Gå til innhold

"Frøken X" står frem for å endre sexkjøpsloven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres fornuftig ut, loven har vel ikke hjulpet noen ting og i prinisippielt er jeg i mot den.

Kroppen bør være ens egen eiendom og ikke statens.

 

Det har ingenting med staten og hvem som eier kroppen å gjøre.

Loven er jo for å sørge for egen suverenitet over kroppen, loven kom for å forhindre illegal menneskehandel og for å minske arbeidsmarkedet der, det var feilslått.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Det uholdbare ved loven er at sexsalg er tillatt, mens sexkjøp er forbudt. Det gir omtrent like mye mening som å tillate tigging, men samtidig forby å gi til tiggere. Enten må prostitusjon være tillatt, eller så må kjøp og salg av sex være forbudt. Det nåværende forbudet mot sexkjøp er spesialsydd for å ramme bare menn og er derfor kjønnsdiskriminerende. Det oser av mannsforakt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det uholdbare ved loven er at sexsalg er tillatt, mens sexkjøp er forbudt. Det gir omtrent like mye mening som å tillate tigging, men samtidig forby å gi til tiggere. Enten må prostitusjon være tillatt, eller så må kjøp og salg av sex være forbudt. Det nåværende forbudet mot sexkjøp er spesialsydd for å ramme bare menn og er derfor kjønnsdiskriminerende. Det oser av mannsforakt.

 

Skulle mann hatt noen effekt burde mann ha forbyd begge deler.

 

Dog syns jeg det er et idiotisk forbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ingenting med staten og hvem som eier kroppen å gjøre.

Loven er jo for å sørge for egen suverenitet over kroppen, loven kom for å forhindre illegal menneskehandel og for å minske arbeidsmarkedet der, det var feilslått.

Loven forbyr kjøp av seksuelle tjenester, skal man ungå prostitusjon (derom det hadde vert gode grunner til å gjøre det) burde man forbydd salget.

 

Slik loven er i dag blir det som å forby kjøp av bensin for å redde miljøet, men bensinstasjoner skal fremdeles få lov å selge, blir jo helt absurd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Loven forbyr kjøp av seksuelle tjenester, skal man ungå prostitusjon (derom det hadde vert gode grunner til å gjøre det) burde man forbydd salget.

 

Slik loven er i dag blir det som å forby kjøp av bensin for å redde miljøet, men bensinstasjoner skal fremdeles få lov å selge, blir jo helt absurd.

 

Det er jeg veldig enig i, men folk kunne fortsatt fremstilt eget petrolium og det ville blitt opprettet et illegalt marked for det, akkurat som at man ser prostituerte i gatene så måtte man også forbydt bilene, for dem er lettere og fjerne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge Hege som må man heller snu på problemet og spørre hvordan man kan gjøre hverdagen for sexarbeidere tryggere. Hun vedgår at det er mange forskjellige skjebner i prostitusjonsmarkedet, men mener likevel at de alle har det samme håpet om å bli respktert og verdasatt. De blir i dag sett på å som utskudd, ikke som vanlige kvinner.

 

Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det. Å selge sin kropp er motbydelig og jævlig lavmål, hun får gjøre hva hun vil, men respekt for yrket kan hun lete lenge etter fra min side ihvertfall.

Lenke til kommentar

Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det. Å selge sin kropp er motbydelig og jævlig lavmål, hun får gjøre hva hun vil, men respekt for yrket kan hun lete lenge etter fra min side ihvertfall.

 

 

Bigami er forbudt i Norge men muslimer gir blaffen norsk lov.

Lenke til kommentar

Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det. Å selge sin kropp er motbydelig og jævlig lavmål, hun får gjøre hva hun vil, men respekt for yrket kan hun lete lenge etter fra min side ihvertfall.

 

Dersom du leser intervjuet med henne ser du at hun ikke definerer dette som å selge egen kropp, men å selge tjenester - i denne sammenhengen seksuelle tjenester, som en sosial kunnskap. På samme måte som rørleggere ikke selger kroppen sin for å fikse den lekke hovedkrana di, de selger sin kunnskap om rør og denslags for å gi deg en tjeneste, nemlig en tett kran.

