Gå til innhold

? Ny iPhone kommer snart


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke Apple alene når det kommer til små forandringer på telefonene sine gang til gang, hva med Samsung? De velger jo å kjøre en Apple og har stagnert på design. Men det er vel helt greit det, siden det ikke er Apple mener jeg :) Men det er jo smart det, lett å kjenne igjen i produktplasseringer og slikt.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til å være et saklig argument, og noe som så absolutt bidrar til å gjøre diskusjonen mer interessant...

 

"Twitter heat map shows iPhone use by the affluent, Android by the poor."

 

http://iphone.applei...y_the_poor.html

 

Nei, det ser ikke ut til at det er ett saklig argument, fordi selv om snittinntekten i en gruppe er større enn en annen, så betyr ikke det at fattigdom er grunnen til at enkeltpersoner ikke kjøper produktet. Jeg er sikker på at de som kjøper first-price såpe som meg har lavere snittinntekt, betyr ikke at jeg kjøper såpa fordi jeg er fattig.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Not this again.Skjønner dere ikke at fanboydiskusjoner aldri vil føre til noe positivt?Bruk mobilen man selv foretrekker. "Every OS and Phone OS sucks" ferdig med saken.Selv ønsker jeg hverken Apple iPhone eller Google Android, eller Windows Phone. Hvorfor?Fordi jeg egentlig bare bruker en mobil til å ringe og sende SMS, bruker mingode gamle Nokia 3310 har bare byttet til nytt originalbatteri 1 gang, ellers har denfungert i mange mange mange år.Men hvorfor skal jeg diskutere om hva som er best? Ingen mobil er best.Det kommer egentlig helt an på personlige preferanser og bruksmønster,ingen mobil er "best" for alle.
Så ikke diskuter da, og la de som ønsker å diskutere gjøre det.AtW

 

Øøøh? Han kom med sin mening og syntes denne diskusjonen var litt det samma gamle. Han har vel lov å diskutere og komme med sine meninger han også. Dessuten har han helt rett i det han sier, alle har forskjellig smak og velger utifra det. "Ikke diskuter da" teiteste jeg har hørt. Kommentaren var saklig og bra, slutt å syt fordi du ikke klarer å finne på noe bedre å skrive! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En iPhone 4 uten operatørbinding koster i dag kr 2.890 fra Apple Store. Det er Apples biliigmodell. Om noen få måneder, etter introduksjon av neste generasjon i løpet av sommeren/høsten, vil iPhone 4S med stor sannsynlighet koste under kr 3.000. Dermed dekker vel Apple allerede de markedssegmentene de for tiden er interessert i, vil jeg tro.

Betaler altså 1000kr mer for en iPhone 4 enn for en Galaxy S2+ eller S3 Mini. Billigmodel meg i rævva.

...ikke bare det, japanerne har endelig funnet det optimale bruksområdet for Android:

http://www.business2...toilets-0359054

 

:p

 

Bare le, men dette viser bare hva du faktisk kan gjøre med OSet. Åpenhet og fleksibilitet er nettopp grunnen til at det er overlegent iOS for oss som liker å tukle og leke med systemet, og sette opp telefonen slik at den fungerer best for oss, og ikke for "folk flest".

Lenke til kommentar

Betaler altså 1000kr mer for en iPhone 4 enn for en Galaxy S2+ eller S3 Mini. Billigmodel meg i rævva.

740 kroner mer enn for en Galaxy S2+, hvis vi skal hold oss til fakta...

 

Bare le, men dette viser bare hva du faktisk kan gjøre med OSet. Åpenhet og fleksibilitet er nettopp grunnen til at det er overlegent iOS for oss som liker å tukle og leke med systemet, og sette opp telefonen slik at den fungerer best for oss, og ikke for "folk flest".

For folk flest er nok brukervennligheten og stabiliteten de opplever med iOS langt mer interessant enn hvilket OS som egner seg best som leketøy for et fåtall nerder. Naturligvis lager Apple telefoner beregnet for folk flest, som legger mer vekt på reell brukbarhet enn å bruke time etter time på å "sette opp telefonen" uten at det egentlig tilfører noe som helst produktivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

740 kroner mer enn for en Galaxy S2+, hvis vi skal hold oss til fakta...

 

 

For folk flest er nok brukervennligheten og stabiliteten de opplever med iOS langt mer interessant enn hvilket OS som egner seg best som leketøy for et fåtall nerder. Naturligvis lager Apple telefoner beregnet for folk flest, som legger mer vekt på reell brukbarhet enn å bruke time etter time på å "sette opp telefonen" uten at det egentlig tilfører noe som helst produktivt.

 

Begynner ikke "folk flest" vs "nerder"-argumentet å bli litt tynnslitt når android faktisk selger en god del mer til "folk flest", faktisk mere til gruppene som er mindre "nerdete" , relativt sett?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Begynner ikke "folk flest" vs "nerder"-argumentet å bli litt tynnslitt når android faktisk selger en god del mer til "folk flest", faktisk mere til gruppene som er mindre "nerdete" , relativt sett?

Det kan man gjerne mene, og Battaman får gjerne mene at Android er bedre ift. hans nerdete interesser. Like fullt har Battamans argument for Androids "overlegenhet" minimal relevans i forhold til hvorfor folk flest velger det ene eller andre mobil-OSet, og det gjør ikke iOS dårligere for folk flest - som det faktisk er laget for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

740 kroner mer enn for en Galaxy S2+, hvis vi skal hold oss til fakta...

Mitt poeng står fortsatt, du får en mid-range Andoid telefon til en vesentlig lavere pris enn en "billigtelefon" fra Apple.

 

For folk flest er nok brukervennligheten og stabiliteten de opplever med iOS langt mer interessant enn hvilket OS som egner seg best som leketøy for et fåtall nerder. Naturligvis lager Apple telefoner beregnet for folk flest, som legger mer vekt på reell brukbarhet enn å bruke time etter time på å "sette opp telefonen" uten at det egentlig tilfører noe som helst produktivt.

Så du mener at å måtte gå gjennom 3-4 vinduer for å endre lysstyrke eller skru av/pa mobildata er produktivt, iOS7 kan forhåentligvis rette på dette? Og det handler ikke bare om leking, det at jeg kan ha alt mellom 1x1 og 12x12 grid med ikoner på startskjermene er fryktelig praktisk, sparer en del tid, widgeter som gir deg realtime informasjon er praktisk, man slipper å åpne apene. iOS er fundamentalt lagt opp til at du må innom hvert enkelt program inkludert instilliger, av alle ting, noe som er fantastisk lite produktivt.

Jeg visste faktisk ike hvor galt det sto til før jeg så keynoten til Apple om at de skal fikse noe av dette.

Og hvor mye produktivt som gjøres med en telefon er vel uansett ganske diskutalbelt, hvordan er opplevelsen med en iPhone tilkoblet skjerm, mus og tastatur?

 

Og når det kommer til folk flest så er Android like (lite) brukervenlig som iOS ut av boksen. Om du ikke har noen tidligere erfaringer med noen av dem vel å merke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Lanserer de billigmodeller av iPhone i flere farger, vil de absolutt ta markedet med storm igjen i aldersgruppen 12-18.

 

Er Android-tilhenger selv, så syntes ikke så mye om det, men det hadde vært en veldig smart taktikk av Apple, så lenge prisen er rimelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...