Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere helvetes hvite riddere. Hvor lavt er dere villige til å synke?


Anbefalte innlegg

For det første, jeg hadde også blitt sur om noen hadde tatt plassen min, om jeg skulle hentet meg mer utstyr. Så der er jeg enig. Jeg mener dog at om dette skjer, er det ikke verre enn å drite i det, uten å lage mer oppstyr. Sier man fra på en trivelig måte at jeg hadde plassen, så burde det gå greit. Om denne personen ikke flytter seg og krever plassen, så javel, da er det bare å innse at dette ikke var noen hyggelig person og gå videre.

Jeg er ikke enig. Da lærer de at de kan gjøre som de vil, ta fra andre uten å tenke over konsekvenser. Du skal selvsagt ikke begynne å være fysisk voldelig mot personen eller noe, men først si ifra pent, så si ifra bestemt, før du gjerne kan ta det opp med betjeningen eller noe lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det hu gjor er så ille burde tråden flyttes til jus delen av forumet.

 

Tråden reiser ingen rettslige problemstillinger, så jeg ser ingen grunn til å flytte den.

 

Selv om det jenta gjorde var et overtramp av gjengs gymkultur og -normer, og dermed galt, så er det ikke noe grunnlag for rettslige sanksjoner mot hverken henne eller TS. Slik situasjonen er beskrevet er det TS som har lidt en urettmessig sanksjon i form av bortvisning (forutsatt at TS' beskrivelse er en fullstendig og balansert gjengivelse).

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kunne du ha gitt et mer utfyllende svar? Det hadde vært flott... Jeg blir veldig deprimert av å lese innleggene til Kalkunkrøll. Kan du skrike ut hvorfor han tar feil? Kan du fortelle at du overhodet ikke har noen av trekkene han ilegger deg, og at veldig mange andre kvinner heller ikke har det? Anonym poster: eb8177d44190deb4e9971b09d3a20a37

 

Jeg vil ikke ta noe standpunkt i om han tar feil eller ei. Underholdende er han uansett..

Lenke til kommentar

Hvis det TS fremlegger er sant, så har han "rett" på benken.

 

Han har ikke "rett" på benken. Jeg går ut i fra at det ikke er skrevet noe sted i kontrakten med treningssenteret. På samme måte er det ikke noen nedskrevne regler om at man ikke kan snike i køen foran kassen på et supermarked. Uansett er dette sosiale normer som man stort sett må innordne seg etter, ved mindre man vil terge på seg gud og hvermann. Så lenge man forholder seg rolig, bestemt og saklig i en slik situasjon og for eksempel tar kontakt med betjeningen, som nevnt tidligere, vil det være hun som driter seg ut.

Endret av Mos Def
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler jo å behandle kvinner med respekt. Vi er jo tross alt det svake kjønn, så ja, hun fortjener jo å ha andre som kan sette deg på plass. Uansett, når ble det lov til å holde av plass på gymmen med en drikkeflaske og hvorfor har ikke jenter noe å gjøre med frivekter?

Hvorfor skal dere behandles med respekt når dere alle bare er noen horer uten manerer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele greia hadde jo aldri sklidd sånn ut om han ikke bare hadde begynt å kjørt DB clean&jerks med 40kg+ en halvmeter unna hun, komplett med roping og slipping av manual fra over hodet og ned på bakken mellom hver rep samt. slåing på brystkassa og grunting som opp-psyking til hver rep.

 

Hun hadde blitt skremt og flyttet på seg, han som jobbet der hadde heller ikke turt å si noe.

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg å slå søte, forsvarsløse jenter når de tar noe som er mitt.

En gang på Meny, så kom det ei dame og tok det siste kyllinglåret i ferskvaredisken.

Og jeg bare: "Øøøøø, det er mitt kyllinglår bitch!"

Og hun bare: "Nei, jeg sto faktisk forran deg i køen"

 

... Da klarte jeg ikke å holde meg lenger, og slo henne livløs fordi hun ikke gjorde som jeg ville.

 

Og hvis det er noe galt i verden, så er det at ingen ser hvor stor og sterk og mektig jeg er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dere som er uenige med trådstarter:

 

Do you even lift, bro?

 

Trådstarter har moralsk rett. Det må være mulig bruke et minutt på å hente ting man trenger uten at man skal måtte ta benken med seg. Trådstarter var førstemann til å reservere benken.

 

Er dog uenig i mye av ordbruken i posten hans.

 

Probably more than you. Helt enig i at trådstarter har rett på benken sin, men den absurde kombinasjonen av selvtillit som er direkte koblet mot muskler og et så hårreisende kvinnesyn gjør det bare morsomt å påpeke det.

 

Jeg tipper det aller største problemet med hele scenarioet er at ei frøken tok seg til rette og han tapte en kamp mot et kvinnfolk og som de annenrangsmenneskene de er ikke burde utfordre en stor muskuløs mann

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den dama virka bare frekk, men tror ikke jeg hadde giddet brukt så mye energi på å krangle.

 

OM jeg ser en flaske, håndkle ligge ved en benk/apparat og den ikke er i bruk, så ser jeg meg alltid rundt og spør de i nærheten om de bruker den. Det er normal folkeskikk og det er altfor mange som mangler det idag.. Evt kan du spørre hølflig om du kan ta imellom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fatter ikke hva som feiler folk her. TS har faktisk et temmelig godt poeng, og det stemmer at mange menn oppfører seg utrolig patetisk når det er fitte i nød.

Et godt selvbilde er heller ingenting å rakke ned på

 

Stemmer også at mange menn har et utrolig nedverdigende og respektløst kvinnesyn. (f.eks. "når det er en fitte i nød").

På en annen side kan å opptre som "white knight" kan også være nedverdigende ovenfor kvinner, de er fullt i stand til å passe på seg selv og å ta sine egne diskusjoner/stå for sine egne valg.

 

 

Jeg kan godt se poenget til TS, og å reservere med vannflaske ol. er etterhvert blitt vanlig kutyme på treningssenter.

 

 

Det er vanskelig å tolke hvem som har rett eller galt ut ifra beskrivelsen til TS. Sannsynligvis, og dette underbygges av manglende teknikk, var jenta uerfaren i treningssammenheng og hadde ikke lært seg de normer som gjelde på et treningsstudio.

Ser vi saken i lys av dette er det lett å forstå jentas reaksjon, i mange andre deler av samfunnet er det å "reservere" utenfor normene.

 

Over til de hvite ridderne. Fire stykker? Det skal ganske mye til at fire stykker avbryter treningen sin, og enda mer til å bli kastet ut av et treningssenter. Greit at TS i prinsippet hadde rett til å bruke benken, men en reaksjon som påkaller slike resultater hører hjemme i middelalderen, ikke i dagens siviliserte samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...