Gå til innhold

Aprilfest 2013 - Rowdy Yates - Drammen i lys og mørke


Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige ord og fin kritikk. Det har dryppet som du sier ja. Figuren har forandret seg den siste tiden, og er foreløpig på sist beste. Er vel ikke lenge igjen nå.

 

Artig at du skulle si det om skygger og lys. Har nemlig redigert bildet kraftig i motsatt retning :blush:

Forsøkte å få frem selve figuren og gjemme bakgrunnen ved å dra ned skyggene.

Legger originalen i spoiler her:

 

 

Originalpost-74309-0-32788900-1365363659_thumb.jpg Redigertpost-74309-0-84857400-1365363862_thumb.jpg

 

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt sett motiv i dagens, men i vanskelige lysforhold med direkte sollys på skog mm. i bakgrunn. Det stjeler kanskje litt fokus. Utsnitt og plassering er bra synes jeg. Er enig i mye av redigeringen, men ville kanskje mørknet skogen i bakgrunnen en god del, evt. lagt til en litt saftig vignettering. Men dette er smak og behag! :)

Lenke til kommentar

Artig at du skulle si det om skygger og lys. Har nemlig redigert bildet kraftig i motsatt retning :blush:

 

Folk har forskjellig smak, og jeg har gjerne motsatt smak av mange, så ikke ta det jeg sier for god fisk. Det er fortsatt et kult bilde du har redigert deg til :) Det eneste jeg ser som er "galt" ser ut til å være at fargen har smitta over på isen helt øverst der isen overlapper med betongen i den redigerte versjonen din, der kunne du kanskje vært litt mer nøye med maskeringa.

Lenke til kommentar

Jeg setter stor pris på konstruktiv kritikk. Det er nå liksom det man lærer av. Burde vært mer kritisk til brushingen på figurens hode, og kanskje brushet og senket eksponeringen i skogen og oppover. Kanskje senket lyset på rød orange og grønn i stedet, eller vignettert som du foreslår, satchmo.Muligheten for å senke lysstyrke på utvalgte fargetoner glemte jeg ACDSee har.

 

Jeg er helt enig med dere. Skal ha det med meg til senere redigering.

Lenke til kommentar

Dagens bilde er tatt med kameraet opp ned. Gjenspeiling i vannet.

 

Bilde 4 - 8 April: Speiling av bybrua

 

post-74309-0-80786900-1365443258_thumb.jpg

 

Model Canon EOS 60D

Shutter Speed 1/100 s

F-Number f/8

ISO ISO 160

Focal Length 51 mm

Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM

Date/Time Original 08.04.2013 18:28:49

Lenke til kommentar

Takker så mye folkens :) Rart hvordan man drar ut for å ta bilde av et motiv man har bestemt seg for og kommer over noe annet. Merker det å være med på en utfordring er lærerikt for en selv på mange måter.

 

En ting jeg liker med dette bildet, er at det ser ut som en av disse automatiske funksjonene

i diverse redigeringsprogrammer som kan gi bildet malerisk effekt osv..

Artig at naturen kan gi sånne effekter uten å redigere det sånn.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Takker så mye folkens :) Rart hvordan man drar ut for å ta bilde av et motiv man har bestemt seg for og kommer over noe annet. Merker det å være med på en utfordring er lærerikt for en selv på mange måter.

 

Det betyr jo bare at du faktisk bruker øynene til noe det ;-) Å kunne se gode motiver rundt omkring er en treningssak

Lenke til kommentar

Det betyr jo bare at du faktisk bruker øynene til noe det ;-) Å kunne se gode motiver rundt omkring er en treningssak

Det er en av tingene jeg merker er sunt med å være med på utfordringen. Man ser ting lettere uten å tenke over det. Heldigvis er dama tålmodig og venter :laugh:

Lenke til kommentar

Det er en av tingene jeg merker er sunt med å være med på utfordringen. Man ser ting lettere uten å tenke over det. Heldigvis er dama tålmodig og venter :laugh:

Det er bra :w00t:

Det fins sikkert mye skrevet om hvordan man leter etter gode motiver. Min yndlingsteknikk er å se etter avvik i mønstrene som er rundt meg, finne det som ikke passer inn. Da blir det fort et bra motiv :ph34r:

Lenke til kommentar

Bilde 5 - 9 April: Ypsilon i motlys

 

post-74309-0-56823400-1365533486_thumb.jpg

Model Canon EOS 60D

Shutter Speed 1/1000 s

F-Number f/8

ISO ISO 100

Focal Length 20 mm

Lens Model Sigma 10-20mm

Date/Time Original 09.04.2013 18:14:22

 

Edit: Lagt inn EXIF

Endret av Rowdy Yates
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...