Gå til innhold

Kristendommen


lenge5

Anbefalte innlegg

DU gjør det, jeg gjør ikke det :)

Nei, jeg gjør ikke det, jeg fastslår bare hva du indirekte gjør jeg når du postitulerer det du gjør over her. På samme måte som jeg syntes at biskopen av Canterbury i englang gjorde guden sin til en idiot når han på TV sto og påsto at oversvømmelsene og ødeleggelsene i Wales var fordi gud syntes samfunnet hadde gjort noe galt når de godtok homofile... Hvor dum er en gud som må ødelegge andre og uskyldige folks eiendommer egentlig for å slå fast et poeng? Det ville jo vært en MYE bedre løsning å bare gjort de homofile hetro da, ikke sant, så slapp samfunnet å ta slike avgjørelser og godkjenne slik OG biskopen av Canterbury kunne holdt kjeft... Så det du og denne biskopen, og veldig VELDIG mange andre gjør er å fordumme guden dere tror på til det absurde, men det virker, merkelig nok, ikke som dere evner å se det selv...?

 

Og jeg har da ikke sagt at man må være kristen for å forstå/tolke bibelen rett.

Jeg sa at man ikke skulle tolke den direkte og logisk, noe som jeg TROR mange ateister gjør

"Problemet" er at ateister leser hva som faktisk står der nettopp fordi de ikke har noen trang til å tillegge alt, samme hvor negativt, blodig og urettferdig det er, i guds favør... Kaller dette for å lese bibelen med jesus briller, og til større jesus brillene er til bedre kommer gud ut i den andre enden når man leser bibelen og ateister har ikke disse brillene som farger det som leses til det absurde noen ganger og leser det som faktisk står der og ikke noe annet. Så er du troende og leser bibelen har du et fargefilter, jesus briller, som ALLTID vil gjøre at gud kommer ut som den vinnende part når man leser bibelen, selv om det ikke er slik...

 

Du er alltid på plass i desse emnene du RWS, så ofte at det faktisk blir litt teit og komisk.

Synes ikke du d.....nei selvsagt ikke

Klarer du ikke å argumentere mot meg så føl deg i det minste for god til å gå til personlig angrep på meg med slikt som dette... et barnslig liksom forsøk på å gjøre meg teit og komisk...

 

Du kjenner ikke meg på andre måter enn mine uttalelser og du kan ikke uttale deg på de premissene om meg og min person. Det er det ene, det andre er ganske enkelt at jeg driter tynt i slike personlige meninger fra folk som deg! Kan fortelle deg at jeg har hatt innboksen full av lignende og langt verre angrep på meg og min person fra slike som kaller seg religiøse mennesker (du aner ikke hvor tøffe folk er når de ikke står face to face med meg, hadde de gjort det kan jeg love deg at de aldri hadde turt å gjøre det....) og du vil ikke tro hvor lite fromme de er når de sitter der anonyme og vet du, det ENESTE dette sier meg er at jeg når frem og at jeg har lykkes i mitt budskap, for ellers hadde ikke folk tatt seg bryet med å vrenge ut av seg så mye stygt om meg og min person uten å kjenne meg, kun basert på hva de leser av mine meninger her inne.

 

Jeg gidder ikke å rapportere det engang, da jeg mer eller mindre ser på det som en ære å bli kallt både det ene og det andre av såkalte fromme svin som syntes de er bedre enn andre fordi de tror på påstander i gamle bøker, for jeg skjønner at jeg har nådd inn til dem når de må ty til slike triks.

 

Så du skal ha takk for den siste der, for det beviser, som jeg sa, at du ikke evner å komme med noe som har med saken å gjøre og føler det derfor nødvendig å gå på min person for på den måten å "vinne". Så takk for det....

 

Et lite tips: selv om du sitter på nettet og er anonym er det god takt og tone å la være å si mer og mene mer enn hva du ville gjort i tilsvarende situasjon ansikt til ansikt... Heter nettikette det og er en god dyd å følge. Så hold deg på matta og hold deg på SAK. Klarer du ikke det er det bedre å holde kjeft og heller reflektere over at du ikke har gode nok argumenter å komme med, samt å forsøke å lære noe av det hele, eller deler av det... Det er nemlig det som er å diskutere, men forsøker å utvide sin horisont med informasjon og lære noe underveis og det er vel kanskje derfor slike person ytringer er såpass utbredt i denne delen av forumet, for religiøse har sine fastlåste doktriner og dogmer de rett og slett ikke kan endre, og må derfor gå på person. Men ikke gjør det, ihvertfall ikke med meg, for jeg tar dette stikk motsatt av hva du ønsker.. :)

 

Bare et hett tips altså... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke å rapportere det engang

 

seriøst det der synes jeg er skikkelig sensetivt av deg, å gi DEN lange prekenen pga en bitte liten komisk/ironisk sannhet om deg som internettbruker her. og jeg ser ikke hvordan det kan være for slags "angrep" men jeg vil gjerne vite hvordan det er det :)

 

TOPIC:

Jeg svarer ikke på saken? Det gjør jeg, problemet er at det er ikke mer for meg å si.

