Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Hva er dritdårlig?

 

Kopierer litt fra et innlegg et annet sted og legger til litt:

 

Førstetouchen til spillerne. Sånn ca 80% (eller mer) ser det ut som om spillerne aldri har spilt fotball før. Helt forjævlig dårlig. Dette samt at dribling er "underpowered" gjør at det smarteste er å spille høye gjennombruddspasninger.

 

Spillet er tidivis jævla tregt på å reagere på knappetrykk. Noe som er med på å gjøre dribling så jævla dårlig. Jævla ofte når du skal skyte må spilleren ta et ekstra touch på ballen, noe som ikke hadde vært galt om det skjedde en gang i blant, men når verdens beste spillere konstant sliter med å skyte uten å legge ballen til rette, da er det noe galt. Skal jeg dra en finte tar det som regel et halvt sekund før han gjør det. Jævla kjipt, da jeg ikke takler å reagere før jeg trenger det.

 

Bytte av spiller er til tider klin kokos. Og når du først får riktig spiller er han så ute av posisjon at motstanderen allerede er alene med keeper. Og den greia med at ballen skal lime seg til spillerne er så uforutsigbar. Noen ganger løper spilleren din mot ballen og tar den med seg nesten av seg selv, andre ganger løper spilleren rett forbi ballen. Idiotisk. Kjipt å slå bra pasninger og se at spilleren bare løper fra ballen.

 

Det føles ikke ut som om man har utrettet noe når man vinner, det føles ut som om alt beror på flaks. Den ultimate måten å spille på er høye gjennombruddspasninger etter løp og lobbe over keeper. Evt stikke ballen til ving, innlegg, head ballen i mål.

 

Innkast. Herregud, jeg hater innkast. Det nye opplegget funker så dårlig, og det å vente ti sekunder på å få tatt et innkast fordi spillerne løper etter og ikke klarer å plukke opp ballen er dritkjedelig. For ikke å si at det ikke går å kaste ball til løpende spiller. Da løper spiller bare forbi ballen. Og det er ingenting vi kan gjøre med det, jesus christ.

 

Og herregud så mye offside. Spissene henger jo konstant i offside, hvor vanskelig skal det være for en spiller å stå på linje egentlig, eller å komme seg tilbake etter å ha vært i rommet bak forsvarerne? Et minutt?

 

Spiller du med random vær vil du også merke at det regner ekstremt ofte. Faen, spiller vi i Bergen?

 

Hakking og lag offline, som om det skulle vært online.

 

Dommerne blåser jævla sjeldent. Det har blitt standard å løpe og dra som faen i spissen fordi han blåser jo faen meg ikke, så lenge du er forsiktig og slipper opp knappen litt nå og da.

 

Forsvarerne er idioter, kan ikke plassere seg, og mange ganger stopper de opp for å se opp når en langball slås over dem. Hvorfor ikke sjekke ballretningen i fart?

 

Sikkert glemt hundre ting, men samme det. FIFA 14 er rævdårlig fra start til slutt, og jeg hater det faktisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått spilt jævla mye nå, og da kun mot kamerater, og må si at jeg virkelig hater FIFA 14. Jeg synes det er dritdårlig, for å være ærlig. Håper at det blir mye bedre på next-gen-konsollene, men jeg har mistet trua på det og nå. For noe ræl, aldri vært så skuffet over et FIFA-spill, og det sier sitt.

 

Koster heldigvis ikke så mye å få det til neste generasjon. Så var greit å prøve det på current gen, for å så se hva EA klarer å få til med kraftigere maskinvare. De bør virkelig få til noe.

Lenke til kommentar

Jeg vinner ca like mange kamper på FIFA 14 som jeg gjorde på 13 om jeg ser på snitt ut i fra kamper jeg har fullført til nå i FIFA 14, så min mening er ikke basert på at jeg er en dårligere spiller nå enn jeg var på FIFA 13.

 

Jeg kommer til å legge fra meg FIFA 14 og heller ta frem FIFA 13 nå jeg ønsker spille. Grunne er rett og slett at jeg synes F14 er kjedelig. Det er tregt, vendinger og ballkontroll er mange hakk for dårlig, innlegg=mål, forsvaret slår til med perfekte brassespark i det uendelige, det er helt umulig å gjennomføre fine kontringer og keeper er rett og slett mange hakk for dårlig.

 

F13 hadde sine feil det også, men det var et mye artigere spill enn hva F14 er. Fart var selvsagt det største problemet med F13 i tillegg til at langskudd var litt i overkant lett å putte på, men likevel likte jeg spillet mye bedre.

 

Jeg kommer nok til å prøve FIFA på nytt når F15 kommer, men er det ikke bedre enn dagens utgave så holder jeg meg unna FIFA til jeg vet det er tilbake der jeg ønsker det skal være, der jeg kan ta noen kamper og ha det kjekt.

Lenke til kommentar

Eg er ikke i nærheten av mitt vanlige når det kommer til stats. De siste årene har ca tapt 1 på 10 kamper i snitt. Av de lille eg spilte så tapte eg 5 på 17. Samtlige tap mot folk uten et snev av fotballforståelse. Satt å spammet gjennombrudds baller i 90 min. Da var det takk og farvel

Lenke til kommentar

Jeg vant over dobbelt så mange kamper som jeg tapte på FIFA 13, men på FIFA 14 ble det omtrent like mange tap som seire. Mulig at jeg har en for enkel spillestil, hvor jeg ikke dribler noe særlig (lite skill moves i hvert fall), og er altfor avhengig av god førstetouch, gode vendinger og gode pasninger. Spillerne må være langt bedre venn med ballen om det skal funke.

Lenke til kommentar

Blitt lite Fifa i det siste, men dro frem Fifa Street til PS2 for noen timer siden, ogeh eg sitter her enda. Er jo såklart ikke helt samme type spill, men fy faen så mye mer morro det er.

 

Gamle helter som Crespo, Abbondanzieri, Ujfalusi, Helguera blandt andre.. :love:

Man får fakisk en bedre mestringsfølelse av Fifa street enn Fifa og det sier slt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...