Gå til innhold

"Frøken X" står frem for å endre sexkjøpsloven


Anbefalte innlegg

Er hun voksen, vil jeg selvfølgelig si hva jeg mener til henne, men jeg vil alltid respektere min datters valg, etter hun er voksen og ute av redet, er det hennes valg hva hun ønsker å gjøre. Og jeg syntes også du burde respektere din datter, fremfor å avfeie henne på grunn av hennes valg.

 

Jeg er helt uenig i dette kardemommeby opplegget deres, man skal ikke alltid respektere valgene til folk, selvom det er din egen datter, for alle deres valg uannsett hva det er. Man må putte litt vett inn i knollen deres også. Hvis dere synes det er greit at dattern deres suger kuk for penger, og respekterer valget hennes for det, så er jeg rett og slett skremt på hvor dårlige foreldre dere er/blir, og hvilke holdninger dere har.

 

Hvis det virkelig ikke er noen andre i denne tråden som mener det samme, så skjønner jeg at jeg er like hjelpesløs her som en ateist i Iran, og tror jeg lar argumentasjonen ligge..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt uenig i dette kardemommeby opplegget deres, man skal ikke alltid respektere valgene til folk, selvom det er din egen datter, for alle deres valg uannsett hva det er. Man må putte litt vett inn i knollen deres også. Hvis dere synes det er greit at dattern deres suger kuk for penger, og respekterer valget hennes for det, så er jeg rett og slett skremt på hvor dårlige foreldre dere er/blir, og hvilke holdninger dere har.

Hva er det som er så forferdelig med dette?

 

Hvis det virkelig ikke er noen andre i denne tråden som mener det samme, så skjønner jeg at jeg er like hjelpesløs her som en ateist i Iran, og tror jeg lar argumentasjonen ligge..

Jeg føler det blir motsatt... At du er en dypt religiøs og bakoverstrebersk mann. :)

 

Det er først og fremst det bibelske dogmet: Du skal ikke drive hor. Som er den åpenbare grunnen til at folk har så ufattelig sterke meninger rundt dette temaet. At de nærmest ser ut til å vite hva som er det mest moralsk riktige å gjøre sånn rent politisk... Gudsjelov så beveger Norge seg i en mer humanistisk og sekulær retning. Norge er ikke et kristent land lenger heller. Det er ikke nok kristne her :- P

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hva er det som er så forferdelig med dette?

 

Jeg føler det blir motsatt... At du er en dypt religiøs og bakoverstrebersk mann. :)

 

Det er så mye galt med det at jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang, jeg hadde gjort kjerringa arveløs.

 

Og nei jeg tror virkelig ikke jeg er den eneste som mener dette, hadde jeg spurt 1000 mennesker på gata tror jeg faktisk de hadde vært mer enig i meg. Jeg tror bare jeg er i feil tråd.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva som skjer her. Jeg får inntrykk av at vi skal beundre denne jenta, og VG fremstiller henne nesten som en slags heltinne.

 

Jeg synes ikke prostitusjon skal være ulovlig, man bør selvfølgelig kunne bestemme over sin egen kropp. I mine øyne vil de uansett være "horer", og jeg kunne for eksempel aldri blitt sammen med ei dame med en slik fortid. Det har ikke så mye å si hva slags begrep man bruker for å beskrive yrket, i bunn og grunn handler det om å ta imot penger fra kåte menn som ønsker et sted å gjemme kuken.

 

Jo, MrLG, det er flere som mener det samme.

Lenke til kommentar

Det er så mye galt med det at jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang, jeg hadde gjort kjerringa arveløs.

Neivel. Ingen argumenter i mot altså.. Daså.. ;)

 

Det er jo ikke verre enn annen form for sex i bunn og grunn. To mennesker som blir enige om pris, har sex, og hvor den ene parten kommer bedre ut økonomisk sett enn den andre. Verre er det ikke...

 

Og nei jeg tror virkelig ikke jeg er den eneste som mener dette, hadde jeg spurt 1000 mennesker på gata tror jeg faktisk de hadde vært mer enig i meg. Jeg tror bare jeg er i feil tråd.

Joda.. følerier. Religiøse oppfatninger som har "satt seg" etc.... jada. men er det noen gode argumenter mot? Jeg har ikke sett noen. :)
Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i dette kardemommeby opplegget deres, man skal ikke alltid respektere valgene til folk, selvom det er din egen datter, for alle deres valg uannsett hva det er. Man må putte litt vett inn i knollen deres også. Hvis dere synes det er greit at dattern deres suger kuk for penger, og respekterer valget hennes for det, så er jeg rett og slett skremt på hvor dårlige foreldre dere er/blir, og hvilke holdninger dere har.

