Gå til innhold

Gran Turismo 6 kommer i salg før jul (PS3)


Anbefalte innlegg

Dette blir nok bedre en Forza 4, for det var en stor skuffelse for det ble for lett. Dette vil si fordi det var altfor enkelt å få dyre biler, for mye CR bonus hele tiden.

Tror jeg hadde 4 mill CR på noen timer gaming. Forza 3 er så mye bedre på det området! Der husker jeg spilte i opptil 50 timer for det samme beløpet jeg hadde i Forza 4 på noen timer

 

Det jeg kan klage på GT serien spesielt GT5, menyene og oppsettet der var for rotete, der er Forza mye ryddigere.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir nok bedre en Forza 4, for det var en stor skuffelse for det ble for lett. Dette vil si fordi det var altfor lett å få dyre biler, for mye CR bonus hele tiden.Tror jeg hadde 4 mill CR på noen timer gaming. Forza 3 var så mye bedre på det området!

 

På Forza går det an å endre på vanskelighets graden sånn at du kan få det som du vil:-)

 

Lenke til kommentar

Jeg syns det er noe magisk over LFS jeg da. Men iRacing er bra det også.

 

Kommer ann på hva man er ute etter. Liker man fancy biler, grinding, kjøpe og slikt så er vel Forza og GT veien å gå.

Liker man ultra realistisk fysikk og kun opptatt av kjøring så er iRacing stedet å gå. iRacing har også et mer voksent miljø siden det krever ditt ekte navn, og man må ha PC og ratt og gir. Det er noen ytterste få der som bruker gamepad, men de har en tendens til å kræsje i alle og så skylder dem på at de brukte gamepad. Så for all del: skal du kjøre iRacing bruk ratt og pedal! :p

 

Jeg har prøvd mange simulatorer i min tid: Forza, GT (alle), LFS, GTR og kan trygt si: iRacing er det mest realistiske. Det gjør deg faktisk bedre til å kjøre vanlig bil også.

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva man er ute etter. Liker man fancy biler, grinding, kjøpe og slikt så er vel Forza og GT veien å gå.

Liker man ultra realistisk fysikk og kun opptatt av kjøring så er iRacing stedet å gå. iRacing har også et mer voksent miljø siden det krever ditt ekte navn, og man må ha PC og ratt og gir. Det er noen ytterste få der som bruker gamepad, men de har en tendens til å kræsje i alle og så skylder dem på at de brukte gamepad. Så for all del: skal du kjøre iRacing bruk ratt og pedal! :p

 

Jeg har prøvd mange simulatorer i min tid: Forza, GT (alle), LFS, GTR og kan trygt si: iRacing er det mest realistiske. Det gjør deg faktisk bedre til å kjøre vanlig bil også.

 

GT-spillene kan knapt kalles simulatorer. iRacing var bra, men det er så nedtur at det er månedsabonnement.

LFS synes jeg har det største potensialet, bare så synd at utviklingen har stagnert totalt de siste årene. Solgte G27 rattet i vinter og angrer ikke.

Lenke til kommentar

GT-spillene kan knapt kalles simulatorer. iRacing var bra, men det er så nedtur at det er månedsabonnement.

LFS synes jeg har det største potensialet, bare så synd at utviklingen har stagnert totalt de siste årene. Solgte G27 rattet i vinter og angrer ikke.

 

Er verdt det. Koster jo nesten ingen ting. Vant en del race og ble belønnet for å kjøre rent. Kosta 1 dollar for en måned til da. Racer du mye og bra så blir du belønna.

Anngående LFS, så syns jeg det var noe som mangla. Bilene føltes ikke helt 100 % eller noe.

Lenke til kommentar

Skeptisk, ufattelig skeptisk. Det var så mange lovord om GT5 men endte opp med å ikke imponere på noe som helst måte. De mest triste menyene jeg har sett i noen spill, lang loading mellom hver meny og gørrkjedelig kjøring som ikke hadde noe som helst fysikk.

 

Forza og Grid spillene leverer så utrolig mye mer. Skeptisk! Hadde det vært til PS4 så hadde jeg hadde mer tro men nei ... dem bør seriøst ha ordnet skademodeller på bilene ellers blir dette direkte pinlig.

Lenke til kommentar

Er verdt det. Koster jo nesten ingen ting. Vant en del race og ble belønnet for å kjøre rent. Kosta 1 dollar for en måned til da. Racer du mye og bra så blir du belønna.

Anngående LFS, så syns jeg det var noe som mangla. Bilene føltes ikke helt 100 % eller noe.

 

Nå har jeg solgt rattet så blir nok ikke noe kjøring på meg på en stund dessverre.

