Gå til innhold

Nå kommer gigabit-nettet til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svenskene er jo flere tiår fremfor oss uansett leverandør. Ikke minst, så er det åpenbart en uskreven regel at en burde skal 500kr for BB i Norge. CD har ikke noe mellom 25 og 70mbit. Prisforskjellen er ca 120kr.

 

Tror ikke du har vært mange plasser i Sverige, om du mener det er så mye bedre der.

Dekningen er litt bedre i, men hastigheter er like avhengig av hvor du bor, akkurat som her.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svenskene er jo flere tiår fremfor oss uansett leverandør. Ikke minst, så er det åpenbart en uskreven regel at en burde skal 500kr for BB i Norge. CD har ikke noe mellom 25 og 70mbit. Prisforskjellen er ca 120kr.

 

Flere tiår du? La oss si 20 år sa, som er minimum om det er flere tiår, dvs 1993. Før netscape navigator 1.0 ble tilgjengelig for vanlig brukere, kan ikke helt huske at vi satt på mange titalls megabit da altså, langt mindre gigabit.

 

Personlig har jeg Loqal og håper dette gir Loqal ett spark bak, de henger etter de andre fiberleverandørene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere tiår du? La oss si 20 år sa, som er minimum om det er flere tiår, dvs 1993. Før netscape navigator 1.0 ble tilgjengelig for vanlig brukere, kan ikke helt huske at vi satt på mange titalls megabit da altså, langt mindre gigabit.

 

Personlig har jeg Loqal og håper dette gir Loqal ett spark bak, de henger etter de andre fiberleverandørene.

 

AtW

 

"Flere tiår" betyr ikke bokstavelig talt flere tiår. Det er et uttrykk brukt i sosiale sammenhegner. Etter det jeg vet er dette et forum for diskusjon, ikke koding eller krav til at alt skal være politisk korrekt.

 

Edit: Kort lunte

Endret av klakkelakk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint det, men 400/400 koster 5990,- i måneden her hos NTE så det er vel prisen som er største hinderet, ikke farten. Blir prisen noe sånt som 15000,- i måneden er vel målgruppen Røkke og Gjelsten og I. Selv 100/100 linjen til 1450,- er helt latterlig dyr i forhold til 60/60 for 549,-. Men om de trenger bevis på at folk klarer å bruke linjen, kan jeg stille opp helt gratis som forsøkskanin...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det bare meg som sitter igjen med inntrykk av at nettleverandørene også burde se litt på infrastrukturen ut fra Norge? Har flere ganger hatt dårlige opplevelser ved bruk av tjenester utenfor landets grenser, men er usikker på om jeg bare har blitt offer for dårlig/billig routing fra Telenor (Canal Digital) sin side, eller om dette er et legitimt problem?

Lenke til kommentar

Fint det, men 400/400 koster 5990,- i måneden her hos NTE så det er vel prisen som er største hinderet, ikke farten. Blir prisen noe sånt som 15000,- i måneden er vel målgruppen Røkke og Gjelsten og I. Selv 100/100 linjen til 1450,- er helt latterlig dyr i forhold til 60/60 for 549,-. Men om de trenger bevis på at folk klarer å bruke linjen, kan jeg stille opp helt gratis som forsøkskanin...

 

Her i lyse land koster 100/100 849,- Det går unna med nedlastingene. :)

Lenke til kommentar
Fint det, men 400/400 koster 5990,- i måneden her hos NTE så det er vel prisen som er største hinderet, ikke farten. Blir prisen noe sånt som 15000,- i måneden er vel målgruppen Røkke og Gjelsten og I. Selv 100/100 linjen til 1450,- er helt latterlig dyr i forhold til 60/60 for 549,-. Men om de trenger bevis på at folk klarer å bruke linjen, kan jeg stille opp helt gratis som forsøkskanin...
Her i lyse land koster 100/100 849,- Det går unna med nedlastingene. :)

 

Reagerte på dette jeg også, for jeg har også gjennom Lyse. En ganske stor forskjell i pris til de andre Altibox tilbyderne jeg har sett eksempler på.

 

Kan jo bare være at noen glemte å endre prislisten da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...