Gå til innhold

Aprilfest 2013 - Rowdy Yates - Drammen i lys og mørke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har jeg satt sammen 9 eksponeringer. Kanskje litt mye effekt, men jeg synes det passet til denne bøya.

 

Bilde 11 - 24 April: Ved havna

 

post-74309-0-62354200-1366830883_thumb.jpg

 

Model Canon EOS 60D

F-Number f/11

ISO 100

Focal Length 17 mm

Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM

Date/Time Original 24.04.2013 17:56:23

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble flott ja :w00t:

Ja, veldig bra....

Dette ble veldig stilig! Flott plassering av hovedmotiv, flotte trær og tøff himmel!

Dramatisk himmel, men fine farger og motiv.

 

Takker for hyggelige ord :)

 

Bildet av bøya ble skikkelig tøft :)

 

Jeg synes bildet kler effektene godt og det som lider mest av disse effektene er nok himmelen i mine øyne. Helt på grensen synes jeg, men jeg liker det :)

 

Takk, Bjerknez. Ja, det er fordeler og bakdeler ved Tone mapping. Jeg laget først en veldig kraftig versjon, men begynte å svette i panna og dro spakene godt tilbake :wee:

Enig i at skyene er på grensen. Måtte la det være sånn for å få fram den metalliske effekten i bøya.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Kjempefint...lurer på om det er en lignende vidvinkel jeg har, brukt den for lite.

Jeg sjekket i profilen din, og ser du har Canon sitt 10-22. Jeg har Sigma 10-20. Nesten samme greia, de to objektivene. Er glad i å bruke det objektivet til landskapsbilder. Man får med det man ønsker :)

 

Det var stilig, kult med så vid vinkel. Likte mønsteret på skyene som leder deg inn i bildet.

Er det her HDR og?

Flaks med skyenes mønster :) Her brukte jeg en -1ev og 0ev satt sammen i DPP og et polariseringsfilter.

 

Dagens ble kjempebra. Fint komponert og herlig himmel!

Tusen takk, satchmo!

Lenke til kommentar

Det var virkelig stilig Rowdy. Liker veldig godt klarheten på "benken" og fargene på hele bildet.

Flott å se at dere får hestehov der i nord og :grin2:

Tusen takk! Sleit litt med å finne motiv i dag (og) - Hjelper med litt redigering da :)

 

Ja, dere har vel hatt hestehov lenge der sørpå :D

 

 

 

Bildet fra Landfalltjern likte jeg godt, nydelig himmel, her har jeg vært mye.

 

Vet ikke om strandstolen på Bragernes strand frister foreløpig, men artig motiv.

Takk, Jorun! Landfalltjern er et fint sted, ja. Kommunen har akkurat pusset opp der, som mange andre steder.

Nei, ville ikke akkurat brukt stedet som strand i den forstand selv, men det er faktisk noen som gjør det. Forresten knallsol og glovarmt i dag, som gikk over til striregn en kort stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...