Ang LFS, ja enig i det. Nå har de jo jobbet på ny fysikk/dekkmodell for å gjøre det enda bedre, det er bare det at det allerede er flere år siden de sa at patchen "snart kommer".

Lenke til kommentar

Feil? Utdyp.

iRacing har laserskannede baner, emulerer ordentlig dekk fysikk (trykk, varme, hvor mye gummi som berører bakken), de bruker ca. 6 måneder på å "bygge" en bil, hver del har en vekt og riktig størrelse.

Og dette er bare dråpen i havet.

Hvis du ikke har testet iRacing, så hold foreviget kjeft.

 

Nå var det egentlig det jeg håpet å unngå ved posten min - å dra tråden alt for langt unna topic, og starte en alt for typisk "hvilken sim er best" diskusjon.

 

Men ja, banene er lasescannet, det er en ting ytterst få andre simulatorer har noe av.

At de emulerer skikkelig dekkfysikk er en sannhet med modifikasjoner. iRacing er ett statisk miljø. Man har ett feste på banen, man har ett vær, en temperatur, en tid på døgnet (ja, jeg vet det er nattløp, og det er vel også noen crossoverløp - men det er ikke dynamiske temperaturer i det).

Dekkene øker ikke temp. mens man kjører, og får bedre feste etterhvert som man kommer opp i arbeidstemp. Spesiellt for biler som skal svinge begge veger, er dette spesiellt. Da man gradvis får dårligere og dårligere feste. Det er ikke den dynamikken det burde være. Det er ett statisk miljø. Du har ikke dårligere feste utenfor "idealsporet". Det blir ikke flere linjer på en ovalbane. Det er en enkelt linje som er raskest, og sånn er det.

Ei heller har man med flatspots.

 

Basen for iRacing er de gode gamle NascarRacing spillene. Basen er bygd opp for ovalbanekjøring. Noe som også merkes når man skal ut og svinge begge veger. Det er faktisk noe av det samme her som i Grand Prix Legends. Det er for glatt i lave hastigheter. Det er noe de innrømmet for GPL, og det har ikke endret seg. Det kan (jeg sier kan, for jeg vet ikke) ha en sammenheng med at iRacing jo er basert på ett ovalbane-spill, og at grunnfysikken er optimalisert for den type kjøring. For det er absolutt ikke til å stikke under stol at NASCAR-kjøringen i iRacing, er det nærmeste man kommer NASCAR utenom å faktisk kjøre det. (men igjen, man savner det å legge ned gummi i f.eks øvre del av noen baner, for å kjøre der - som blir gjort på ekte).

 

De er enormt nøye på baner og biler. Det er ingen tvil om det, og at de nok har de klart mest nøyaktige banene og bilene skal det ikke være mye diskusjon om.

Men du klarer ikke å simulere 12 timer på Sebring, 500miles på Daytona, F1 løp på Spa, når banen, været og forholdene holder seg identiske fra start til slutt. Med dekk, som har en gitt temperatur. Det er ikke noen skikkelig heat-cycle i dekkene, selv ikke med NTM.

 

Eksempler fra andre spill:

GTR-serien: Innførte gummirester utenfor banen. Veldig bra dynamisk vær og tid.

rF: Hadde kun ett vær. Men dynamiske temperaturer, og 24 timers døgn. Ble kaldere (og da bedre feste) på kveld og natt.

NetKar: Har aldri prøvd, men vet av de som satt seg inn i spillet, at de sier at de aldri har fått den samme følelsen i noe annet spill.

LFS: Beklager at jeg glemte det - brukte det kun til litt RX, det var kjempeartig.

rFactor 2: Har dratt tingene videre. Innført flatspot i dekkene, dynamisk bane (som endrer seg litt for fort). Kjører du kun på en side av banen, hele vegen i 20 runder, så er gummien og festet der. Kjører du idealspor blir gummien og festet der, osv. Dette blir borte ved regn. Men det tar lenger tid for regnet å legge seg der man kjører - og det tørker igjen fortere der man kjører. Temperatur og natt/dag er med også her, med samme effekter.

 

Tilogmed gamle Grand Prix 3, fra 2000 klarte å ha med dynamisk vær, med opptørkende spor osv.

 

Så, selvom iRacing har enormt nøye baner og biler. Så mangler de mye annet, pluss at det er fysikkfeil der, som alle andre steder.

Du får simulert en bil og en bane veldig bra i ett sterilt, miljø som aldri endrer seg, med en dekkmodell som har mangler.

På andre simulatorer får man simulert mye av det iRacing mangler, men med biler og baner som ikke er like nøye. (Selv om ISI blant annet har jobbet tett i tett med Marussia for å få deres 2011 bil så lik som mulig).