Det finnes tusenvis av forskjellige kristne. Noen er fanatikere, noen følger bibelens regler 100%, noen korsfester seg i påska og noen gjør osv osv. Dette inkluderer også hvordan en tolker bibelen, og min "sekt" som sier at den ikke skal tolkes logisk på ALLE steder HELE tiden. Det viktigste for en Kristen er ikke det å følge "rett vei", det viktigste er at du tror på Gud og Jesus og aksepterer dem som dine frelsere :)

Så jo jeg har egentlig svart på kommentaren din. I dine eller ateisters øyne kan jeg tolke bibelen feil ved å ikke tolke den logisk, ergo være en falsk eller forræderisk kristen. Men jeg må få lov til å være meg selv. Og det er ikke opp til oss å si hvem eller hva som er synd :) Og om jeg virkelig er indoktrinert eller eller gal, burde du ta respekt til det istedet for å prøve å forandre meg eller søke etter et annet comeback/saklig svar en det jeg ga deg, når dette er det jeg tror og det eneste jeg vet :)

 

Og nei, den fornærmelsen var ikke svaret, det var noe jeg la til på slutt for å være morsom, men vi har ikke samme humor og jeg ser at det gikk rett i vasken hahaha

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

seriøst det der synes jeg er skikkelig sensetivt av deg, å gi DEN lange prekenen pga en bitte liten komisk/ironisk sannhet om deg som internettbruker her. og jeg ser ikke hvordan det kan være for slags "angrep" men jeg vil gjerne vite hvordan det er det :)

Hvordan hadde DU syntes det var om forum brukerne hele tiden avsluttet et svar med "Jeg syntes du som kristen er litt, ja barnslig, teit og komsik som tror på disse påstandene..., syntes ikke d... nei, selvfølgelig ikke". Er det måten å avslutte noe på liksom, syntes du virkelig det så kan jeg sikkert gjøre det, helt i orden for meg, da begynner vi sånn så kan vi se hva som skjer, for det går jo ikke på person men på deg liksom... :roll:

 

Skjerp deg og bruk hodet ditt litt da. Klarer du ikke å argumentere sakelig så holder du heller kjeft da veit du.. :)

 

TOPIC:

Det viktigste for en Kristen er ikke det å følge "rett vei", det viktigste er at du tror på Gud og Jesus og aksepterer dem som dine frelsere :)

Bassert på den tolkningen du påstår at det kun er religiøse som kan gjøre (indirekte) fordi ateister leser det som står der uten å tolke det hverken til høyre eller venstre... Ser bare en unnskyldning jeg...

 

I dine eller ateisters øyne kan jeg tolke bibelen feil ved å ikke tolke den logisk, ergo være en falsk eller forræderisk kristen.
Har jeg aldri påstått! Det jeg sier er at du, og alle andre kristne, TOLKER innholdet i favør av den guden dere tror skrev den blekka, eller inspirerte andre til å skrive den da... ved bruk av det jeg kaller jesus briller... Noe ateister, av selvforklarende grunner, ikke gjør... De leser det som står der uten å være programforpliktet til å tillegge noen andre meninger enn det som står der, det er vel derfor bibelen virker så pussig for oss tenker jeg..

 

Men jeg må få lov til å være meg selv. Og det er ikke opp til oss å si hvem eller hva som er synd :) Og om jeg virkelig er indoktrinert eller eller gal, burde du ta respekt til det istedet for å prøve å forandre meg eller søke etter et annet comeback/saklig svar en det jeg ga deg, når dette er det jeg tror og det eneste jeg vet :)
Ingen som har nektet deg å være deg selv. Men jeg kommer nok aldri til å respektere det du tror på på det grunnlaget det fremsettes, enten du faktisk er indoktrinert eller ikke, spiller ingen rolle, for visvas er visvas, men det har ingenting med DEG som person å gjøre. Deg kan jeg fint respektere... Men kun så lange du ikke gjør gale ting på grunn av den troen (som å nekte ungene dine blodoverføring, tro at bønn hjelper når de er ordentlige syke og slike idiotiske ting som troende ofte er forledet til å tro på grunnet ignoransen i det de tror på, da respekterer jeg deg ikke lenger... Men før du gjør noe slik, ikke noe problem!!

 

Og nei, den fornærmelsen var ikke svaret, det var noe jeg la til på slutt for å være morsom, men vi har ikke samme humor og jeg ser at det gikk rett i vasken hahaha

I fremtiden så burde du kanskje holde slike spøker for deg selv ,eller hva? Spøk skriftelig er aldri noen god ide, for det er så vanskelig å skille fra alvor, på lik linje med sinnsvakt religiøst rableri er vanskelig å skille fra spøk....
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tre tusen fem hundre år, altså?

 

Bibelen ble skrevet 1500 år før "hovedpersonen" i det hele tatt eksisterte isåfall.

 

Jeg tror ikke han tenker på det nye testamentet altså...

 

At mange av original tekstene er gamle er det ingen tvil om, men det betyr ikke mer av den grunn..

 

En gammel spiker er ikke brukbar uansett liksom...

Lenke til kommentar

Bibelens to hoveddeler blir følgelig med rette kalt de hebraiske skrifter og de greske skrifter. noe som viser at de stemmer overens, er at de greske skrifter siterer fra de hebraiske skrifter over 365 ganger og kommer med cirka 375 ytterligere hentydninger til dem.

Lenke til kommentar

Bibelen , en bok som inneholder praktisk visdom

 

Bibelen hjelper en til å unngå skadelige følelser og en urett sinnsinnstilling. Den gir følgende råd: Allslags bitterhet og hissighet og vred og skrik og spott være langt borte fra eder, liksom all ondskap, men vær gode mot hverandre, barmhjertige. ( ef 4:31-32 )

Lenke til kommentar

Bibelen , en bok som inneholder praktisk visdom

 

Bibelen hjelper en til å unngå skadelige følelser og en urett sinnsinnstilling. Den gir følgende råd: Allslags bitterhet og hissighet og vred og skrik og spott være langt borte fra eder, liksom all ondskap, men vær gode mot hverandre, barmhjertige. ( ef 4:31-32 )

 

Ja, nå kan vi bare kaste Norges lover og ellers all litteratur om psykologi som er skrevet. Vi trenger bare denne setningen fra Bibelen... :roll:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...