 

Hvorvidt man er enig i den definisjonen eller ikke, derimot, bør være opp til hver enkelt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom du leser intervjuet med henne ser du at hun ikke definerer dette som å selge egen kropp, men å selge tjenester - i denne sammenhengen seksuelle tjenester, som en sosial kunnskap. På samme måte som rørleggere ikke selger kroppen sin for å fikse den lekke hovedkrana di, de selger sin kunnskap om rør og denslags for å gi deg en tjeneste, nemlig en tett kran.

 

Hvorvidt man er enig i den definisjonen eller ikke, derimot, bør være opp til hver enkelt...

 

Nåja..

Lenke til kommentar
Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det. Å selge sin kropp er motbydelig og jævlig lavmål, hun får gjøre hva hun vil, men respekt for yrket kan hun lete lenge etter fra min side ihvertfall.

 

I en jobb selger man sin kropp uansett(eller tjenester som er et bedre ord). Om det er hendene, hjernen, fysikken, osv osv det dreier seg om, så er det uansett kroppen og ikke minst MYE(i en 'vanlig' jobb) av sin tid man stiller til disposisjon på en eller annen måte.

At du ikke respekterer at folk jobber, får du vel stå for selv.

At man istedet for å jobbe 37 1/2 time uka + overtid, litt ferie når det passer arbeidsgiver osv ... for en lønn som man så vidt klarer å overleve på (f.eks vaske avføring, mens mm og mange tunge arbeidsoppgaver i helsevesenet) istedet for å jobbe noen få timer i omsorgsyrket med prostitusjon for samme lønn - der man styrer alt selv - bestemmer over seg selv - ikke MÅ jobbe seg ihjel ... ja, det er bare idioti å se på uten respekt.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du leser intervjuet med henne ser du at hun ikke definerer dette som å selge egen kropp, men å selge tjenester - i denne sammenhengen seksuelle tjenester, som en sosial kunnskap. På samme måte som rørleggere ikke selger kroppen sin for å fikse den lekke hovedkrana di, de selger sin kunnskap om rør og denslags for å gi deg en tjeneste, nemlig en tett kran.

 

Hvorvidt man er enig i den definisjonen eller ikke, derimot, bør være opp til hver enkelt...

 

Definisjonen kan være det samme, hun kan vri det til å kalle det hva hun vil, like lavmål er det uannsett det hun driver med.

 

I en jobb selger man sin kropp uansett(eller tjenester som er et bedre ord). Om det er hendene, hjernen, fysikken, osv osv det dreier seg om, så er det uansett kroppen og ikke minst MYE(i en 'vanlig' jobb) av sin tid man stiller til disposisjon på en eller annen måte.

At du ikke respekterer at folk jobber, får du vel stå for selv.

At man istedet for å jobbe 37 1/2 time uka + overtid, litt ferie når det passer arbeidsgiver osv ... for en lønn som man så vidt klarer å overleve på (f.eks vaske avføring, mens mm og mange tunge arbeidsoppgaver i helsevesenet) istedet for å jobbe noen få timer i omsorgsyrket med prostitusjon for samme lønn - der man styrer alt selv - bestemmer over seg selv - ikke MÅ jobbe seg ihjel ... ja, det er bare idioti å se på uten respekt.

 

Vel hvis hun er lei av begrepet "selge kropp", så kan vi godt å bruke salg av sexuelle tjenester istedenfor. Begrepet kan være det samme, en rørlegger er langt mer respektert enn en hore uannsett.

 

Spiller ingen rolle hvor mye hun tjener, en tigger kan tjene en mill i året, betyr ikke at jeg respekterer jobben "å sitte på gata å se ut som et høl og få penger for det" for det, bare fordi han ikke klarer å ta seg sammen. Det finnes faktisk i andre land organiserte tiggere som kjøre dyre mercedeser og sitter på gata, kler seg ut som et høl, og tjener masse penger på andres godvilje. Skal jeg liksom respektere det og? Nei, det er moralsk forkastelig. Akkurat som det er moralsk forkastelig å selge seksuelle tjenester også.

 

Jeg har ikke som sagt ikke noe imot at det er lov i Norge, men menneskene som kjøper eller selger synker til et jævlig lavmål, jeg lyver hvis jeg sier jeg har respekt for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...