 

Og jeg har forresten igjen 4 eller 5 måneder på min iRacing sub, startet tilbake i 2010 eller 2011 :)

 

EDIT: Er vel heller ikke det beste tegnet for "den ledende simulatoren" at de jobber for å få de som styrer med mus(!) til å få det litt lettere (elns)

Endret av Stoddart
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå var det egentlig det jeg håpet å unngå ved posten min - å dra tråden alt for langt unna topic, og starte en alt for typisk "hvilken sim er best" diskusjon.

 

Men ja, banene er lasescannet, det er en ting ytterst få andre simulatorer har noe av.

At de emulerer skikkelig dekkfysikk er en sannhet med modifikasjoner. iRacing er ett statisk miljø. Man har ett feste på banen, man har ett vær, en temperatur, en tid på døgnet (ja, jeg vet det er nattløp, og det er vel også noen crossoverløp - men det er ikke dynamiske temperaturer i det).

Dekkene øker ikke temp. mens man kjører, og får bedre feste etterhvert som man kommer opp i arbeidstemp. Spesiellt for biler som skal svinge begge veger, er dette spesiellt. Da man gradvis får dårligere og dårligere feste. Det er ikke den dynamikken det burde være. Det er ett statisk miljø. Du har ikke dårligere feste utenfor "idealsporet". Det blir ikke flere linjer på en ovalbane. Det er en enkelt linje som er raskest, og sånn er det.

Ei heller har man med flatspots.

 

Basen for iRacing er de gode gamle NascarRacing spillene. Basen er bygd opp for ovalbanekjøring. Noe som også merkes når man skal ut og svinge begge veger. Det er faktisk noe av det samme her som i Grand Prix Legends. Det er for glatt i lave hastigheter. Det er noe de innrømmet for GPL, og det har ikke endret seg. Det kan (jeg sier kan, for jeg vet ikke) ha en sammenheng med at iRacing jo er basert på ett ovalbane-spill, og at grunnfysikken er optimalisert for den type kjøring. For det er absolutt ikke til å stikke under stol at NASCAR-kjøringen i iRacing, er det nærmeste man kommer NASCAR utenom å faktisk kjøre det. (men igjen, man savner det å legge ned gummi i f.eks øvre del av noen baner, for å kjøre der - som blir gjort på ekte).

 

De er enormt nøye på baner og biler. Det er ingen tvil om det, og at de nok har de klart mest nøyaktige banene og bilene skal det ikke være mye diskusjon om.

Men du klarer ikke å simulere 12 timer på Sebring, 500miles på Daytona, F1 løp på Spa, når banen, været og forholdene holder seg identiske fra start til slutt. Med dekk, som har en gitt temperatur. Det er ikke noen skikkelig heat-cycle i dekkene, selv ikke med NTM.

 

Eksempler fra andre spill:

GTR-serien: Innførte gummirester utenfor banen. Veldig bra dynamisk vær og tid.

rF: Hadde kun ett vær. Men dynamiske temperaturer, og 24 timers døgn. Ble kaldere (og da bedre feste) på kveld og natt.

NetKar: Har aldri prøvd, men vet av de som satt seg inn i spillet, at de sier at de aldri har fått den samme følelsen i noe annet spill.

LFS: Beklager at jeg glemte det - brukte det kun til litt RX, det var kjempeartig.

rFactor 2: Har dratt tingene videre. Innført flatspot i dekkene, dynamisk bane (som endrer seg litt for fort). Kjører du kun på en side av banen, hele vegen i 20 runder, så er gummien og festet der. Kjører du idealspor blir gummien og festet der, osv. Dette blir borte ved regn. Men det tar lenger tid for regnet å legge seg der man kjører - og det tørker igjen fortere der man kjører. Temperatur og natt/dag er med også her, med samme effekter.

 

Tilogmed gamle Grand Prix 3, fra 2000 klarte å ha med dynamisk vær, med opptørkende spor osv.

 

Så, selvom iRacing har enormt nøye baner og biler. Så mangler de mye annet, pluss at det er fysikkfeil der, som alle andre steder.

Du får simulert en bil og en bane veldig bra i ett sterilt, miljø som aldri endrer seg, med en dekkmodell som har mangler.

På andre simulatorer får man simulert mye av det iRacing mangler, men med biler og baner som ikke er like nøye. (Selv om ISI blant annet har jobbet tett i tett med Marussia for å få deres 2011 bil så lik som mulig).

