Gå til innhold

? Ny iPhone kommer snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Viss 5s blir lansert 10. September, når er det da den kommer til Norge? Spent på hvor mye dem kutter prisen på vanlig iphone 5 og hva som blir prisen på den såkalte 5c

I fjor ble 5S presentert den 12.9 og jeg kjøpte to stk den 28.9.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle de doble antall bildepunkter? Retina oppløsningen den alllerede har er nok til at øyet ikke klarer å skille bildepunktene fra hverandre. Hva skal man da med flere piksler? Eneste som skjer da er at man trenger raskere hardware for å presentere mer grafikk som er bortkastede ressurser. Dette er et rimelig idiotisk rykte med lite troverdighet...

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skulle de doble antall bildepunkter? Retina oppløsningen den alllerede har er nok til at øyet ikke klarer å skille bildepunktene fra hverandre. Hva skal man da med flere piksler? Eneste som skjer da er at man trenger raskere hardware for å presentere mer grafikk som er bortkastede ressurser. Dette er et rimelig idiotisk rykte med lite troverdighet...

 

Retinaoppløsningen er ikke så høy at øyet ikke klarer å skille mindre detaljer, det er en myte. Men jeg er enig i at ryktet høres rart ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

En iPhone 4S (2011) koster i dag 4100 kroner, mens en Samsung Galaxy S4 (2013) med LTE koster 4000. Man må vel ned på iPhone 3 hvis man skal få en rimeligere telefon fra Apple. Dette i seg selv blir jo for dumt

 

Ingen tvil om at det er et markedet for en rimelige, men relativt oppdatert iPhone modell. I og med at Apple ønsker å selge flere iPhone via Apple Store enn de gjør i dag så er nok iPhone 5C en modell jeg regner med skal være ganske så aggressivt priset (relativt sett med Apple øyne hvertfall) uten abonnement og binding.

 

Tipper rundt de samme spesifikasjonene som iPhone 5, med billigere byggemateriale (plastikk / polikarbonat) i mange forskjellige farger hvor den ikke kommer med like høy kvalitet på ting som innebygget DAC + effektforsterker, kanskje ingen LTE / 4G og litt sånt for å redusere produksjonskostnadene, men med samme 4.0" retina skjermen osv for å gjøre det enklere og bedre for utviklere å utvikle mot iPhone 5, iPhone 5S og iPhone 5C til kanskje noe rundt 2'500 - 3´500kr uten abonnement.

 

Så blir det spennende å se om Apple kanskje legger opp til at forhandlere skal kunne selge denne uten abonnement for å øke salget, det er liten tvil om at Apple taper mange salg daglig her i landet når eneste måten å kjøpe en iPhone uten abonnement er rett fra Apple.no da veldig, veldig mange kjøper mobil i butikk og det ikke er alle som kan eller ønsker telefon med binding.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Synes egentlig det ikke er noe vits å lansere en ny mobil hvert år, når forandringene på selve mobilen, og OS er så og si ikke eksisterende.

 

Grunnen er vel at det er så mange som er uenige med den påstanden, det er en grunn til at apple fortsetter å vere merkevare. Det er forde dei veit korleis dei skal markedsføre seg for å holde seg "moteriktige". Samma ka folk seier om apple; det er drit, ser ut som drit osv. Det er mange millioner som er uenige og det er desse folka som apple (og andre) tenar pengar på... Apple kan ikkje tene pengar på ein 2 år gammal modell. Denne gongen har også OS'et fått seg ei overhaling, om det er betre eller verre veit eg ikkje endå..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Grunnen er vel at det er så mange som er uenige med den påstanden, det er en grunn til at apple fortsetter å vere merkevare. Det er forde dei veit korleis dei skal markedsføre seg for å holde seg "moteriktige". Samma ka folk seier om apple; det er drit, ser ut som drit osv. Det er mange millioner som er uenige og det er desse folka som apple (og andre) tenar pengar på... Apple kan ikkje tene pengar på ein 2 år gammal modell. Denne gongen har også OS'et fått seg ei overhaling, om det er betre eller verre veit eg ikkje endå..

 

Har selv en iPhone 5, og jeg kunne ikke vært mer uenig. Men jeg er ikke for at de lanserer en mobil hvert år.

 

Og nei, det går faktisk an å oppgradere iPhonen sin etter en oppdatering av OS. F.eks kan iPhone 4, og iPhone 5 kan oppgradere til det nyeste OS'et altså iOS7 (noe jeg selv har).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Det er langt større forskjeller fra iPhone 4 til iPhone 5 enn bare større skjerm, det var temmelig stor forskjell fra iPhone 4 til iPhone 4S også om man ikke ser seg blind på det yttre.

 

Mange av de jeg snakket med mente at det var på grensen av sløsing når de byttet fra 4 over til 4s. Den ble litt raskere og bedre kamera. Men det var liksom det.. Å bruke over 5000,- på dette? Jeg vil si at den evolusjonen var minimal, men en fin måte for apple å tjene penger på.

Jeg solgte min forrige modell for 3800 og ga 5190,- for nyeste modell. Det vil si at jeg Hadde en mobil i over ett år for 1400,-

 

Nå behandler jeg tingene mine eksepsjonelt pent, men skjønner jo at de fleste andre som behandler tingene sine som dritt ikke får igjen noe særlig og må ut med en høyere sum for å oppgradere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er på tide at Amobil skifter navn Iphone - ryktebørsen. Nå har disse ryktene vært på siden utallige ganger. Skal jeg gidde å lese mer her må dere komme med flere tester, og gjerne med tips til hva du kan gjøre med telefoner som allerede er i markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm nå skal jeg ikke spikke fliser, men...

Hvordan kan iPhone 5s få ny innmat, når den ikke har vært på markedet med gammel innmat?

 

Ny, betyr å bytte ut noe gammelt og vi snakker om iPhone 5s og ikke iPhone 5.

 

For å spikke litt på flisa di igjen da, så kan du ikke si at du ikke skal spikke fliser for så å gjøre nettopp det. ;)

 

De bruker jo tross alt samme design på både iPhone 5 og 5S, derfor bytter de sånn sett ikke ut skallet, men bare innmaten fra 5 til 5S. Kan vel vanskelig misforstås.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...