Gå til innhold

Kristendommen


lenge5

Anbefalte innlegg

Bibelen , en bok som inneholder praktisk visdom

 

Bibelen hjelper en til å unngå skadelige følelser og en urett sinnsinnstilling. Den gir følgende råd: Allslags bitterhet og hissighet og vred og skrik og spott være langt borte fra eder, liksom all ondskap, men vær gode mot hverandre, barmhjertige. ( ef 4:31-32 )

 

Den guden glemte bare en liten ting, at det er ham selv som står bak vår natur....

 

For hvor dum er ikke en gud som først skaper noe med egenskaper han senere forbyr oss å bruke? Dumheten til den kristne guden er så graverende at jeg finner det helt utrolig at noen faktisk finner denne guden smart... Den jødiske/kristen/muslimske guden er jo så dum som et kjøpebrød og har gjort, hvis man skal ta bøkene han liksom står bak alvorlig, så mange graverende tabber at selv min åtte år gamle sønn ville ha ledd seg ihjel om noen presenterte dette som sannhet... :no:

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Den guden glemte bare en liten ting, at det er ham selv som står bak vår natur....

 

For hvor dum er ikke en gud som først skaper noe med egenskaper han senere forbyr oss å bruke?

 

uten regler og begrensninger blir det som regel kaos.

la oss si at et fikentre står bak all oksygenet vi har. vi kan hugge det ned men da kveles vi.

jeg er ikke så god på å gi eksempler, du får sjøl stå for resten

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

uten regler og begrensninger blir det som regel kaos.

la oss si at et fikentre står bak all oksygenet vi har. vi kan hugge det ned men da kveles vi.

jeg er ikke så god på å gi eksempler, du får sjøl stå for resten

Jeg er enig. :)

 

Ditt eksempel gav rett og slett null mening hvis det var rettet opp som et svar til hva RWS skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

uten regler og begrensninger blir det som regel kaos.

la oss si at et fikentre står bak all oksygenet vi har. vi kan hugge det ned men da kveles vi.

jeg er ikke så god på å gi eksempler, du får sjøl stå for resten

Du misforstår hele poenget... For hva er VITSEN med å skape noen med egenskaper som den samme guden senere forbyr oss å bruke? Hvor mye enklere ville det ikke vært om vi IKKE hadde de egenskapene gud forbyr oss å bruke liksom...? Så enten må den guden være så dum at han, til tross for den påståtte allmektigheten og alt det andre han påståelig er i besittelse av, ikke forstår dette selv ellers så er han renspikket ond... det tredje, og mest sannsynlige alternativet er rett og slett at den guden er funnet opp av mennesker med et heller ignorant tankesystem... For så utrolig dum som de fleste av disse bronsealder gudene fremstilles er det plent umulig at de kan være annet enn narrer blandt guder... OM de hadde fantes altså...

 

Og her ligger problemet til alle disse gudene og tilhengerne deres, for tilhengerne innbilles at vi ikke kan forstå den eller den guden fordi han er så ufattelig smart og lur, mens skriftene sladrer om noe helt annet... Jeg klarer ikke lenger å undertrykke det fnyset av forakt som unnslipper meg hver gang jeg hører eller leser om hvor smart den eller den guden er, for de er jo ikke smarte i det hele tatt, ikke i følge de skriftene og bøkene vi har om dem ihvertfall, de fremstår jo som tanketomme tåper jo...

 

Bare se på historien om Adam og Eva... Hvem idiot hadde puttet to teenagere i eplehagen sin og STOLT på at de ikke ville gått på slang i det treet man nettopp hadde sagt at de ikke fikk lov til å ta epler fra? Ikke jeg ihvertfall... Og hvor var allmektigheten til denne guden den dagen liksom, når han ikke forutså hva som ville skje? Hadde den guden vært bare bittelitt så smart som kristne påstår at han er ville han satt jesus eller engelen gabriel eller noe slikt til å passe på det treet, men så lur var altså ikke den guden, om vi skal tro hans egne skrifter om ham... Isteden fremstår han som en tanketom tullebukk så hevngjerrig og urettferdig (Jepp, urettferdig, for i steden for å ta skylden selv for denne allmektige blemma skylder han på menneskene, som i følge bibelen enda ikke visste forskjell på rett og galt...) at han ikke klassifiserer til noen gud i det hele tatt....

 

Så igjen, hvorfor skape noe med egenskaper som gud, med all sin allmektighet og allvitenhet, VISSTE ville bli et problem? Er han bare dum eller er han ond eller er dette sludderet rett og slett funnet på av ignorante bronsealdermenn som ikke helt skjønte den sviktende logikken bak? Your call....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...