Jasså? Mange jenter i dag er ute etter "One night stands", hvem vet, kanskje hun liker eldre menn? - I så fall, har du et problem om hun suger tilfeldige folks kuk etter en tur på byen hver helg, eller er dette greit for deg? I så fall hvor vettig er det?

 

Hvis dette heller ikke er greit, hvordan mener du man skal oppdra et voksent menneske?

 

Hvis det virkelig ikke er noen andre i denne tråden som mener det samme, så skjønner jeg at jeg er like hjelpesløs her som en ateist i Iran, og tror jeg lar argumentasjonen ligge..

Du virker jo religiøst opptatt av å forby prostitusjon. :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i dette kardemommeby opplegget deres, man skal ikke alltid respektere valgene til folk, selvom det er din egen datter, for alle deres valg uannsett hva det er. Man må putte litt vett inn i knollen deres også.

 

Hehe. Såpass farlig kan det vel ikke være at datteren sin suger 40 år gammel kuk for penger? Men for all del, du kan godt ha en kontrollerende oppførsel på lik linje med fundamentalister i andre land

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Javel ja(og du var redd for at jeg skulle få unge liksom), jeg tror ikke det er mange i Norge som deler din oppfatning for å si det sånn..

 

Ja, hvem er det som lærer ungen(e) sine å dømme andre - som du vil.

Jeg snakket med en fyr som sa han kom til å kutte ut sin sønn hvis det viste seg at han var homofil. Hva er det liksom? Greit nok at han ikke liker den legningen, men å ikke respektere og da kutte ut sønnen er for meg helt uhørt. Like så hvis man ikke respekterer sine ungers valg - så lenge disse ikke går utover noen.

 

Man selger sex og sin tid i det daglige likevel. Har du ikke gjort oppvasken, vasket gulvet, så har ikke dama energi/form til å ha sex f.eks. Eller hun som har laget tråd her på forumet - hun hadde one-night stand, så oppdaget hun 2k som fyren hadde lagt igjen når han dro. Utifra det skjønte hun at hun jo kunne tjene noen kr istedet for bare ha sexen - altså få i pose og sekk. Det er ganske så fornuftig spør du meg. (hvis det har vært din datter, så har du ikke respektert at hun har hatt sex med noen heller? - gud forby hvis hun hadde tjent noe på det)

Mener du one-night stands er forkastelig også da sikkert? (men du selv gjør det lett hvis du har sjansen tenker jeg)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Neivel. Ingen argumenter i mot altså.. Daså.. ;)

 

Det er jo ikke verre enn annen form for sex i bunn og grunn. To mennesker som blir enige om pris, har sex, og hvor den ene parten kommer bedre ut økonomisk sett enn den andre. Verre er det ikke...

 

Joda.. følerier. Religiøse oppfatninger som har "satt seg" etc.... jada. men er det noen gode argumenter mot? Jeg har ikke sett noen. :)

 

Ingen argumenter imot? Jeg mener du mister din verdighet den dagen du blir hore, du blir ei fille som bare de som betaler vil ha, du blir oppbrukt, du mister din ære som kvinne, du eier ikke nok stolthet/ære over deg selv/din kropp at du lar hvem som helst som betaler bruke den. Det er lavmål på sitt største, det er motbydelig, det er den laveste rangen man kan oppnå som kvinne.

 

Og poenget er ikke om man liker det man gjør eller ikke, en drapsmann liker sikkert å drepe, og er sikkert stolt over seg selv også, det betyr ikke at han mister verdigheten sin for det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Og poenget er ikke om man liker det man gjør eller ikke, en drapsmann liker sikkert å drepe, og er sikkert stolt over seg selv også, det betyr ikke at han mister verdigheten sin for det.

Du kan umulig sammenlikne drap og prostitusjon. Drap innebærer å ta fra andre mennesker retten til liv, mens prostitusjon innebærer salg av tjenester fra en frivillig selger til en frivillig kjøper. - Du kan ikke velge om en drapsmann skal drepe deg eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er jo i utgangspunktet ikke nødvendig å ty til prostitusjon (eller tigging) i Norge 2013 siden det eksisterer sosiale ordninger/trygder. Begge disse fenomenene er historisk og globalt sett, først & fremst knyttet til nød og fattigdom, og sånn sett det eneste scenario de kan et visst moralsk ferniss.

