Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Nå spiller eg hovedsaklig Pro Club med en kompis. Der merker man godt hvor ubalansert alt er. Vi har 27-3-4. Har ingen problemer å stoppe pasninger langs bakken, lyver ikke hvis eg sier at samtlige mål i mot er høye baller og headinger. De spillerne Any styrer er ekstremt trege når det kommer til høye baller. Tar ofte et steg ut og da er spissen alene med keeper med en gang. Og ballen går gjennom hodet på dem på flere av innleggsmålene eg har i mot. Tør ikke tenke på hvor bra fifa hadde vært hvis man hadde blitt kvitt disse høye ballene. Er flere ting man kan gjøre. Man kan enten sette dem på manual, da blir de lsngt vanskelige og det krever faktisk ferdigheter. Eller man kan fjerne muligheten og man lobber med X/A. Dette er ting som kunne fungert. Men om de pasningene hadde blitt vanskeligere hadde mange klaget fordi noen kan ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har 22 skudd på mål og ikke klarer å score så er det utrolig dårlig av deg. Du kan virkelig ikke gi EA skylden for at du ikke klarer å score. I tillegg virker det som mange av skuddene er langskudd. Nekter å tro at du har 22 sjanser som skal gå i mål.

 

Vis meg hvor jeg ga noe skyld på EA er du grei:-)

 

Jeg skrev som en notis til ham over som sa at den beste spilleren ikke alltid vinner, og det kunne jeg bekrefte på ene kampen jeg hadde.

 

I enkelte kamper er det rett og slett umulig å få ballen i mål uansett hva en gjør, mens i neste kamp så går gjerne alt inn.

 

Som en notis så har jeg ytterst få langskudd. Baserer stort sett spillet mitt rundt på kantene eller gjennom i midten.

 

Om du klarer å få 3 mål på 2 skudd er utrolig bra gjort da ;)

 

Er ofte slik, selvmål, straffe og diverse andre ting teller ikke alltid som skudd, og kan da fort bli mål uten å ha hatt ett eneste skudd.

 

For å komme fram til 32 sjanser må man i hvert fall ha tatt opptak av kampen. Må være slitsomt å telle sjanser underveis i kampen når det blir så mange.

 

Hva som er en målsjanse er også veldig subjektivt.

 

Hos meg får jeg en fin oversikt når kampen er ferdig over antall skudd, skudd på mål osv. Du har gjerne ikke lagt merke til dette siden du tydeligvis sitter å noterer kampens forløp på papir.

 

Jeg har ikke gjort opp noen formening om hva som bør telles som en målsjanse eller ikke. Mine tall var tatt ut i fra FIFA sin beregning på antall sjanser.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det finnes kamper i det virkelige liv hvor ledende lag stanger og stanger i 85 minutter før de taper med 2 mål. Helt realistisk sånn sett at en kamp i ny og ne ender med tap, selv med 15+ fler sjanser.

 

Det som er alt for dårlig er hvor op headinger er. 90% av tapene mine er mot folk som spiller med Bayern og sprinter forbi på kantene med Robben/Ribery og står med Mandzukic i boksen. Om ikke det er nok så er 50% av målene både jeg og motstander scorer på heading.

 

At det er en gedigen svakhet - kanskje så stor at den faktisk ødelegger dette spiller - er det ingen tvil om. Ser folk her som forsvarer det med at man er for dårlig til å forsvare seg mot headinger, og det kan godt hende det er en del av problemet, men nå er det nå hvertfall sånn at det finnes én oppskrift til å score som er overlegen alle andre, og da blir spillet litt døvt i mine øyne. Synd at det ikke går an å lage det slik at forskjellige typer fotball kunne være effektivt, og derav litt mindre åpenbart. Ikke nødvendigvis """fin foppal""" (verdens største subjektive sannhet), men all slags type.

Lenke til kommentar

 

Det er det vel heller ingen som har påstått?

"Jeg har ikke gjort opp noen formening om hva som bør telles som en målsjanse eller ikke. Mine tall var tatt ut i fra FIFA sin beregning på antall sjanser."

FIFA har ingen statistikk for antall sjanser, kun shots on target som på ingen måte er en målsjanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest noen sider tilbake her nå og er litt usikker på hva den gjengse oppfatningen om spillet er. Selv har jeg ikke spilt FIFA siden 12'ern da jeg til slutt ble lei AI sine ekstreme evner til å forutsi spillet, ble for frustrerende å bruke så mye tid på å lære seg spillet.

 

Så for en som liker å plukke opp spillet i ny og ne for å spille karrieremodus eller av og til med kompiser (ikke online), er denne versjonen verdt pengene eller er det fortsatt mest frustrerende? Lenge siden jeg synes et fotballspill var artig for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...