 

Og jeg har forresten igjen 4 eller 5 måneder på min iRacing sub, startet tilbake i 2010 eller 2011 :)

 

EDIT: Er vel heller ikke det beste tegnet for "den ledende simulatoren" at de jobber for å få de som styrer med mus(!) til å få det litt lettere (elns)

 

Påstandene du kommer med stemmer ikke. Kjørte et Nascar løp i går. Grunnet dekk-slitasje så var dekkene mine på 92 % etter 70 runder. De var også varmere (black box tire info), og de hadde økt PSI (grunnet de var varmere).

Kjører også mye Road racing og det du sier at iRacing er basert på ovalbane kjøring fra NR2003 stemmer ikke. iRacing er en helt ny motor fra scratch som emulerer like bra Road racing som banekjøring.

Spillet er så dynamisk som du kan få det. Spesielt med skademodellen. Fucker du opp og kræsjer har du tapt.

Kutting av svinger, tap av kontroll eller kræsjing i andre resulterer i dårlig iRating som gjør at du ikke blir promotert og kan bli bannet fra visse race.

At det er dag og natt er perfekt. Hvem gidder å kjøre med sola i fleisen? Folka hadde bare justert grafikken og fjernet det uansett.

Vær forhold har utrolig lite å si i racing: Putt bittelittegrann mer eller mindre grill-tape, eller endre trykket ørlitte grann. Kjedelig og bortkasta tid i lengden. Savner ikke dette fra NR2003.

Det som også er digg med iRacing er at idioter som kutter banen, kræsjer osv blir degradert og banna fra visse løp. Så du har nesten 90 % gentleman racing og bra rene løp. Ser ikke mye av det i andre simulatorer hvor alle kræsjer og nisloss om første-plassen fra første sekund.

 

Igjen: Har du prøvd iRacing? Eller snakker du om ting du har hørt andre si?

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Når skal dem klare å få litt skikkelig røyk-simulering da ? Blir jo bare noen stusselige dotter når man brenner gjennom svinger..

Lenke til kommentar

Han sa jo at han fremdeles har en sub for iRacing, så du må jo annta at han har prøvd iRacing.

 

Selv likte jeg kjørefølelsen til LFS bedre en iRacing, men nå spilte jeg Betaen til iRacing og har ikke testet det nå i det siste. Men den gang så var ivertfal LFS et bedre spill i mine øyne angående fysikk og følelse.

 

Når skal dem klare å få litt skikkelig røyk-simulering da ? Blir jo bare noen stusselige dotter når man brenner gjennom svinger..

Den dagen man har sterke nok PC'er til å kjøre voxel-basert simulasjoner, noe som det er leeenge til vil skje. Så en må nok nøye seg med sprites fremdeles. Dog "sprite" teknologien og måten å bruke det på har blitt endel bedre med årene. Dog på en PS3, glem det.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Han sa jo at han fremdeles har en sub for iRacing, så du må jo annta at han har prøvd iRacing.

 

Selv likte jeg kjørefølelsen til LFS bedre en iRacing, men nå spilte jeg Betaen til iRacing og har ikke testet det nå i det siste. Men den gang så var ivertfal LFS et bedre spill i mine øyne angående fysikk og følelse.

 

 

Den dagen man har sterke nok PC'er til å kjøre voxel-basert simulasjoner, noe som det er leeenge til vil skje. Så en må nok nøye seg med sprites fremdeles. Dog "sprite" teknologien og måten å bruke det på har blitt endel bedre med årene. Dog på en PS3, glem det.

 

Betaen til iRacing var i 2009. Spillet har forandret seg utrolig mye siden da. Var en periode de kalte det iRacing 2.0 siden de hadde forbedret det såpass at det føltes nesten nytt. De har gått tilbake til iRacing navnet nå.

Lenke til kommentar

Dere får kose dere med å betale per måned for å spille iRacing da :p

Men annbefalere dere å skjekke ut rFactor 2, og Asetto Corsa, som nok tar igjen iRacing både på fysikk og grafikk :)

 

GT6 kan bli bra det, men tviler på at det slår Forza når det kommer til fysikk.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Dere får kose dere med å betale per måned for å spille iRacing da :p

Men annbefalere dere å skjekke ut rFactor 2, og Asetto Corsa, som nok tar igjen iRacing både på fysikk og grafikk :)

 

GT6 kan bli bra det, men tviler på at det slår Forza når det kommer til fysikk.

 

Tar igjen? iRacing er under konstant utvikling. You get what you pay for.

Du må ikke la deg lure av titler som "2", "3" osv... Da kan man like gjerne kalle iRacing for iRacing 10, så mye det har vært under utvikling og oppdateringer.

Du får kose deg med annenrangs "simulatorer".

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...