Gå til innhold

? Ny iPhone kommer snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare som en liten korreksjon: At telefonen får dobbelt så mange bildepunkter betyr ikke at den får dobbelt så høy oppløsning (eller ppi).

 

Med en 4-tommer vil 1,5M piksler tilsi en oppløsning rundt 1600x900 og en ppi på linje med konkurrentenes toppmodeller (458 ppi)

 

Skrev litt om dette for et par dager siden

 

Det har du selvfølgelig rett i - jeg har oppdatert i saken. :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg tror iPhone 5S kommer til å være helt lik iPhone 5. Med litt bedre alt, men utseendemessig helt lik. Ikke nødvendig å finne opp kruttet på nytt hvert år.

Lenke til kommentar

Det høres rart ut hvis Apple tukler med oppløsningen på skjermen, med mindre iOS 7 får muligheter til fri skalering av skjermoppløsning. Ved innføring av Retina på iPhone 4 så firedoblet de oppløsningen for å slippe skalering og slippe problemer med bakoverkompatibilitet.

Lenke til kommentar
Jeg vil vel ikke akkurat si at det er 4300,- er billig for en iPhone 4S. Når jeg tenker på en billigtelefon må man komme ned i priser rundt 3000,-. Det er vel ca. denne prisklassen en billigere iPhone modell eventuelt komme til å sikte seg inn mot...
En iPhone 4 uten operatørbinding koster i dag kr 2.890 fra Apple Store. Det er Apples biliigmodell. Om noen få måneder, etter introduksjon av neste generasjon i løpet av sommeren/høsten, vil iPhone 4S med stor sannsynlighet koste under kr 3.000. Dermed dekker vel Apple allerede de markedssegmentene de for tiden er interessert i, vil jeg tro.

 

Hvem søren vill betale 3 høvdinger for en 2års gammel mobil? Hvor er dette smart hen? Dette er bare Apples måte på å tyne ut så mye penger de klarer for en dritt mobil de har liggende:P. Kanskje grei til unger som liker iphone osv, men iphone tar jeg ikke inn i mitt hus igjen. Med mindre de faktisk kommer med noe som e er interessert i.. Som 4.2-4.7" skjerm, finere design (uff .. alt blir bare tynnere, og tåler ikke døyten) MER ÅPENT! Ikke at man er lukket til KUN apple's dritt selv om man har 1 produkt fra dem. Og ikke minst et MYE bedre UI system.. det de har nå er jo bånn kjedelig og er styggt. osv osv.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Pressens spekulasjoner rundt neste iPhone har jo fungert så bra før...... f.eks før lanseringen av iPhone 5... nei vent, iPhone 4S.

 

Kan vi ikke hoppe av markedsføringssirkuset til Apple og heller se hva de kommer opp med? Evt lage et filter (som f.eks Gizmodo bruker) hvor man kan lese amobil uten at annahver artikkel skal inneholde nye spekulasjoner om iPhone?

Lenke til kommentar

Nesten alt her virker usannsynlig.

 

Apple har laget et system som ikke støtter ulike oppløsninger serlig bra, og de har påstått ganske klart at antallet ppi som de har i dag er så høyt at de ikke trenger mer.

 

Apple har unngått firekjerner CPUer overalt så langt, hvis de skulle endre på det virker det mer naturlig å gjøre det i en tablet.

 

Jeg tror heller ikke de inkluderer fingeravtrykkleser og lydjustering, først og fremst fordi det ser ut til å bli en 5S versjon, som sannsynligvis vil bety at de ikke gjør store endringer i chassiset.

 

Hvis apple sier at det ikke blir noen billigmodell av iphone tror jeg heller ikke det blir noe av nå.

 

En ny SoC, nytt kamera og nytt iOS virker mer sannsynlig.

 

Forresten skulle jeg likt å vite hvem som vil påstå at en iPhone 4 er bedre enn en nexus 4 til samme pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang ny iphone blir lansert er den for lengst overkjørt av middels Android mobil. Jeg håper at dem ikke lanserer noe billig. De graver allerede sin grav og det gjør de godt.

 

iphone er historie.

