Gå til innhold

Aprilfest 2013 - Rowdy Yates - Drammen i lys og mørke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt komponert med flotte linjer i bildet. Smakfull S/H konvertering. Meget flott bilde :thumbup:

 

Takk for det! Er rimelig fersk på S/H, så moro å høre at du liker det.

 

Geometriske linjer liker jeg jo... Veldig fint i dag og! :)

Takk! Greit med geometri på den broen der ja. Vurderer å få til et bilde tatt på kveldstid av hele broen med lysene skrudd på.

 

Nok et stilig bilde i dag. Linjer så det holder og den kraftige vignetteringen kler bildet.

 

Takk! Synes det var greit å øke kontrasten så mye at linjene til venstre ble delvis utbrent og at det ble en vignettering på den siden av bildet.

 

Speilingen ble effektfullt, farger og bevegelsen i vannet, Ypsilon likeså. Mange motiver i Drammen!

Takker! Ja, det er mange motiver å finne her. Håper det holder til resten av måneden :wee:

 

Flott den speilingen i 8. og linjene i 9. (Forstod ikke helt det om kameramodell i ACD, jeg tar bildene fra begge mine kameraer inn i ACD nå, RAW format.)

Takk! Angående DPP: Hvis man har tatt bilder i RAW, vil DPP vise bildet nøyaktig likt som JPEG- innstillingene i kameraet. Man kan så justere eller ikke justere bildene ut fra hvordan JPEG hadde blitt rett ut av kamera, bortsett fra at det fortsatt er RAW. Man kan og se hvor man har fokusert, hva slags fokusmetode osv. Kjekt hvis man øver inn sports/ bevegelsesbilder for eksempel.

 

Flott bilde i dag, veldig bra komposisjon og prosessering :-)

Takk for det, Wraith!

 

Bilde 5: Linjelekkert de luxe! :)

Takk! Ikke verst motiv den broen der :)

 

Ypsilon i motlys var knallbra. Flott dybde i bildet:-)

 

Takker så mye! Sleit litt med å finne passende vinkel der.

 

 

Tar en pause frem til lørdag nå. Ikke helt topp form, og skal være på jobb hele dagen i morgen og fredag.

Prøve å tenke ut et nytt motiv da :hmm:

Lenke til kommentar

Da er det noen dager siden sist. Mye å gjøre, og så slo jeg kneet.

Fikk med meg kamera og stativ og hinket avgårde i kveld.

Jeg glemte at skjermstyrken på kameraet var skrudd helt ned, så bildene ble lysere enn jeg mente. Dro derfor skyggene godt ned Ønsket var å lage en silhuett. Ser for øvrig ut til at fila er litt herpetisert etter krymping.

 

Bilde 6 - 14 April: Sirkler i mørket

 

post-74309-0-66691700-1365977699_thumb.jpg

 

Model Canon EOS 60D

Shutter Speed 5 s

F-Number f/5.6

ISO 100

Focal Length 37 mm

Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM

Date/Time Original 14.04.2013 23:19:28

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Bilde 3: Får litt Terminator 2 - assosiasjoner. Ser ut som isen forsøker å smelte seg gjennom gjerdet her. Kanskje redigeringer er litt hard (som enkelte har påpekt), men jeg synes det kler bildet.

 

Bilde 4: Det kan være lett å overforbruke speilinger (har en tendens selv), men denne var flott da. Knall farger og linjer. Liker også at detaljene endrer seg fra tydelige nærmest, til mer og mer utflytende lengre borte.

 

Bilde 5: Synes det er en stadig signing i tråden din. Denne tar kaka så langt. Strenge linjer i motlys og topp komponert. Lekkert.

 

Bilde 6: Likte også denne. Her kan man se hvor lite detaljer man trenger for å få et bra bilde. Sterkt minimalistisk (som jeg generelt liker), og igjen godt komponert.

Lenke til kommentar

Skikkelig moderne kunst det der...flotte farge-kontraster.

Man får mange gratis kunstmotiver her i byen. Ble fornøyd med rødfargen i himmelen. Tåkete og bekmørkt med mye rødlig gatelys i bakgrunnen.

Bilde 3: Får litt Terminator 2 - assosiasjoner. Ser ut som isen forsøker å smelte seg gjennom gjerdet her. Kanskje redigeringer er litt hard (som enkelte har påpekt), men jeg synes det kler bildet.

 

Bilde 4: Det kan være lett å overforbruke speilinger (har en tendens selv), men denne var flott da. Knall farger og linjer. Liker også at detaljene endrer seg fra tydelige nærmest, til mer og mer utflytende lengre borte.

 

Bilde 5: Synes det er en stadig signing i tråden din. Denne tar kaka så langt. Strenge linjer i motlys og topp komponert. Lekkert.

 

Bilde 6: Likte også denne. Her kan man se hvor lite detaljer man trenger for å få et bra bilde. Sterkt minimalistisk (som jeg generelt liker), og igjen godt komponert.

Takker for gode bildekommentarer! Føler at denne utfordringen er sunn å være med på. Jeg setter meg selv til å jobbe litt mer med å finne motiver. Tror det gir god øyetrening.

Bilde 6 har noe udefinerbart over seg! Noe mystisk, nesten sånn "storebror ser deg"-uttrykk! Liker! :)

Artig at du ser det sånn, Smort1. Litt artig å vrenge et motiv tatt på kveldstid.

Du har et godt øye for motiver. Jeg vil ikke fremheve noe enkeltbilde siden jeg liker alle dine bidrag svært godt.

Takk for veldig hyggelig kommentar, polljen! Føler meg heldig med motivene her i byen. Sliter bare med å få isolert vekk bakgrunnsrot som deler av trær og trafikkskilt osv.

Lenke til kommentar

I dag måtte jeg igjen finne et sted i nærheten pga kneet, så jeg kjørte en liten tur.

Kom over en gammel gravplass som må være j****g i mørket. Noen gravstøtter var fra 1800-tallet, og mange av gravene var skjeve med utvisket skrift.

Det var kornete snø, så jeg fikk ikke nærmet meg motivene som ønsket. Vanskelig å finne en god komposisjon pga moderne nabolag.

Tenkte opprinnelig å finne et motiv som passer til gråværet, og vil jo si dette kvalifiserer.

Konvertert til S/H, svak vignettering og ramme.

 

Bilde 7 - 16 April: Tangen kirkegård

 

post-74309-0-57544700-1366125193_thumb.jpg

 

Model Canon EOS 60D

Shutter Speed 1/500 s

F-Number f/5.6

ISO 100

Exposure Bias Value -1.00 eV

Focal Length 17 mm

Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM

Date/Time Original 16.04.2013 15:48:02

 

Fin komposisjon i Sirkler i mørket. Behagelige fargetoner.

Stemmer i med alle de andre. Nytt flott bilde i minimalistisk stil i dag.

Liker det siste jeg også, minimalistisk og effektfullt. Kompen gjør sitt til at det blir bra, sammen med fargen.

 

Tusen takk for hyggelige kommentarer og for at dere gidder å kikke på bildene :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...