 

Narkomane havner vel i en slags mellomposisjon i det bildet der.

 

(at noen i hele tatt greier (moralsk sett) å kjøpe seksuelle tjenester av utslitte heroin-junkier med knekk i knærne, ligger forøvrig over min fatteevne)

 

Og så har vi denne omtalte pole-danseren & luksusprostituerte som ikke er drevet av nød. Jeg er vel tvilsom til at det nærmest er noe "menneskerettighet" for slike å få bedrive prostitusjon. Hun kan vel få seg deltids-kassajobb på KIWI eller ICA som andre?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Vel, piloten som kjørte flyet inn i WTC i 2001 hadde sikkert høy selvrespekt han også, og trengte sikkert ikke min. Så hva er poenget ditt egentlig, at pga premissene du satt blir saken noe bedre av den grunn? :roll:

Pilotene som kjørte flyene mot WTC skadet andre med sin handling. Det gjør ikke "frøken X". Du og jeg dømmer dem ut fra sine handlinger, vi kjenner dem ikke og kan ikke bedømme dem som person. Det paradoksale er at disse pilotene antagelig fikk mer respekt fra sine likesinnede, ikke mindre. Hva vi respekterer forteller noe om vår subjektive moral, ikke om objektets.

 

Det faktum at pilotene ikke overlevde gjør selvrespekten teoretisk. Frøken X er i levende live istand til å vurdere sin, det er ikke de.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
I mine øyne vil de uansett være "horer", og jeg kunne for eksempel aldri blitt sammen med ei dame med en slik fortid. Det har ikke så mye å si hva slags begrep man bruker for å beskrive yrket, i bunn og grunn handler det om å ta imot penger fra kåte menn som ønsker et sted å gjemme kuken.

 

Mens du gjør kvinnen/damen til lags med å gjøre litt i huset, gjøre ting hun liker, for å få henne klar til sex med deg - der du vil gjemme kuken. Du har vel gjemt kuken i flere, og damene har vel også gjemt flere kuker enn kun din. Det er hele tiden et spill for å få det man vil ha. Eneste forskjellen er at det er konkrete penger med i spillet istedet for andre ting.

 

Edit:

Ingen argumenter imot? Jeg mener du mister din verdighet den dagen du blir hore, du blir ei fille som bare de som betaler vil ha, du blir oppbrukt, du mister din ære som kvinne, du eier ikke nok stolthet/ære over deg selv/din kropp at du lar hvem som helst som betaler bruke den. Det er lavmål på sitt største, det er motbydelig, det er den laveste rangen man kan oppnå som kvinne.

 

Stakkars som har en slik holdning ovenfor kvinner som tar selvstendige valg - Du er vel av typen som vil ha dama på kjøkkenet og stenge de inne - ikke la de være selvstendig, men du skal bestemme over de.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Pilotene som kjørte flyene mot WTC skadet andre med sin handling. Det gjør ikke "frøken X". Du og jeg dømmer dem ut fra sine handlinger, vi kjenner dem ikke og kan ikke bedømme dem som person. Det paradoksale er at disse pilotene antagelig fikk mer respekt fra sine likesinnede, ikke mindre. Hva vi respekterer forteller noe om vår subjektive moral, ikke om objektets.

 

Det faktum at pilotene ikke overlevde gjør selvrespekten teoretisk. Frøken X er i levende live istand til å vurdere sin, det er ikke de.

 

Geir :)

 

Jo for en persons handlinger sier alt om personen, derfor kan vi dømme dem som en person, derfor kan vi dømme en hore. Hvordan skal man ellers respektere andre personer, hvis man ikke respekten dømmes etter deres handlinger? Da er det ingenting igjen å respektere.

 

I følge ditt eksempel er formulert leser jeg at det er irrelevant hvilke handlinger man utfører, sålenge man respekterer seg selv, for det står høyere en andres respekt, med det i bakgrunn kan man jo da gjøre som man vil, for "jeg har alltid rett".

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det er jo i utgangspunktet ikke nødvendig å ty til prostitusjon (eller tigging) i Norge 2013 siden det eksisterer sosiale ordninger/trygder. Begge disse fenomenene er historisk og globalt sett, først & fremst knyttet til nød og fattigdom, og sånn sett det eneste scenario de kan et visst moralsk ferniss.

