Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere helvetes hvite riddere. Hvor lavt er dere villige til å synke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rettere sagt er er dere det svake kjønn når det passer dere best.

Hvorfor denne generaliseringen av kvinner?

Selv om noen jenter velger å takle livet med puppene først, betyr det ikke at alle gjør det. Sier du ofte til moren din at hun er av det svake kjønn når det passer henne best?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hvilken del av det jeg har skrevet har vært spydig? Jeg skrev min mening som en person som jobber innen helsevesenet, i håp om at folk skal få et mer reelt syn på hva det er snakk om. Jeg håper og trur at dette er enten en ung person som er veldig flink til å skryte på seg ting og smører smør på flesk i historiene sine, fordi mennesker som faktisk har slike innstillinger og et såpass vridd menneskesyn (les flere av trådene hans for referanser om menneskesynet hans) er verken bra for samfunnet eller personen selv...

 

Og nei, jeg studerer ikke psykologi. Jeg jobber som miljøterapaut, en form for psykiatri. Min jobb er å vite hvilke dagligdagse ting, ord og uttak, og andre ting man skal se etter for å sette en diagnose på en pasient.

 

Du går rett på person og ignorerer trådens tema fullstendig. Videre presenterer du en "evaluering" basert på tynne opplysninger du selektivt har plukket ut. Det får deg til å virke svært spydig. Evalueringen din i innlegg #72, for eksempel, ville vel ikke holdt mål i helsevesenet?

 

Hvorfor denne generaliseringen av kvinner?

Selv om noen jenter velger å takle livet med puppene først, betyr det ikke at alle gjør det. Sier du ofte til moren din at hun er av det svake kjønn når det passer henne best?

 

Nei, det gjelder ikke alle kvinner, men en del som skal ha i både pose og sekk. På den ene siden vil de behandles på lik linje med menn, men når forskjeller kommer dem til gode, så drar de nytte av dette. Den brukeren jeg opprinnelig siterte mente for eksempel at trådstarter skulle oppgi plassen sin fordi jenta tilhørte "det svake kjønn".

 

Mora mi har ikke i noe kjent tilfelle forsøkt å oppnå fordeler ved å spille på at hun er kvinne, så nei, jeg har aldri diskutert dette med henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den brukeren jeg opprinnelig siterte mente for eksempel at trådstarter skulle oppgi plassen sin fordi jenta tilhørte "det svake kjønn".

Jeg leser ikke innlegget likt som deg. Det originale innlegget sier at kvinner nok er det svake kjønn, og at det derfor var bra at det kom noen hvite riddere.

Er ikke vanskelig å se for seg at TS får en testosteron bølge over seg og starter å sjefe litt.

Virker som det er en del her som fortsatt generaliserer i 2013, og som henger litt igjen med tankegodset om den sterkestes rett.

Hva slags samfunn bygger vi da?

 

Jeg er dog enig i at man blir for lei av "ja takk begge deler" feminismen. Lik lønn og likeverd, men for svake til å dra i forsvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var underholdning på høyeste plan!

Edit: Når det er sagt, så er jeg veldig enig i at det er douchemove å ta en benk som, for normalt oppegående og sosialt fungerende vesener, er opptatt. Men igjen, hva får man gjort..?

Endret av hvorre
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg leser ikke innlegget likt som deg. Det originale innlegget sier at kvinner nok er det svake kjønn, og at det derfor var bra at det kom noen hvite riddere.

Er ikke vanskelig å se for seg at TS får en testosteron bølge over seg og starter å sjefe litt.

Virker som det er en del her som fortsatt generaliserer i 2013, og som henger litt igjen med tankegodset om den sterkestes rett.

Hva slags samfunn bygger vi da?

 

Han skriver at han holdt en hyggelig tone hele veien og det er ingenting i det innlegget som tilsier at det er noen fare for at han får et "testosteronkick" han ikke kan kontrollere. "Hvite riddere" kommer heller ikke til unnsetning for å hjelpe ei jente som trenger det, men for å vise hvor "tapper" man er og håpe å få noe igjen for det fra jenta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han skriver at han holdt en hyggelig tone hele veien og det er ingenting i det innlegget som tilsier at det er noen fare for at han får et "testosteronkick" han ikke kan kontrollere. "Hvite riddere" kommer heller ikke til unnsetning for å hjelpe ei jente som trenger det, men for å vise hvor "tapper" man er og håpe å få noe igjen for det fra jenta.

