Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvordan sjekke opp jenter eldre enn meg på fest?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg går på universitetet og på lørdager vil jeg gjerne gå ut noen ganger, ettersom jeg er singel. Jeg blir 20 år og de fleste jentene jeg møter er enten 1 eller 2 år eldre enn meg. Noen ganger føler jeg at jentene blir " skuffet" eller får turn off når de får vite at jeg er 1-2 år yngre har ennå ikke møtt ei jente på samme alder som meg. Problemet jeg har når jeg sjekker disse jentene så er det å starte en samtale. Liksom noen ganger blir det slutt for ord fordi jeg ikke kommer på noe. Jeg pleier vanligvis å spørre hva de heter, de spør, hilser hverandre, spør om hun går på skole og hva som skjer. Jeg ser noen gutter snakker i øret til jenter og de jentene ler og smiler og det ender med at de kysser. , Jeg har en trent kropp og ser fin ut egentlig bedre enn de fleste. Jeg kan ikke tro at noen jenter gidder å gå med noen av de " stygge" guttene det må være at de er flik til å sjekke opp eller noe. Er det noen som har noen sjekk triks - hva jeg burde snakke om for å gjøre ei jente interessert slik at samtalen ikke bare slutter og hun går videre. .

Endret av Player10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trener lite,spiser greit og ser helt vanlig ut + at jeg er lav :p

 

Fortsatt så er det ikke så vanskelig og flørte og prate med jenter ute på byen bare du ikke er redd for og drite deg ut, liten sansynlighet for at de i det hele tatt tenker over det i ettertid eller husker noe, Selv prater jeg rett fram og jeg viser ikke at jeg er nervøs osv, Prater om det meste og noen ganger så går praten fint andre ganger blir den heller kort, en sjelden gang et lite kyss men man vet aldri hva man går for, bare ikke vær redd og tilbakeholden,nervøs og sjenert men ikke vær douchbag heller :p

Lenke til kommentar

1-2 års forskjell i alder er egentlig ikke så mye, spesielt ikke hvis de liker deg. Det gjelder bare å spille kortene riktig. Å lyve på seg noen år ekstra kan fungere, men det er også mulig å brenne seg hardt på dette. Om du finner ut at hun er 1-2 år eldre enn deg, så kan du si "Du er nok alt for gammel for meg" i en spøkefull tone. Etter dette så fortsetter du samtalen helt nonchalant. Ca 2/3 av de jeg har hatt sex med i år har vært født i 90 eller tidligere, og jeg er født i 92.

 

Hva du burde snakke om:

Å bare stille spørsmål er kjedelig, og det setter deg i båsen som "alle de andre kjedelige gutta". Bruk heller "statements", altså "spøkefulle" antakelser om henne.

 

I stedet for "Hvor kommer du fra?", så sier du "Du ser ut som en jente fra xx"

I stedet for "Hva slags musikk liker du?", så sier du "Du er sikkert en sånn skapfan av Justin Bieber, du"

etc.

 

Det er ikke noe farlig om disse antakelsene stemmer eller ikke.

Hvis de stemmer, så kult.

Hvis de ikke stemmer, så får hun sjansen til å rett opp i det.

 

Her har du også muligheten til å bygge videre på utsagnet ditt ved å f.eks. si hvorfor du trodde at hun var fra xx.

 

EDIT: Bra samtaleemner kan være psykologi, filosofi, seksualitet(forsiktig med denne) etc.

Politikk, religion og slike polariserende temaer burde man holde seg langt unna

 

Hvis samtalen "dør" ut:

- Si at du skal kjøpe en øl og finne kompisen din, og si at dere snakkes senere. Etter en stund så kommer du tilbake igjen og har forhåpentligvis noe mer å snakke om, hun også.

- Ta henne med ut på eventyr på utestedet eller stikk på dansegulvet med henne.

 

Det er viktig å merke seg at det ikke betyr at hun er uinteressert bare fordi samtalen dør ut. Hun liker deg kanskje og vil snakke med deg mer, men kommer ikke på noe å si akkurat da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1-2 års forskjell i alder er egentlig ikke så mye, spesielt ikke hvis de liker deg. Det gjelder bare å spille kortene riktig. Å lyve på seg noen år ekstra kan fungere, men det er også mulig å brenne seg hardt på dette. Om du finner ut at hun er 1-2 år eldre enn deg, så kan du si "Du er nok alt for gammel for meg" i en spøkefull tone. Etter dette så fortsetter du samtalen helt nonchalant. Ca 2/3 av de jeg har hatt sex med i år har vært født i 90 eller tidligere, og jeg er født i 92.