 

Dette er tøv. Ingen middels Android mobil overkjører iPhone 5. iPhone 5 har et solid kamera, en bra CPU, fantastisk GPU og nydelig skjerm. Det er vel også svært få som vil klage over byggekvaliteten.

 

Angående selve saken så tviler jeg litt på at de vil øke oppløsningen, men det er ikke så forferdelig usansynlig. Det vil kreve mye arbeid fra utviklere siden iOS (hvertfall foreløpig) ikke automatiske skalerer på samme måte som Android gjør. Utbytte av høyere oppløsning er vel også minimalt. Det er likevel godt mulig Apple gjør det, siden det gjør Apple lettere å markedsføre og hindrer konkurrenter i å skryte av at de har så voldsomt mye høyere oppløsning

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er tøv. Ingen middels Android mobil overkjører iPhone 5. iPhone 5 har et solid kamera, en bra CPU, fantastisk GPU og nydelig skjerm. Det er vel også svært få som vil klage over byggekvaliteten.

 

Angående selve saken så tviler jeg litt på at de vil øke oppløsningen, men det er ikke så forferdelig usansynlig. Det vil kreve mye arbeid fra utviklere siden iOS (hvertfall foreløpig) ikke automatiske skalerer på samme måte som Android gjør. Utbytte av høyere oppløsning er vel også minimalt. Det er likevel godt mulig Apple gjør det, siden det gjør Apple lettere å markedsføre og hindrer konkurrenter i å skryte av at de har så voldsomt mye høyere oppløsning

 

En god android tlfn mellom 3-3,500 er som regel bedre:) Jeg betalte 3290 for min Nexus 4 16GB det er litt forskjell mellom 3290 og 5190 :)

 

"Dette er tøv. Ingen middels Android mobil overkjører iPhone 5. iPhone 5 har et solid kamera, en bra CPU, fantastisk GPU og nydelig skjerm. Det er vel også svært få som vil klage over byggekvaliteten."

 

Syntes du smører apple ganske godt her ass. Jeg har selv hatt iphone 4s når den var "best" på markedet. Og iphone erke så fantastisk som du skal ha den til å være. Og jeg har jobbet i elektrokjede.. tru meg.. 80-85% av tlfn vi fikk inn var iphone tlfnr som var knuste, som hadde hengt seg opp o.l .. Sier ikke at android tlfn tåler mer, men iphone brukere klarer tydligvis ikke å bevare en sykt dyr tlfn ordentlig. Kanskje fordi mange av iphone brukerne er unge og håpløse :p

 

Har selv hatt en android som hang seg litt .. men en kjapp tur innom recovery og voila, så god som ny:P

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Not this again.

 

Skjønner dere ikke at fanboydiskusjoner aldri vil føre til noe positivt?

 

Bruk mobilen man selv foretrekker. "Every OS and Phone OS sucks" ferdig med saken.

 

Selv ønsker jeg hverken Apple iPhone eller Google Android, eller Windows Phone. Hvorfor?

Fordi jeg egentlig bare bruker en mobil til å ringe og sende SMS, bruker min

gode gamle Nokia 3310 har bare byttet til nytt originalbatteri 1 gang, ellers har den

fungert i mange mange mange år.

 

Men hvorfor skal jeg diskutere om hva som er best? Ingen mobil er best.

Det kommer egentlig helt an på personlige preferanser og bruksmønster,

ingen mobil er "best" for alle.

 

Så ikke diskuter da, og la de som ønsker å diskutere gjøre det.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fattig?

 

Er så lei av folk som sier dette. Bare fordi vi ikke vill ha iphone, så er vi fattige? uff. Er tragiskt å lese slike kommentarer. Kan løpe og kjøpe meg en sort 64GB iphone 5 visst e vill. Men hvorfor gjør e det ikke? fordi den er ikke verdt det, og det finnes mange som er et bedre alternativ akkurat nå. Som e sa.. skifter de den kjedelige UIn, blir mer åpent, microSD(kommer ALDRI til å skje) skjerm mellom 4.3-4.7" og ikke 16:9 for det ser forferdelig teit ut..osv. Da kan e kanskje vurdere en iphone.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...