 

 

Angående ukontrollerbart var det vist hvertfall 3-4 gutter som anså det greit å stå samlet, for ikke å snakke om den ansatte som ba TS gå. Selv om TS sier at han holdt en hyggelig tone, kan det godt være at kroppsspråket hans avslørte at han egentlig ønsket å arnoldpresse samtlige.

 

Jeg er ikke enig med deg i at målet til de hvite ridderne var en date, eller litt action, eller penger for den saks skyld. Normal logikk tilsier at de er for mange til at alle skulle fått nok.

Det er ingenting tappert med å forsvare noen som har det greit. Det er derimot tappert å hjelpe noen i en ugrei situasjon. Jeg var ikke der, og veit derfor ikke hva som skjedde.

Endret av Admiral1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han skriver at han holdt en hyggelig tone hele veien og det er ingenting i det innlegget som tilsier at det er noen fare for at han får et "testosteronkick" han ikke kan kontrollere. "Hvite riddere" kommer heller ikke til unnsetning for å hjelpe ei jente som trenger det, men for å vise hvor "tapper" man er og håpe å få noe igjen for det fra jenta.

Slik han fremstå, og som jeg har skrevet tidligere, så virker det ikke veldig som han har holdt seg helt med ro. Om du holder en hyggelig tone blir du ikke kastet ut av treningssenteret. Just sayin'.

 

I tillegg, det man selv ser på, og tror, er rolig, er ikke nødvendigvis det for andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser her at jeg skulle ha skrevet "det innlegget du siterte", min feil, diskusjonen fikk et annet spor så.

 

Angående ukontrollerbart var det vist hvertfall 3-4 gutter som anså det greit å stå samlet, for ikke å snakke om den ansatte som ba TS gå. Selv om TS sier at han holdt en hyggelig tone, kan det godt være at kroppsspråket hans avslørte at han egentlig ønsket å arnoldpresse samtlige.

Slik han fremstå, og som jeg har skrevet tidligere, så virker det ikke veldig som han har holdt seg helt med ro. Om du holder en hyggelig tone blir du ikke kastet ut av treningssenteret. Just sayin'.

 

I tillegg, det man selv ser på, og tror, er rolig, er ikke nødvendigvis det for andre.

 

Det er mulig, men i så fall kom det kroppsspråket av at han synes det er frustrerende å måtte forsvare seg for en fillesak for tre andre karer som bare vil mele sin egen kake. Og de tre karene var nok fullt klarer over at å gå imot ham i samlet flokk og skape en storm i et vannglass er svært provoserende.

 

At den ansatte valgte å kaste ham ut var nok ikke basert på en veloverveid eller rettferdig avgjørelse, men at det er lettere å avslutte en potensiell ubehagelig sak for treningssenteret ved å gi flertallet rett. Og her høres det ut som om han har rettet baker for smed.

Endret av Zarac
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Neste gang om noen stjeler benken fra deg og nekter å komme til en løsning, så bare sett deg ned eller stå rett ved siden av samtidig som du stirrer på vedkommende hele tiden. Gjør dette til vedkommende er ferdig. Ikke kom med trusler eller tullpreik om "hvite riddere".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Regn med at jenta ikke hadde all verden med tid i vektrom tidligere, og sannsynligvis ikke kjente til skikk og bruk i nevneverdig grad. Mulig hun også ikke har blitt motsagt spesielt mange ganger tidligere i livet, ofte i stil med utseendet. Da hjelper det heller ikke med all verdens hint om at hun ikke har fulgt normen. Å spurt TS om å ta annenhver hadde vært naturlig for mange når det nærmet seg stengetid og man ønsket å bli ferdig til da.

De hvite ridderne som skal "hjelpe" jenta, blir så tåpelig at det er neppe behov for nærmere belysning.