 

Hva du burde snakke om:

 

 

Hvis samtalen "dør" ut:

- Si at du skal kjøpe en øl og finne kompisen din, og si at dere snakkes senere. Etter en stund så kommer du tilbake igjen og har forhåpentligvis noe mer å snakke om, hun også.

- Ta henne med ut på eventyr på utestedet eller stikk på dansegulvet med henne.

 

Det er viktig å merke seg at det ikke betyr at hun er uinteressert bare fordi samtalen dør ut. Hun liker deg kanskje og vil snakke med deg mer, men kommer ikke på noe å si akkurat da.

 

Dette er en god taktikk, som også funker for meg. (Men uansett hvordan du ser ut, må du tåle å bli avvist ofte) Jeg anser meg selv som en helt normalt utseende fyr på 183 og overvektig. Jeg bruker mye selvironi, og spiller på hva jentene (eller andre ved bordet) sier, blir med å danse og snakker om hva som helst. Jeg drar aldri ut med instillingen "i kveld skal jeg pule," men heller "i kveld skal jeg ha det skikkelig gøy." Noen ganger blir du invitert hjem, andre ganger ikke. Men uansett er det greit, for målet var bare å ha det mrosomt på byen!

Endret av steinrawr
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har begynt å bli fysiske FØR jeg åpner kjeften og begynner å snakke. Det funker så jævlig mye bedre enn å bruke den vanlige framgangsmåten med å introdusere seg med ord som virker kjedelig for mange kravstore damer. Ta tak i hendene til dama, trekk henne inn til deg og kom med påstander om dama som gjør at hun blir nødt til å validere seg ovenfor deg. BOOM! Suksess.

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å bli fysiske FØR jeg åpner kjeften og begynner å snakke. Det funker så jævlig mye bedre enn å bruke den vanlige framgangsmåten med å introdusere seg med ord som virker kjedelig for mange kravstore damer. Ta tak i hendene til dama, trekk henne inn til deg og kom med påstander om dama som gjør at hun blir nødt til å validere seg ovenfor deg. BOOM! Suksess.

Hva slags påstander er det du pleier å bruke? :)

Lenke til kommentar

Jeg kan være sjenert, generelt sett er jeg ikke sjenert, men en kveld ble jeg avvist for mange ganger, da tenkte jeg f##k det her jeg gidder ikke mer. Det er jo slik at man ikke skal tenke på det og gå videre men men. Jeg lurer på om jeg burde gå alene, jeg pleier vanglivs å gå ut med en jeg kjenner, jeg har flyttet fra Østlandet til vestlandet og jeg kjenner ikke så mange folk her, har bare bodd i 6mnd, går man alene så kan man ende opp alene i et bord, møtte noen fra klassen, men det ender alltid opp at de folka stikker, noen jenter spør alltid hvor er vennene dine? jeg pleide som vanlig å skille lag fra kompisen min siden han bare sittet med noen fra klassen og snakket, mens jeg sjekket i begynnelsen gikk det greit ble kjent med mange nye mennesker, men så ble jeg avvist en kveld så jevla mange ganger, jeg tenkte bare gå frem og ikke bry deg men det er som å si slo meg i ansiktet og jeg vil ikke føle en dritt, men du føler det etterpå. Burde man gå ut med en venne gjeng, det som er kjipt at det eneste stedet jeg kan gå til er det stedet som er bare til studenter og folk som er 20 og over, spiller det noen rolle hvor man går ?

Lenke til kommentar

Vil helst gå ut med jenter som er fra 17 til 21. bryr meg ikke om de er eldre men det er ikke det som er tema.

 

Du skrev da "eldre" damer i første post da :D

 

Men for å hjelpe deg litt på vei her... 1-2 år har absolutt ingen betydning som du er over 18 år og hun til eksempel 20 år... Om du er 20 år kan du lett få jenter som er 25 år...

 

Alderen din er ikke problemet ditt, men at du kanskje tenker for mye og lager problemer for deg selv...

 

Ikke fokuser på det og bare vær deg selv så går det bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...