er lys tilstede eller ikke.

Er ikke du moderator ?

Hvorfor tuller du da sånn ?

 

Jeg har jo sagt at man har klart å påvise at vann i et kunstig miljø ,uten påvirkninger vil anta en blå-aktig farge ved tilstrekkelig mengde

 

bassengvann vil normal være blå-grønn

vann ute i naturen vil nok kunne se blå ut , men det vil også ha andre farger mellom svart , grønn og blå

Det vi også ikke vise fargen sin , altså uten farge.

Lenke til kommentar

 

Er ikke du moderator ?

Hvorfor tuller du da sånn ?

 

Jeg har jo sagt at man har klart å påvise at vann i et kunstig miljø ,uten påvirkninger vil anta en blå-aktig farge ved tilstrekkelig mengde

 

bassengvann vil normal være blå-grønn

vann ute i naturen vil nok kunne se blå ut , men det vil også ha andre farger mellom svart , grønn og blå

Det vi også ikke vise fargen sin , altså uten farge.

Er ikke du et menneske?

Men ja, han tok jo helt rett. Vann ser blått ut for det blotte øyet, havene er blå, og forskere har målt at det er blått. Da er det også blått. Punktum. At det blir påvirket av andre ting er faktisk ikke så viktig, da det så og si alltid vil få en blåfarge. Hadde det vært gjennomsiktig så ville det fått fargen til omgivelsene, ikke bare endre blåtone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...