 

Men det mest håpløse med denne tråden er jo alle som kommenterer, veivende med janteloven. Har aldri sett så mange innlegg med teksten mellom linjene "hvem faen tror du at du er". Og skal virkelig ikke benekte at TS ber om det når han formulerer og beskriver personene i førsteposten som han gjør. TS, ro ned på adjektivene om personene, holde de tankene/beskrivelsene for deg selv, så blir du også tatt mer seriøst. Og nei, det er ikke sånn at alle andre er sauer, og du har sett lyset. Sorry.

 

Alle som har brukt noen år på treningsstudia vet hvor irriterende det er når folk tar seg til rette så fort du setter vekta ned for 30 sek pause, etterlater benker rennende av svette osv. Til og med de man ser trener så feil at det som TS beskriver ser mest ut som spastiske tics, blir irriterende, så er det best å holde det for seg selv.

 

4 hakk mindre selvsentrering på TS og 7 hakk mindre OT på tåpelig kommentarer her hadde gjort tråden mindre underholdende, men atskillig mer fornuftig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kjenner det koker inni meg og går mot den største av dem for å vise at jeg ikke lar meg skremme

På tide å roe ned på steroidene kanskje? Personlig synes jeg det er PATETISK PISSUNGESUTTRING å pipe om værdagslig krøll som envær annen mentalt oppegående person hadde taklet på en intelligent måte. Jeg ser virkelig ned på personer som oppfører seg sånn. TS, etter min mening framstår du så patetisk at jeg virkelig håper å slippe å se stor flere innlegg fra deg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et problem med historien.

 

Han gikk for å hente vektene, og kom så tilbake til plassen der jenta var med vektene sine allerede på plass og trente?

 

Betyr ikke det at jenta egentlig var der først, ettersom hun allerede satt der med vektene, og at trådstarter satte ned sin drikkeflaske på benken mens hun var på vei for å hente sine vekter?

 

Isåfall har hun da rett i sin uttalselse at man skal vente på tur, ettersom det blir tullete å hoppe frem til en benk for å "ta den" når man ser at noen er for å hente sine vekter. Det samme som trådstarter nå flipper totalt for.

 

Hele måten trådstarter oppfører seg tyder om litt for mye anabolestereoider som om han prøver å veie opp for manglende intelligens. En hvilken som helst annen person hadde håndtert det på en ordentlig måte, det at han blir kastet ut av stedet taler vell for oppførselen hans. Og oppførselen hans her inne er vell også et bevis for det.

Endret av oophus_3do
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Et problem med historien.

 

Han gikk for å hente vektene, og kom så tilbake til plassen der jenta var med vektene sine allerede på plass og trente?

 

Betyr ikke det at jenta egentlig var der først, ettersom hun allerede satt der med vektene, og at trådstarter satte ned sin drikkeflaske på benken mens hun var på vei for å hente sine vekter?

 

Isåfall har hun da rett i sin uttalselse at man skal vente på tur, ettersom det blir tullete å hoppe frem til en benk for å "ta den" når man ser at noen er for å hente sine vekter. Det samme som trådstarter nå flipper totalt for.

 

Hele måten trådstarter oppfører seg tyder om litt for mye anabolestereoider som om han prøver å veie opp for manglende intelligens. En hvilken som helst annen person hadde håndtert det på en ordentlig måte, det at han blir kastet ut av stedet taler vell for oppførselen hans. Og oppførselen hans her inne er vell også et bevis for det.

 

Neh, hun hadde henta seg en sånn rosa liten vektskive som er rett ved benken. Vektstativet står noen skritt bortenfor, Spar meg ass, enten er du en hvit ridder uten selvinnsikt, eller så har du aldri møtt disse dronene når de setter i gang. De lar seg ikke løses på en intelligent måte, da de ikke har intelligente grunner for å forsvare musa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett hvor ille folk syns TS er. Så er faktum at hvis det han skriver er sant så har han rettferdigheten på sin side.

 

Personlig så hadde aldri jeg reagert sånn. Jeg hadde heller bare notert meg hvem benketyven var og stjålet benken på en liknende måte når sjangsen bød seg.

 

Nei det har han ikke... man reserverer ikke noe med å legge flaske eller håndkle på det!!!

 

Det er bare slikt tull man har tatt med seg fra barnehagen!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...