Hvorfor trenger de et moralsk ferniss? Og så lenge NAV ikke deler ut gratis sex så vil det vel være et "behov" for prostitusjon?

 

(at noen i hele tatt greier (moralsk sett) å kjøpe seksuelle tjenester av utslitte speed-junkier med knekk i knærne, ligger forøvrig over min fatteevne)

Det sier vel alt om kundene, og mindre (moralsk sett) om "speed-junkiene" de kjøper av?

 

Og så har vi denne omtalte pole-danseren & luksusprostituerte som ikke er drevet av nød. Jeg er vel tvilsom til at det nærmest er noe "menneskerettighet" for slike å få bedrive prostitusjon. Hun kan vel få seg deltids-kassajobb på KIWI eller ICA som andre?

Det trenger ikke være en menneskerett for å være tillatt. Derimot skal det gode grunner til at noe skal være forbudt. Som for ekempel at det skader andre. Det gjør ikke frivillig sex, uansett om det er penger involvert.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i dette kardemommeby opplegget deres, man skal ikke alltid respektere valgene til folk, selvom det er din egen datter, for alle deres valg uannsett hva det er. Man må putte litt vett inn i knollen deres også. Hvis dere synes det er greit at dattern deres suger kuk for penger, og respekterer valget hennes for det, så er jeg rett og slett skremt på hvor dårlige foreldre dere er/blir, og hvilke holdninger dere har.

 

Hvis det virkelig ikke er noen andre i denne tråden som mener det samme, så skjønner jeg at jeg er like hjelpesløs her som en ateist i Iran, og tror jeg lar argumentasjonen ligge..

 

 

Hadde jeg tjent 4000,-Norske kroner pr time for å ligge med stygge damer så hadde du følt det samme for meg som du gjør mot Hege ?

Min mor hadde ikke dømt meg hadde jeg kunnet gjort det, heller ingen av mine venner, og jeg hadde hatt det helt OK med meg selv..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Stakkars som har en slik holdning ovenfor kvinner som tar selvstendige valg - Du er vel av typen som vil ha dama på kjøkkenet og stenge de inne - ikke la de være selvstendig, men du skal bestemme over de.

 

For deg så finnes jo egentlig ikke ordet respekt, for hvis man gir blanke i alt en person gjør og tar alle folk i verden under en bås, er jo respekten ikke tilstedeværende. Nei, jeg respekterer ikke valg til kvinner som gjør de til "trash", og for meg er det faktum at du kan respektere alle handlinger til folk uannsett hva det er, helt forbanna absurd.

Lenke til kommentar

For deg så finnes jo egentlig ikke ordet respekt, for hvis man gir blanke i alt en person gjør og tar alle folk i verden under en bås, er jo respekten ikke tilstedeværende. Nei, jeg respekterer ikke valg til kvinner som gjør de til "trash", og for meg er det faktum at du kan respektere alle handlinger til folk uannsett hva det er, helt forbanna absurd.

Det er du som mener de er "trash".

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot salg av sex. To personer har sex, en tar seg betalt. Så lenge det er frivillig, og ingen utenforstående blir skadelidende, så er det sikkert ikke noe verre enn noe annet.

 

Samtidig vet jeg ikke hvor bra det er hvis vi blir for komfortable med sex som en salgsvare. Sex er uten tvil noe helt annet enn å drive med typiske omsorgstjenester. Det er mer personlig, sjalusi og andre psykiske elementer spiller en stor rolle.

 

At det er lov er en ting, men det må ikke bli slik at det nærmest blir en forventning til at sex ikke betyr noe, og at en skal godta at kjæresten kjøper sex et ligg.

 

Det hadde forresten vært fint å vite om denne damen som nå har stått frem, hvordan hun forholder seg til eventuelle pårørende som kunden har.

Lenke til kommentar

Mens du gjør kvinnen/damen til lags med å gjøre litt i huset, gjøre ting hun liker, for å få henne klar til sex med deg - der du vil gjemme kuken. Du har vel gjemt kuken i flere, og damene har vel også gjemt flere kuker enn kun din. Det er hele tiden et spill for å få det man vil ha. Eneste forskjellen er at det er konkrete penger med i spillet istedet for andre ting.

 

Det blir litt tynn sammenligning, og vel kynisk.

 

Som sagt mener jeg ikke det skal være ulovlig, men det forandrer ikke hva jeg føler og mener om prostituerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...